Sidebar

10
Σαβ, Ιουν
Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ695
ECTS: 5
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

Ένας φοιτητής/Μία φοιτήτρια βαθμολογείται με «Επιτυχία» εφόσον εκπληρώσει τις πιο κάτω υποχρεώσεις:

  • Συμπλήρωση σε ικανοποιητικό βαθμό των απαιτούμενων ενεργειών στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected (εβδομαδιαίο πρόγραμμα εργασίας, αξιολόγηση φοιτητή, τελική έκθεση κλπ.)
  • Θετική αξιολόγηση από το φορέα υποδοχής στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected
  • Θετική αξιολόγηση από τον/την Ακαδημαϊκό/ή Υπεύθυνο/η στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected και του Γραφείου Διασύνδεσης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου

Ο φοιτητής/η φοιτήτρια θα βαθμολογείται με «Αποτυχία» εάν δεν εκπληρώσει σε ικανοποιητικό βαθμό τις πιο πάνω υποχρεώσεις.

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό ή χειμερινό)/ Semi-annual (Fall or Spring)
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: Προ-απαιτούμενες Θεματικές ΕνότητεςΠΠΑ511 Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη Συν-απαιτούμενες Θεματικές ΕνότητεςΠΠΑ521 Οικονομία του Πολιτισμού και Διαχείριση Πολιτιστικών Οργανισμών
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA695.gr.pdf

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Συνεργάζεται αποτελεσματικά με τους συναδέλφους του.
  • Επιλύει επιτυχώς προβλήματα που του παρουσιάζονται/ανατίθενται.
  • Επικοινωνεί τις ιδέες, τα προβλήματα και θέματα που σχετίζονται με την εργασία του στους συνάδελφους και προϊστάμενούς του.
  • Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να κάνει εισηγήσεις για θέματα που άπτονται της εργασίας του.
  • Εκτελεί τα καθήκοντά του με υπευθυνότητα και επιμέλεια.
  • Επιδεικνύει επαγγελματικό προφίλ στον χώρο εργασίας.
  • Συσχετίζει τις ακαδημαϊκές του γνώσεις με τον επαγγελματικό χώρο.
Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ696
ECTS: 5
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

Ένας φοιτητής/Μία φοιτήτρια βαθμολογείται με «Επιτυχία» εφόσον εκπληρώσει τις πιο κάτω υποχρεώσεις:

  • Συμπλήρωση σε ικανοποιητικό βαθμό των απαιτούμενων ενεργειών στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected (εβδομαδιαίο πρόγραμμα εργασίας, αξιολόγηση φοιτητή, τελική έκθεση κλπ.)
  • Θετική αξιολόγηση από το φορέα υποδοχής στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected
  • Θετική αξιολόγηση από τον/την Ακαδημαϊκό/ή Υπεύθυνο/η στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected και του Γραφείου Διασύνδεσης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου

Ο φοιτητής/η φοιτήτρια θα βαθμολογείται με «Αποτυχία» εάν δεν εκπληρώσει σε ικανοποιητικό βαθμό τις πιο πάνω υποχρεώσεις.

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό ή χειμερινό)/ Semi-annual (Fall or Spring)
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: Προ-απαιτούμενες Θεματικές Ενότητες ΠΠΑ695 Τοποθέτηση Φοιτητών στον Επιχειρηματικό Κόσμο
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA696.gr.pdf

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Συνεργάζεται αποτελεσματικά με τους συναδέλφους του.
  • Επιλύει επιτυχώς προβλήματα που του παρουσιάζονται/ανατίθενται.
  • Επικοινωνεί τις ιδέες, τα προβλήματα και θέματα που σχετίζονται με την εργασία του στους συνάδελφους και προϊστάμενούς του.
  • Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να κάνει εισηγήσεις για θέματα που άπτονται της εργασίας του.
  • Εκτελεί τα καθήκοντά του με υπευθυνότητα και επιμέλεια.
  • Επιδεικνύει επαγγελματικό προφίλ στον χώρο εργασίας.
  • Συσχετίζει τις ακαδημαϊκές του γνώσεις με τον επαγγελματικό χώρο.
Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ701Β
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

-

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές ΠΠΑ512: Πολιτιστική Πολιτική και Πολιτιστική Διαχείριση
Αναλυτική πληροφόρηση: ΔPPA701B.gr.pdf

Κατά το δεύτερο μέρος εκπόνησης της διατριβής μάστερ (4ο εξάμηνο σπουδών) ολοκληρώνεται η έρευνα και η συγγραφή της διατριβής. Ένα μήνα πριν το τέλος του εξαμήνου ο φοιτητής υποβάλλει το κείμενο της διατριβής στην τριμελή επιτροπή.

Ο επιβλέπων και τα δυο μέλη της επιτροπής κρίνουν εάν έχει ολοκληρωθεί η έρευνα σύμφωνα με τα απαιτούμενα επιστημονικά κριτήρια. Όπως ισχύει για τη συγγραφή και αξιολόγηση των γραπτών εργασιών των Θ.Ε. του ΜΠΣ «Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη», το κείμενο της διατριβής οφείλει να ανταποκρίνεται σε τέσσερα κριτήρια, αυτά της ποιότητας ιδεών, δηλαδή της κριτικής ανασύνθεσης της θεωρίας και της σύνδεσης της θεωρίας με το ερευνητικό ζήτημα, της βιβλιογραφικής υποστήριξης της έρευνας με πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές, της ποιότητας του λόγου και της δομής και παρουσίασης του κειμένου. Αναλόγως τα μέλη υποδεικνύουν βελτιώσεις και διορθώσεις στο κείμενο. 

Εφόσον η εργασία του φοιτητή ανταποκρίνεται στις πιο πάνω προϋποθέσεις, η τριμελής επιτροπή ελέγχει εάν η διατριβή έχει επίσης ακολουθήσει τις «Οδηγίες για την εκπόνηση Μεταπτυχιακών Διατριβών» του ΑΠΚΥ και τους κανονισμούς του ΑΠΚΥ όπως αυτοί διατυπώνονται στο έντυπο «Εσωτερικοί Κανονισμοί Σπουδών».

Ταυτόχρονα η τριμελής επιτροπή αποφασίζει εάν ο φοιτητής είναι έτοιμος να προχωρήσει στη διαδικασία υποστήριξης της διατριβής του και, έτσι, να ολοκληρώσει τον κύκλο σπουδών του.

Η απόφαση και τα προς βελτίωση σχόλια της τριμελούς επιτροπής επί του τελικού κειμένου κοινοποιούνται στον φοιτητή εντός δεκαπέντε ημερών από την παραλαβή του κειμένου. Ο φοιτητής υποχρεούται να υιοθετήσει και να εφαρμόσει άμεσα τις οδηγίες βελτίωσης που έχουν υποδείξει τα μέλη της επιτροπής.

Ταυτόχρονα ορίζεται η ημερομηνία υποστήριξης της διατριβής, η οποία διαρκεί περίπου μια ώρα. Στη διάρκειά της ο φοιτητής παρουσιάζει την έρευνά του και δέχεται ερωτήσεις από την επιτροπή. Με την ολοκλήρωση των ερωτήσεων ο φοιτητής αποχωρεί και η τριμελής επιτροπή συνεδριάζει ώστε να αξιολογήσουν την απόδοση του φοιτητή.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Εφαρμογή των εννοιών, θεωριών ή/και μεθοδολογιών, που διδάσκονται στο Πρόγραμμα.
  • Ικανότητα έρευνας πρωτογενών και δευτερογενών πηγών, συγκέντρωσης, ταξινόμισης, επιλογής, αξιολόγησης, σύνθεσης και ανάλυσης υλικού.
  • Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων, διατύπωσης ώριμης κριτικής σκέψης και λόγου.
  • Εφαρμογή των κανόνων δομής, συγγραφής, παράθεσης αναφορών σε επιστημονικές πηγές και κατάρτισης βιβλιογραφίας.
  • Οι φοιτητές μπορούν να καθορίσουν επιμέρους μαθησιακά αποτελέσματα, ανάλογα με το προς έρευνα θέμα, σε συνεργασία με τον επιβλέποντα καθηγητή.

Τρόποι αξιολόγησης:

Με την ολοκλήρωση και την υποστήριξη (παρουσίαση) της διατριβής, η τριμελής επιτροπή συνεδριάζει και αξιολογεί την εργασία σε κλίμακα 10 σημείων. Αφού συμπληρωθεί το έντυπο «Δελτίο Αξιολόγησης Διατριβής Επιπέδου Μάστερ» τα μέλη το υπογράφουν και το καταθέτουν στην Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη και στη Γραμματεία του ΜΠΣ.

 
Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ701Α
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

-

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές ΠΠΑ512: Πολιτιστική Πολιτική και Πολιτιστική Διαχείριση
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA701A.gr.pdf

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους σπουδών πλήρους φοίτησης οι φοιτητές μπορούν να εκπονήσουν διατριβή Μάστερ. Η εκπόνηση διατριβής Μάστερ συνεπάγεται την τελική συγγραφή κειμένου έκτασης 12.000-15.000 λέξεων. Η διατριβή εκπονείται στο πλαίσιο δύο Θ.Ε., ΠΠΑ701Α και ΠΠΑ701Β, κατά τη διάρκεια δυο εξαμήνων, του 3ου και του 4ου, με αξία 15+15 ECTS, αντίστοιχα.

Το αντικείμενο έρευνας εμπίπτει στα θέματα που θίγουν οι Θ.Ε. του ΜΠΣ «Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη» και έχει ήδη διδαχθεί ο φοιτητής, και συμβάλλει στην έρευνα στον χώρο του πολιτισμού. Το τελικό αποτέλεσμα (το κείμενο της διατριβής) επέχει θέση εξέτασης σε αυτές.

Κατά το πρώτο μέρος εκπόνησης της διατριβής μάστερ (3ο εξάμηνο σπουδών) ο φοιτητής σε συνεργασία με τον επιβλέποντα οριστικοποιούν το θέμα της διατριβής και συμφωνούν στα βασικά σημεία του πλαισίου του (πλαίσιο της έρευνας, σκοπό, αναγκαιότητα και πρωτοτυπία, μεθοδολογία και βασικά ερευνητικά ερωτήματα, ενδεικτική βιβλιογραφία και χρονοδιάγραμμα εργασιών).

Στο τέλος του 3ου εξαμήνου ο φοιτητής καλείται να καταθέσει την ενδιάμεση αναφορά προόδου της μεταπτυχιακής διατριβής που έχει έκταση 5.000-6.000 λέξεις. Αυτή περιγράφει την εξέλιξη της έρευνας και τους στόχους που έχουν ήδη επιτευχθεί, καθώς και το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της διατριβής κατά το επόμενο ακαδημαϊκό εξάμηνο.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Εφαρμογή των εννοιών, θεωριών ή/και μεθοδολογιών, που διδάσκονται στο Πρόγραμμα.
  • Ικανότητα έρευνας πρωτογενών και δευτερογενών πηγών, συγκέντρωσης, ταξινόμησης, επιλογής, αξιολόγησης, σύνθεσης και ανάλυσης υλικού.
  • Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων, διατύπωσης ώριμης κριτικής σκέψης και λόγου.
  • Εφαρμογή των κανόνων δομής, συγγραφής, παράθεσης αναφορών σε επιστημονικές πηγές και κατάρτισης βιβλιογραφίας.
  • Οι φοιτητές μπορούν να καθορίσουν επιμέρους μαθησιακά αποτελέσματα, ανάλογα με το προς έρευνα θέμα, σε συνεργασία με τον επιβλέποντα καθηγητή.

Τρόποι αξιολόγησης:

Η πρόοδος του φοιτητή αξιολογείται από τον επιβλέποντα καθηγητή στο τέλος του πρώτου μέρους εκπόνησης (τέλος 3ου εξαμήνου) της διατριβής, με την κατάθεση του εντύπου «Δελτίο Αξιολόγησης Α' Μέρους Διατριβής Μάστερ» και δηλώνεται ως επιτυχία ή αποτυχία.

Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ621
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια) και Τελική Εξέταση (70%)

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA621.gr.pdf

Η Θ.Ε. ΠΠΑ621 «Τέχνη και Κοινωνία» αποτελείται από τέσσερις (4) υποενότητες/γνωστικά αντικείμενα που αντιστοιχούν σε ομάδες εβδομάδων:

Η πρώτη ενότητα (4 εβδομάδες) αναλύει την άμεση σχέση των πολιτιστικών θεσμών με τα εκάστοτε ιστορικά και κοινωνικά συμφραζόμενα και εξετάζεται το θέμα του πολιτισμικού πλαισίου στην πρόσληψη των τεχνών, καθώς και του ρόλου της αισθητικής στην επιβεβαίωση συλλογικών αντιλήψεων και πεποιθήσεων.

Η δεύτερη υποενότητα (3 εβδομάδες) ασχολείται με τη σημασία και τον ρόλο της επίσημης, κρατικής διαχείρισης και προβολής του πολιτισμικού παρελθόντος στο παρόν μέσα από θεσμούς και αξιολογικές κατατάξεις. Αξιοποιώντας τη γνώση της προηγούμενης ενότητας, οι φοιτητές αντιλαμβάνονται πολύ πιο συγκεκριμένα πώς η οπτική σημειολογία διαμορφώνει συλλογική μνήμη και ταυτότητα και – ακριβώς για αυτό το λόγο – καθορίζει τις αποφάσεις διαμόρφωσης πολιτιστικής πολιτικής και διαχείρισης των τεχνών.

Η τρίτη υποενότητα (3 εβδομάδες), εστιάζει στους θεσμούς της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, των Πολιτιστικών Ολυμπιάδων και στις τελετές έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων. Διερευνά, έτσι, με πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις μελέτης, τους όρους διαμόρφωσης αυτών των θεσμών, τις διαφοροποιήσεις μέσα στον χρόνο και τη σχέση τους με το ευρύτερο πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό γίγνεσθαι.

Η τέταρτη υποενότητα (3 εβδομάδες), επιχειρεί μια πολύ σύντομη ιστορική αναδρομή στη αγορά της τέχνης και στην κοινωνική τους διάσταση ως οικονομική και συμβολική αξία. Εξοικειώνει τους φοιτητές με τους συντελεστές/κρίκους της διακίνησης και αγοράς των τεχνών σήμερα, με το θεσμό της χορηγίας, και περιγράφει τους τρόπους με τους οποίους συνδέονται και αλληλοεπιδρούν ιδεολογήματα, συμβολικές αξίες, θεσμοί πολιτισμού και πολιτιστικές πολιτικές.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • Σε θεωρίες πρόσληψης και αισθητικής ερμηνείας των τεχνών (όπως, για παράδειγμα, θεωρίες κοινωνιολογίας, σημειωτικής, οπτικότητας και αισθητικής).
  • Στον καθοριστικό ρόλο των τεχνών ανά τους αιώνες να επιβεβαιώνουν συλλογικά ιδεολογήματα, να δημιουργούν συλλογικές ταυτότητες και να ορίζουν εθνικές ταυτότητες.
  • Στον ρόλο των πολιτιστικών και άλλων θεσμών στη διαδικασία επιβεβαίωσης της συμβολικής αξίας της πολιτισμικής κληρονομιάς και στη διαδικασία δημιουργίας προστιθέμενης αξίας στη σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή.
  • Σε θεσμούς όπως η Πολιτιστική Πρωτεύουσα, οι Πολιτιστικές Ολυμπιάδες, οι τελετές έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων και στο ρόλο τους στη διαμόρφωση και ενίσχυση της συλλογικής μνήμης και της πολιτισμικής ταυτότητας.
  • Σε θέματα διαμόρφωσης της αγοράς της τέχνης, στους παράγοντες που την επηρεάζουν και στη σχέση της με τις εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες και αξίες.
  • Σε θέματα χορηγιών και παραγγελιών, στην ιστορία και στη σημασία τους τόσο για την καλλιτεχνική παραγωγή όσο και για τη διακίνηση πολιτισμού, εν γένει.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας οι φοιτητές είναι σε θέση να:

Γνώση

  • Αντιλαμβάνεστε την ιστορική εξέλιξη των τεχνών και τη σχέση τους με το ιστορικό γίγνεσθαι που τις γέννησε.
  • Γνωρίζετε βασικές έννοιες της Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης.
  • Γνωρίσετε τα βασικά χαρακτηριστικά της πολιτιστικής πολιτικής της Κύπρου και της Ελλάδας για τις Τέχνες.
  • Γνωρίζετε την ιστορία σημαντικών διεθνών θεσμών πολιτισμού και το σκεπτικό της πολιτιστικής τους πολιτικής.
  • Γνωρίσετε τον ρόλο και τους τομείς δραστηριοποίησης του πολιτιστικού διαχειριστή ενός καλλιτεχνικού οργανισμού ή φορέα.

Κατανόηση

  • Αντιλαμβάνεστε τη λειτουργία και τη σημασία της οπτικής σημειολογίας στην πρόσληψη των τεχνών.
  • Κατανοείτε τον ρόλο του πολιτισμικού πλαισίου στην πρόσληψη των τεχνών, καθώς και τον ρόλο της αισθητικής στην επιβεβαίωση συλλογικών αντιλήψεων και πεποιθήσεων.
  • Κατανοείτε πώς οι συσχετισμοί στο οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό και ιδεολογικό πλαίσιο καθορίζουν τη διαχείριση των τεχνών.
  • Αντιλαμβάνεστε τον τρόπο με τον οποίο η συμβολική αξία των τεχνών μπορεί να υπαγορεύσει ζητήματα διαχείρισης και αγοράς των τεχνών.
  • Αντιλαμβάνεστε την ταυτότητα, τον ρόλο και τη σημασία όλων των εμπλεκομένων στην ‘αλυσίδα’ προβολής και αγοράς των τεχνών στον δημόσιο χώρο.

Ανάλυση

  • Αναλύετε και να σχολιάζετε κριτικά ιδεολογικές, πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές παραμέτρους των σύγχρονων πρακτικών πολιτιστικής διαχείρισης.
  • Αναλύετε το σκεπτικό και τους άξονες δόμησης μιας καλλιτεχνικής διοργάνωσης.
  • Αναλύετε το όραμα και τους στόχους ενός καλλιτεχνικού φορέα και επισημαίνετε τα σημεία συμβολής του στην ανάπτυξη της ευρύτερης πολιτιστικής κίνησης του τόπου του.
  • Αναλύετε τη λειτουργία, το ρόλο και το πρόγραμμα ενός καλλιτεχνικού φορέα σε σχέση με τα ισχύοντα κοινωνικά και οικονομικά συμφραζόμενα.

Εφαρμογή 

  • Εφαρμόζετε τις γνώσεις σας για να κατανοήσετε τον ρόλο των τεχνών στη δημιουργία πολιτισμικής και εθνικής ταυτότητας.
  • Προτείνετε την εφαρμογή μοντέλων οργάνωσης και διαχείρισης πολιτιστικών δρώμενων σύμφωνα με τις γνώσεις σας της οπτικής σημειολογίας.
  • Καταρτίζετε επιχειρηματικό σχέδιο για έναν πολιτιστικό οργανισμό σε περιβάλλον προσομοίωσης ή και σε πραγματικές συνθήκες.
  • Οργανώνετε άρτιες προτάσεις προς αναζήτηση χορηγιών, αναδεικνύοντας εξίσου τα οφέλη προς τους χορηγούς και το επιχορηγούμενο πολιτιστικό φορέα ή και γεγονός.
  • Λειτουργείτε ως αποτελεσματικοί διαχειριστές πολιτιστικών φορέων και εκδηλώσεων.

Σύνθεση

  • Συνθέτετε κριτικά και τεκμηριωμένα τα επιχειρήματά σας προκειμένου να υποστηρίξετε ένα μοντέλο διαχείρισης ενός πολιτιστικού φορέα.
  • Επισημαίνετε και οργανώνετε με αποδοτικό – ως προς τελικό αποτέλεσμα – τρόπο τις παραμέτρους υλοποίησης ενός εκθεσιακού προγράμματος.
  • Είστε σε θέση να ελέγχετε την ευρύτερη σχέση επιμέρους εκδηλώσεων ως προς το προφίλ του εκάστοτε φορέα και να επισημαίνετε τα σημεία που χρίζουν βελτίωσης.
  • Συνθέτετε κριτικό, εμπεριστατωμένο και ώριμο θεωρητικό λόγο σε θέματα που άπτονται της πρόσληψης των τεχνών και της συγκρότησης συλλογικής ταυτότητας.

Αξιολόγηση

  • Αξιολογείτε σφαιρικά και αποτελεσματικά προγράμματα δράσης πολιτιστικών φορέων.
  • Επιχειρηματολογείτε τεκμηριωμένα υπέρ ή κατά της λειτουργίας, του ρόλου και του προγράμματος ενός καλλιτεχνικού φορέα.
  • Αξιολογείτε το ρόλο σας ως πολιτιστικού διαχειριστή σε σχέση με τον φορέα και τους συνεργάτες, εσωτερικούς και εξωτερικούς.
  • Αξιολογείτε τον ρόλο των συνεργατών σας στο πλαίσιο του εκάστοτε πολιτιστικού οργανισμού με στόχο την βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων και των δυνατοτήτων του.
  • Προτείνετε ιεραρχήσεις και προτεραιότητες μεταξύ των αξόνων δράσης ενός καλλιτεχνικού οργανισμού.
Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ616
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια) και Τελική Εξέταση (70%)

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA616.gr.pdf

Η Θ.Ε. ΠΠΑ616 «Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες» αποτελείται από επτά (7) υποενότητες/γνωστικά αντικείμενα. Η Θ.Ε. είναι συνέχεια και εμβάθυνση της ΠΠΑ521 «Οικονομία του Πολιτισμού και Διαχείριση Πολιτιστικών Οργανισμών» και δίνει έμφαση στην κοινωνική επιχειρηματικότητα ενώ οι κύριοι άξονες της ΘΕ είναι η χρηματοδότηση, ο προϋπολογισμός, ο σχεδιασμός και η βιωσιμότητα μιας πολιτιστικής μονάδας. Ασχολείται με εννοιολογικά, μεθοδολογικά και ιστορικά ζητήματα που αφορούν στον προσδιορισμό των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών εξετάζοντας πώς γεννήθηκε ιστορικά αυτός ο όρος και τι σημαίνει σήμερα. Ερευνούνται τα δεδομένα των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών στην Κύπρο και στην Ελλάδα και μελετά τις δημιουργικές αλυσίδες αξίας, τι δηλαδή συμβαίνει σε κάθε στάδιο «παραγωγής» σε κάθε δημιουργικό κλάδο ξεχωριστά με τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στον κάθε ένα. Αναλύει ζητήματα εφαρμοσμένης επιχειρηματικότητας στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο και τρόπους σύνταξης επιχειρηματικών σχεδίων και στρατηγικής ώστε να επιτευχθούν βιώσιμες προτάσεις.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • Στην ενημέρωση για τις πιο πρόσφατες συζητήσεις και έρευνες πάνω στις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες διεθνώς αλλά και στον κυπριακό και ελληνικό χώρο.
  • Στην εισαγωγή στη θεωρία και ανάλυση της επιχειρηματικότητας και στην εφαρμογή βασικών εργαλείων επιχειρηματικής ανάλυσης στο πεδίο του πολιτισμού και της δημιουργικότητας.
  • Στην καινοτομία, στην κοινωνική επιχειρηματικότητα, στις νέες τεχνολογίες και στα ευέλικτα εργαλεία χρηματοδότησης.
  • Στην προβολή μοντέλων πραγματικής πολιτιστικής διαχείρισης και διοίκησης σε πραγματικές πολιτιστικές επιχειρήσεις και οργανισμούς (μέσω του εφαρμοσμένου χαρακτήρα των εργασιών).
  • Στην καλλιέργεια του κριτικού πνεύματος, της πρωτοβουλίας και της ανάληψης ευθυνών για μελλοντικούς πολιτιστικούς διαχειριστές.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας ο φοιτητής θα είναι σε θέση:

Γνώση (Knowledge)

  • Γνωρίζει τον ορισμό και την ιστορία των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών (ΠΔΒ) και τις κυριότερες θεωρητικές προσεγγίσεις στις ΠΔΒ.
  • Γνωρίζει τις κατευθύνσεις της ευρωπαϊκής πολιτιστικής πολιτικής για τις ΠΔΒ αλλά και τις κατευθύνσεις των εθνικών πολιτικών για τις ΠΔΒ σε Ελλάδα και Κύπρο.
  • Γνωρίζει τι είναι και πως οργανώνεται η κοινωνική επιχειρηματικότητα,
  • Γνωρίζει τα χρηματοδοτικά εργαλεία της πολιτιστικής και δημιουργικής οικονομίας καθώς και τη χρήση βασικών εργαλείων επιχειρηματικού σχεδιασμού στον τομέα του πολιτισμού.

Κατανόηση (Comprehension)

  • Κατανοεί τις διαφορές ανάμεσα στην υπόλοιπη οικονομία και τις ΠΔΒ.
  • Κατανοεί την λειτουργικότητα και τους περιορισμούς της επιχειρηματικής ανάλυσης στο πεδίο των ΠΔΒ.
  • Κατανοεί το ευρωπαϊκό πλαίσιο προτεραιοτήτων στις πολιτικές χρηματοδότησης και κινήτρων και επιχειρηματολογεί σε θεωρητικά ζητήματα σχετικά με τις ΠΔΒ.

Εφαρμογή (Application)

  • Εφαρμόζει της γνώσεις του σε συγκεκριμένες ΠΔΒ για να διαγνώσει ευκαιρίες και αδυναμίες τόσο για τις ίδιες όσο και για την τοπική ή την εθνική κοινωνία εντός της οποίας λειτουργούν.
  • Εφαρμόζει τις αρχές και τις κατευθύνσεις της ευρωπαϊκής πολιτικής για τις ΠΔΒ σε ασκήσεις προσομοίωσης για την ανάπτυξη των ελληνικών και κυπριακών ΠΔΒ.
  • Εκπονεί επιχειρηματικό σχέδιο. Αναγνωρίζει μελέτη βιωσιμότητας και προϋπολογισμό

Ανάλυση (Analysis)

  • Αναλύει τις παραμέτρους μελετών περίπτωσης (πραγματικών ή προσομοιωμένων) που αναφέρονται στη λειτουργία και τις προοπτικές των ΠΔΒ.
  • Αναλύει την ιστορική εξέλιξη των ΠΔΒ και τοποθετεί τα στάδια εξέλιξης στο ιστορικό, κοινωνικό, πολιτικό και ιδεολογικό τους πλαίσιο.
  • Αναλύει συγκεκριμένες ΠΔΒ στην Ελλάδα και την Κύπρο, και τις συγκρίνει με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές.
  • Αναλύει την προοπτική και τις ανάγκες πραγματικών επιχειρήσεων και οργανισμών με βάση τις δημοσιευμένες εκθέσεις και μελέτες βιωσιμότητας.

Σύνθεση (Synthesis)

  • Συνδυάζει τις γνώσεις που αποκτά σχετικά με τις ΠΔΒ για την αποτελεσματικότερη συμβολή τους στην τοπική κοινωνία.
  • Συνδυάζει τις θεωρητικές γνώσεις που αποκτά από την εφαρμογή σε πραγματικές συνθήκες ή σε συνθήκες προσομοίωσης, ανατροφοδοτώντας τη θεωρητική του/της κατάρτιση.
  • Εποπτεύει διαφορετικά στάδια των αλυσίδων αξίας των ΠΔΒ.

Αξιολόγηση (Evaluation)

  • Επιχειρηματολογεί αποτελεσματικά για τις προτάσεις του/της σύμφωνα με τις σύγ­χρονες θεωρητικές αντιλήψεις και τα παραδείγματα εφαρμογής τους.
  • Επιλέγει αξιολογικά μεταξύ διαφορετικών ΠΔΒ εκείνες που είναι καταλληλότερες για να υποστηριχθούν στην Ελλάδα ή την Κύπρο.
  • Αξιολογεί προγράμματα και στρατηγικούς σχεδιασμούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς για τις ΠΔΒ, υποδεικνύει τα αδύναμα σημεία τους και προτείνει παρεμβάσεις και βελτιώσεις.
  • Αξιολογεί την θέση, τα πλεονεκτήματα και τα προβληματικά σημεία του σχεδιασμού πολιτιστικών οργανισμών και επιχειρήσεων.
Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ615
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια) και Τελική Εξέταση (70%)

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA615.gr.pdf

Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ615 «Πολιτιστικός Τουρισμός, Αστική Αναβίωση και Προώθηση Πόλεων» καλύπτει τα ζητήματα που αναπτύσσονται τις τελευταίες δεκαετίες με θέμα την αξιοποίηση του πολιτισμού για την πολύπλευρη ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής κοινωνίας και οικονομίας.

Ειδικότερα, καλύπτει τον σχεδιασμό, τις προοπτικές και την αξιολόγηση του πολιτιστικού τουρισμού (πολιτιστικός, θρησκευτικός, οικοτουρισμός) και την αποτίμηση της συμβολής του στις τοπικές οικονομίες. Επίσης, καλύπτει τη θεωρία και τις εξειδικευμένες προτάσεις αστικής αναβίωσης και αναγέννησης, τον σχεδιασμό της εφαρμογής τους σε συγκεκριμένες πόλεις ή περιοχές αστικών κέντρων, την πρόβλεψη σχετικά με την βιωσιμότητά τους, την αξιολόγηση της εφαρμογής τους. Τέλος, καλύπτει τα καίρια ζητήματα του city (πόλη) & nation (κράτος) marketing και branding, τις αρχές, τους κανόνες, την αξιολόγηση, τις μεθόδους εφαρμογής τους, την εκτίμηση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, σε συνάρτηση τόσο με τον πολιτιστικό τουρισμό και το σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη συνολικά, όσο και με προτάσεις αστικής αναβίωσης. Το εφαρμοσμένο μέρος της Θεματικής Ενότητας ασχολείται με πραγματικά παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης από την Κύπρο, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • Στα βασικά χαρακτηριστικά του τουρισμού και της τουριστικής πολιτικής και στις νέες τάσεις στον τομέα (για παράδειγμα e-tourism).
  • Στα βασικά χαρακτηριστικά του Πολιτιστικού Τουρισμού και των άλλων ειδικών μορφών τουρισμού.
  • Στην έννοια της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και στη σχέση της με τον Τουρισμό, καθώς και στη σημασία των Πολιτιστικών Διαδρομών και των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
  • Στη σημασία του σχεδιασμού πολιτιστικού τουρισμού σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και στις έννοιες του Αστικού Τουρισμού και της Διαχείρισης Αστικού Προορισμού.
  • Στην παρουσίαση και αξιολόγηση στρατηγικών σε σχέση με συγκεκριμένα παραδείγματα.
  • Στη σημασία των στρατηγικών αστικής αναβίωσης και αστικής ανάπλασης, καθώς και στις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις αυτών.
  • Σε χαρακτηριστικές περιπτώσεις πόλεων των οποίων η αστική αναβίωση βασίστηκε στον πολιτισμό (μουσεία / πολιτιστικές βιομηχανίες) όπως το Μπιλμπάο, και στη διαδικασία σχηματισμού συστάδων (clusters) Πολιτισμού σε πόλεις, μέσα από περιπτώσεις μελέτης, όπως για παράδειγμα το Temple Bar στο Δουβλίνο ή η περιοχή μουσείων στη Βιέννη (Wien Museumsquartier).
  • Στη σημασία του City και Nation Marketing και Branding και σε σύγχρονες τάσεις και πρακτικές περί αυτών.
  • Στην έρευνα της κατάλληλης στρατηγικής marketing και στην εφαρμογή της με συγκεκριμένες προτάσεις για τις ομάδες κοινού-στόχους.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

Γνώση

  • Γνωρίζετε την ιστορική εξέλιξη του φαινομένου του τουρισμού.
  • Γνωρίζετε τις τάσεις και τις βασικές παραμέτρους διαμόρφωσης  του σύγχρονου τουρισμού.

Κατανόηση

  • Κατανοείτε τον ρόλο του πολιτισμικού τουρισμού στη διαμόρφωση του σύγχρονου τουρισμού.
  • Κατανοείτε τις προσεγγίσεις ταξινόμησης της τουριστικής ζήτησης.
  • Κατανοείτε τις προσεγγίσεις ταξινόμησης της τουριστικής προσφοράς

Ανάλυση

  • Αναλύεται τον πολιτιστικό τουρισμό και τη σχέση του με τη διαχείριση των προορισμών.
  • Αναλύεται τον πολιτιστικό τουρισμό και τις δυνατότητες ανάπτυξης των προορισμών με τα εργαλεία του πολιτιστικού μάρκετινγκ.

Εφαρμογή

  • Εξοικειωθείτε με την εφαρμογή της χρήσης των πολιτιστικών δράσεων στην αστική αναβίωση και ανάπτυξη.
  • Εφαρμόσετε τις δράσεις πολιτιστικού τουρισμού και τις δυνατότητες που προσφέρει η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού στην αστική αναβίωση και ανάπτυξη.

Σύνθεση

  • Συνθέτετε κριτικά και τεκμηριωμένα την αναγκαιότητα του μάρκετινγκ πόλεων και περιοχών στο μέλλον των σύγχρονων προορισμών.
  • Συνθέτετε κριτικά και εμπεριστατωμένα τις δυνατότητες του πολιτιστικού τουρισμού στην ανάπτυξη των σύγχρονων προορισμών.

Αξιολόγηση

  • Αξιολογείτε τις καλές περιπτώσεις πόλεων και σχεδίων ανάπτυξης.
  • Αξιολογείτε τις σύγχρονες πρακτικών πολιτιστικής διαχείρισης.
  • Αξιολογείτε τον ρόλο του πολιτιστικού τουρισμού στην αναβίωση πόλεων και προορισμών.
Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ614
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια) και Τελική Εξέταση (70%)

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA614.gr.pdf

Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ614 "Μουσειολογία" δομείται σε τρεις (3) υποενότητες/γνωστικά αντικείμενα που αντιστοιχούν σε ομάδες εβδομάδων. Η Θεματική Ενότητα εξετάζει θέματα που σχετίζονται με την έννοια του σύγχρονου μουσείου, την επιστήμη της μουσειολογίας, την εξέλιξη των μουσείων, τη λειτουργία του σύγχρονου μουσείου, την επιμέλεια των μουσειακών συλλογών, την έκθεση των μουσειακών αντικειμένων, την οργάνωση και τη διοίκηση του σύγχρονου μουσείου, τη σχέση του μουσείου με την εκπαίδευση (μουσειοπαιδαγωγική - μουσειοεκπαιδευτικές δραστηριότητες), τον ρόλο των νέων / ψηφιακών τεχνολογιών στο σύγχρονο μουσείο, την επικοινωνία του σύγχρονου μουσείου με το κοινό.

Όσον αφορά στις μουσειακές συλλογές, η Θεματική Ενότητα δίνει έμφαση στη διαχείριση, στην τεκμηρίωση και στην προστασία των μουσειακών αντικειμένων. Αναφορικά με τις εκθέσεις, η Θ.Ε. πραγματεύεται την παρουσίαση, ερμηνεία, τυπολογία εκθέσεων και εκθεσιακών χώρων, τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, τη σύνθεση και αξιοποίηση μουσειακών χώρων, καθώς και ζητήματα επικοινωνίας (φυσικής και διαδικτυακής) με το κοινό, με ειδική αναφορά σε θέματα ασφάλειας και προσβασιμότητας.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • στην έννοια του σύγχρονου μουσείου,
  • στην επιστήμη της μουσειολογίας και στους κλάδους της,
  • στην εξέλιξη των μουσείων κατά την ιστορική τους πορεία,
  • στη λειτουργία του σύγχρονου μουσείου (πρακτικές και δεοντολογικό πλαίσιο),
  • στην επιμέλεια των μουσειακών συλλογών (τεκμηρίωση, διαχείριση, ζητήματα συντήρησης και προστασίας),
  • στην έκθεση των μουσειακών αντικειμένων,
  • στην οργάνωση και στη διοίκηση του σύγχρονου μουσείου,
  • στη σχέση του μουσείου με την εκπαίδευση (μουσειοπαιδαγωγική - μουσειοεκπαιδευτικές δραστηριότητες),
  • στον ρόλο των νέων / ψηφιακών τεχνολογιών στο σύγχρονο μουσείο,
  • στην επικοινωνία του σύγχρονου μουσείου με το κοινό,
  • σε ειδικά ζητήματα μουσειολογίας, όπως είναι η έρευνα και η αξιολόγηση.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας οι φοιτητές/ήτριες θα έχουν κατακτήσει τα ακόλουθα μαθησιακά αποτελέσματα, τα οποία αφορούν σε γνώση, κατανόηση, εφαρμογή, ανάλυση, σύνθεση, και αξιολόγηση.

Γνώση (Knowledge)

  • γνωρίζει τον ορισμό του ICOM για τα μουσεία,
  • γνωρίζει την ιστορία των μουσείων στην Ευρώπη, και ιδιαίτερα στην Ελλάδα και την Κύπρο,
  • γνωρίζει τις βασικές αρχές επιμέλειας μουσειακών συλλογών,
  • γνωρίζει τις βασικές αρχές σύνθεσης και αξιοποίησης μουσειακών χώρων,
  • γνωρίζει τις βασικές αρχές οργάνωσης και υλοποίησης μιας έκθεσης,
  • γνωρίζει τις βασικές αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης μουσειοεκπαιδευτικών προγραμμάτων,
  • γνωρίζει το νομοθετικό και δεοντολογικό πλαίσιο λειτουργίας των μουσείων,
  • γνωρίζει τις βασικές εφαρμογές νέων τεχνολογιών σε μουσειακό περιβάλλον.

Κατανόηση (Comprehension)

  • κατανοεί τις διαφορές ανάμεσα στις αντιλήψεις του παρελθόντος για το μουσείο και τις σύγχρονες αντιλήψεις,
  • μπορεί να επιχειρηματολογήσει σε ζητήματα που σχετίζονται με τη διοργάνωση μιας έκθεσης ή ενός μουσειοπαιδαγωγικού προγράμματος,
  • κατανοεί το ευρύ πλαίσιο δραστηριοτήτων του σύγχρονου μουσείου,
  • κατανοεί την αξία και τη σημασία της αποτελεσματικής διοίκησης στο μουσειακό περιβάλλον,
  • κατανοεί το νομικό και δεοντολογικό πλαίσιο λειτουργίας του σύγχρονου μουσείου,
  • κατανοεί την αξία και τις διαστάσεις της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου στο σύγχρονο μουσείο,
  • κατανοεί την αναγκαιότητας της σύνδεσης του σύγχρονου μουσείου με το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα και την εκπαίδευση γενικότερα.

Εφαρμογή (Application)

  • εφαρμόζει της γνώσεις του/της στη μουσειολογία, για να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μία έκθεση ή ένα μουσειοεκπαιδευτικό πρόγραμμα (σε πραγματικές συνθήκες ή σε συνθήκες προσομοίωσης),
  • εφαρμόζει τις γνώσεις του/της, για να αξιολογήσει εκθέσεις και άλλες μουσειακές δραστηριότητες,
  • εφαρμόζει συγκριτικές μεθόδους και προσεγγίσεις, ώστε να προτείνει βελτιώσεις σε όλα τα επίπεδα της μουσειακής λειτουργίας.

Ανάλυση (Analysis)

  • αναλύει τις παραμέτρους μελετών περίπτωσης (πραγματικών ή προσομοιωμένων) αναφορικά με τη διοργάνωση εκθέσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και άλλων δράσεων σε μουσεία,
  • αναλύει την ιστορική εξέλιξη των μουσείων και να τοποθετεί τα στάδια εξέλιξης στο ιστορικό, κοινωνικό, πολιτικό και ιδεολογικό τους πλαίσιο,
  • αναλύει συγκεκριμένα μουσεία στην Ελλάδα και την Κύπρο και τα συγκρίνει με αντίστοιχα ευρωπαϊκά μουσεία,
  • αναλύει τα σημεία προς μουσειολογική και μουσειογραφική παρέμβαση.

Σύνθεση (Synthesis)

  • συνδυάζει τις γνώσεις που αποκτά σχετικά με τις ποικίλες μορφές νοημοσύνης για τη διοργάνωση περισσότερο αποτελεσματικών εκθέσεων και προγραμμάτων, τα οποία θα αξιοποιούν περισσότερες από μία μορφές νοημοσύνης,
  • Θεωρητικοποιεί τις γνώσεις που αποκτά από την εφαρμογή σε πραγματικές συνθήκες ή σε συνθήκες προσομοίωσης, ανατροφοδοτώντας τη θεωρητική του/της κατάρτιση,
  • συμβάλλει στη χάραξη μουσειακών πολιτικών και στρατηγικών,
  • συμβάλλει και να συνδράμει στη δημιουργία μουσειοεκπαιδευτικών προγραμμάτων,
  • συνεισφέρει στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στο μουσειακό περιβάλλον.

Αξιολόγηση (Evaluation)

  • επιχειρηματολογεί αποτελεσματικά για τις προτάσεις του/της σύμφωνα με τις σύγ­χρονες θεωρητικές αντιλήψεις και τα παραδείγματα εφαρμογής τους,
  • επιλέγει μεταξύ διαφορετικών μουσείων εκείνα που είναι καταλληλότερα για την ανάπτυξη παραδειγμάτων προς μίμηση ή αποφυγή σε συγκεκριμένα μουσειολογικά ζητήματα,
  • αξιολογεί μουσειακές εκθέσεις και άλλες μουσειακές δραστηριότητες,
  • υποδεικνύει τα σημεία προς βελτίωση, προτείνει παρεμβάσεις και βελτιώσεις.
Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ523
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια) και Τελική Εξέταση (70%)

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA523.gr.pdf

Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ523 «Δίκαιο του Πολιτισμού και της Πνευματικής Ιδιοκτησίας»  περιλαμβάνει δύο θεματικές υποενότητες, το Δίκαιο του Πολιτισμού (Πολιτιστικό Δίκαιο) και το Δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας (Δίκαιο της Λογοτεχνικής και της Καλλιτεχνικής Ιδιοκτησίας).

Το Δίκαιο του Πολιτισμού καλύπτει το νομικό καθεστώς μνημείων, ακινήτων και κινητών καθώς και την έρευνα, προστασία, έκθεση και χρήση μνημείων.

Η Θ.Ε. εξετάζει, επίσης, το Δίκαιο των μουσείων και το νομικό καθεστώς προστασίας των πολιτιστικών αγαθών, με έμφαση στα μέτρα αντιμετώπισης των αδικημάτων του Δικαίου του Πολιτισμού. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουν τα νομικά μέτρα κατά της αρχαιοκαπηλίας και του φαινομένου της παράνομης διακίνησης πολιτιστικών αγαθών, με έμφαση στην Κύπρο και στην Ελλάδα.

Το Δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας εξετάζει την έννοια των έργων πνευματικής ιδιοκτησίας, τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, ιδίως τα δικαιώματα του δημιουργού και τις ειδικές ρυθμίσεις για εφαρμογές της πληροφορικής καθώς και για τις άδειες Creative Commons (CC).

Μαθησιακά αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

Γνώση

  • Γνωρίζει τις βασικές αρχές του δικαίου των μνημείων.
  • Γνωρίζει τις βασικές αρχές που διέπουν το δίκαιο των μουσείων
  • Γνωρίζει τις βασικές αρχές που διέπουν το δίκαιο προστασίας πολιτιστικών αγαθών.
  • Γνωρίζει τις βασικές αρχές που διέπουν το δίκαιο προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Γνωρίζει την ύπαρξη και την κατά χρόνο εξέλιξη του Δικαίου του Πολιτισμού και της Πνευματικής Ιδιοκτησίας, ως προς τις εθνικές και τις διεθνές πηγές του δικαίου.
  • Γνωρίζουν βασικές αρχές του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για τον πολιτισμό στην Κύπρο και στην Ελλάδα.
  • Γνωρίζουν βασικές αρχές του διεθνούς δικαίου για τον πολιτισμό.

Κατανόηση

  • Αντιλαμβάνεται την ύπαρξη και την κατά χρόνο εξέλιξη του Δικαίου του Πολιτισμού και της Πνευματικής Ιδιοκτησίας, ως προς τις εθνικές και τις διεθνείς πηγές του δικαίου.
  • Αντιλαμβάνεται την ύπαρξη καθώς και τις εθνικές και τις διεθνείς πηγές του Δικαίου των Μουσείων, ως ενός επιμέρους κλάδου του Δικαίου του Πολιτισμού.
  • Αντιλαμβάνεται την ύπαρξη καθώς και τις εθνικές και τις διεθνείς πηγές του Δικαίου προστασίας πολιτιστικών αγαθών, από εγκληματικές ενέργειες, ως ενός επιμέρους κλάδου του Δικαίου του Πολιτισμού.
  • Αντιλαμβάνεται την ύπαρξη και την κατά χρόνο εξέλιξη του Δικαίου της Πνευματικής Ιδιοκτησίας ως κλάδου του δικαίου.
  • Κατανοεί τις ιδεολογικές παραμέτρους της εθνικής και διεθνούς πολιτιστικής νομοθεσίας.
  • Κατανοεί τους παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχία ή στην αποτυχία συγκεκριμένων περιπτώσεων εφαρμογής του δικαίου σε πολιτιστικά αγαθά.

Ανάλυση

  • Αναλύει σε επιμέρους κλάδους και θεματικές περιοχές και εξηγεί τις έννοιες και τους θεσμούς του Δικαίου του Πολιτισμού και της Πνευματικής Ιδιοκτησίας.
  • Αναλύει το θεσμικό πλαίσιο για τα δημόσια μουσεία και τα ιδιωτικά και να ταξινομείτε τις έννοιες και τις κατηγορίες των μουσείων.
  • Ταξινομεί τα μέτρα (αντεγκληματικής) προστασίας των πολιτιστικών αγαθών.  
  • Αναλύει και ταξινομεί τα στοιχεία που ορίζουν την έννοια του έργου πνευματικής ιδιοκτησίας και τις συνήθεις εκφάνσεις αυτών των στοιχείων.
  • Αναλύει τις παραμέτρους μελετών περίπτωσης (πραγματικών ή προσομοιώσεων) εφαρμογής του δικαίου του πολιτισμού.
  • Αναλύει διαφορετικά νομικά κείμενα ώστε να επιλέξει τα πιο κατάλληλα για την αντιμετώπιση εθνικών, περιφερειακών ή τοπικών προβλημάτων.

 Εφαρμογή

  • Συγκρίνει τα νομικά καθεστώτα των ακινήτων μνημείων και κινητών μνημείων με έμφαση στις παραμέτρους των αρχαίων και των νεότερων μνημείων.
  • Εφαρμόζει το περιεχόμενο του Δικαίου των Μνημείων για το χαρακτηρισμό, οριοθέτηση και προστασία των μνημείων και τη διενέργεια αρχαιολογικών ερευνών πεδίου.
  • Εφαρμόζει το περιεχόμενο του Δικαίου των Μνημείων για ενεργητικές και παθητικές πολιτικές σε σχέση με αυτά (κίνητρα αναγνωρίσεως, απαλλοτρίωση).
  • Εφαρμόζει το περιεχόμενο του Δικαίου προστασίας πολιτιστικών αγαθών σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.
  • Εφαρμόζει το περιεχόμενο του Δικαίου Πνευματικής Ιδιοκτησίας στα παραδοσιακής μορφής έργα πνευματικής ιδιοκτησίας και σε εφαρμογές της πληροφορικής, όπως προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών και βάσεις δεδομένων.
  • Εφαρμόζει το περιεχόμενο του Δικαίου του Πολιτισμού και της Πνευματικής Ιδιοκτησίας σε ανακύπτοντα σχετικά ζητήματα.
  • Εφαρμόζει το κατάλληλο νομικό πλαίσιο για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων που μπορεί να αντιμετωπίσουν στο πλαίσιο πολιτιστικών θεσμών.

Σύνθεση

  • Συνθέτει στοιχεία από επιμέρους κανόνες και θεσμούς του Δικαίου των Μνημείων για να δημιουργήσει ρεαλιστικά σχήματα, όπως αρχαιολογικές ανασκαφές ή δυναμικά σχήματα, ή χαρακτηρισμός ενός σύγχρονου κινητού πράγματος σε νεότερο ακίνητο μνημείο.
  • Συγκρίνει τα διοικητικά μέτρα προστασίας των πολιτιστικών αγαθών με τα ποινικά.
  • Συνθέτει στοιχεία από επιμέρους κανόνες και θεσμούς του Δικαίου προστασίας πολιτιστικών αγαθών για να δημιουργεί ρεαλιστικά σχήματα, όπως για την πρόληψη εγκληματικών ενεργειών σε βάρος μουσείων.
  • Συνθέτει στοιχεία από επιμέρους κανόνες και θεσμούς του Δικαίου Πνευματικής Ιδιοκτησίας ως προς τα πνευματικά δικαιώματα των φωτογράφων ή δυναμικά σχήματα, όπως οι άδειες Creative Commons (CC). 
  • Συγκρίνει τα νομικά καθεστώτα του πνευματικού δικαιώματος του δημιουργού και συγγενικού δικαιώματος, ιδίως του καλλιτέχνη – ερμηνευτή.
  • Εφαρμόζουν τις γνώσεις τους για να λύσουν ασκήσεις προσομοίωσης με αναφορά την Κύπρο και την Ελλάδα.
  • Εφαρμόζουν το διεθνές δίκαιο για την αντιμετώπιση ζητημάτων που άπτονται των πολιτιστικών δικαιωμάτων.
  • Συνδυάζουν τα διαφορετικά επίπεδα δικαίου για τη διατύπωση έγκυρων νομικά επιχειρημάτων για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων ή προσομοιωμένων περιπτώσεων.
  • Συγκρίνουν το διεθνές με το εθνικό δίκαιο για τον πολιτισμό.

Αξιολόγηση

  • Αποτιμά τη σημασία του περιεχομένου του Δικαίου των Μνημείων και κρίνει τις σχετικές αποφάσεις και πρακτικές, με γνώμονα αρχές όπως η διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και αναγκαιότητες όπως η καταπολέμηση του διεθνούς λαθρεμπορίου αρχαιοτήτων.
  • Αποτιμά τη σημασία του περιεχομένου του Δικαίου των Μουσείων και κρίνει τις σχετικές αποφάσεις και πρακτικές, με γνώμονα αρχές όπως η προστασία (διατήρηση και ανάδειξη) της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • Αποτιμά τη σημασία του περιεχομένου του Δικαίου προστασίας πολιτιστικών αγαθών, ιδιαίτερα για Κράτη με σημαντική πολιτιστική κληρονομιά όπως η Ελλάδα και η Κύπρος, και κρίνει τις σχετικές αποφάσεις και πρακτικές, με γνώμονα αρχές όπως η προστασία (διατήρηση και ανάδειξη) της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • Αποτιμά τη σημασία του περιεχομένου του Δικαίου Πνευματικής Ιδιοκτησίας και κρίνει τις σχετικές αποφάσεις και πρακτικές, με γνώμονα αρχές όπως η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας του δημιουργού και το δικαίωμα στην πληροφόρηση ιδίως στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας.
  • Αξιολογούν τις πιθανότητες επιτυχίας ή αποτυχίας της ακολουθούμενης νομικής διαχείρισης ενός πολιτιστικού ζητήματος, και προτείνουν προληπτικά μέτρα.
Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ522
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια) και Τελική Εξέταση (70%)

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA522.gr.pdf

Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ522 «Πολιτιστική Επικοινωνία» έχει ως αντικείμενό της την επικοινωνία των πολιτιστικών οργανισμών και, συγκεκριμένα, το μάρκετινγκ των τεχνών, δηλαδή τον τομέα των εργαλείων ανάλυσης, έρευνας και σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής ενός πολιτιστικού οργανισμού.

Εξετάζει το σύγχρονο τοπίο της πολιτιστικής κατανάλωσης, τους παράγοντες διαμόρφωσης των πολιτιστικών συνηθειών και προτιμήσεων του κοινού, καθώς και τους τρόπους μεθοδικής διάγνωσης των τελευταίων μέσω της έρευνας κοινού. Μελετά διαφορετικές προσεγγίσεις, τεχνικές και εργαλεία στρατηγικής επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών, καθώς και τους τρόπους αξιοποίησης των μέσων επικοινωνίας, με ιδιαίτερη έμφαση στα ψηφιακά / διαδικτυακά μέσα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έμφαση δίνεται επίσης στη μεθοδολογία τμηματοποίησης κοινού, με αναφορές στα συστήματα ACORN και MOSAIC και εξετάζονται ορισμένες βασικές κατηγορίες πολιτιστικών οργανισμών προκειμένου να μελετηθούν διεξοδικά οι επικοινωνιακές τους ιδιαιτερότητες.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • Στα εργαλεία ανάλυσης, έρευνας και σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής ενός πολιτιστικού οργανισμού.
  • Στην ανάλυση και κατανόηση των βασικών εννοιών του πολιτιστικού μάρκετινγκ ή μάρκετινγκ των τεχνών.
  • Στην ανάλυση και κατανόηση του σύγχρονου τοπίου πολιτιστικής κατανάλωσης.
  • Στην κατανόηση παλαιότερων και σύγχρονων επικοινωνιακών θεωριών.
  • Στην εξέταση των τεχνικών και εργαλείων της στρατηγικής επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Στους τρόπους αξιοποίησης των μέσων επικοινωνίας, με ιδιαίτερη έμφαση στα ψηφιακά / διαδικτυακά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Στη μεθοδολογία τμηματοποίησης κοινού, με αναφορές στα συστήματα ACORN και MOSAIC.
  • Στο μάρκετινγκ διαφορετικών κατηγοριών πολιτιστικών οργανισμών (μουσεία, οργανισμοί παραστατικών τεχνών, πινακοθήκες, δημιουργικές επιχειρήσεις).

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

Γνώση (Knowledge)

  • Γνωρίζει τα βασικά εργαλεία, μέσα και τεχνικές της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Γνωρίζει τις κύριες καινοτομίες και διεθνείς καλές πρακτικές στον τομέα της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Μπορεί να ορίσει τον αποτελεσματικό συνδυασμό τους για τις ιδιαιτερότητες και ανάγκες ενός πολιτιστικού οργανισμού.

Κατανόηση (Comprehension)

  • Κατανοεί τους στόχους και τις λειτουργίες της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Διακρίνει τη σημασία και την αξία των διαφορετικών εργαλείων, μέσων και τεχνικών της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν τις κύριες κατηγορίες πολιτιστικών οργανισμών.

Εφαρμογή (Application)

  • Εφαρμόζει αποτελεσματικά τα βασικά εργαλεία, μέσα και τεχνικές της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Εφαρμόζει τις γνώσεις του για το σχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής ενός πολιτιστικού οργανισμού.
  • Προτείνει ουσιαστικά και εύστοχα μέτρα αναβάθμισης της επικοινωνίας μιας ευρείας ποικιλίας πολιτιστικών οργανισμών.

Ανάλυση (Analysis)

  • Αναλύει τη φυσιογνωμία του κοινού και του μη κοινού των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Αναλύει το εξωτερικό και το εσωτερικό περιβάλλον ενός πολιτιστικού οργανισμού.
  • Αναλύει τις ιδιαίτερες επικοινωνιακές ανάγκες και προκλήσεις ενός πολιτιστικού οργανισμού.

Σύνθεση (Synthesis)

  • Συνδυάζει τα εργαλεία, μέσα και τεχνικές της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης και αποτελεσματικής επικοινωνιακής στρατηγικής.
  • Αναπτύσσει μια κριτική οπτική στην αξιοπιστία, καταλληλότητα και αποτελεσματικότητα των εργαλείων, μέσων και τεχνικών της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Προτείνει γόνιμες συνδέσεις και συνέργειες μεταξύ πολιτιστικών, εκπαιδευτικών, κοινωνικών και οικονομικών οργανισμών με στόχο την κοινωνική συμμετοχή και την περιφερειακή ανάπτυξη.

Αξιολόγηση (Evaluation)

  • Επιλέγει μεταξύ διαφορετικών εργαλείων και τεχνικών εκείνα που είναι καταλληλότερα για τον εκάστοτε πολιτιστικό οργανισμό αλλά και το ιδιαίτερο κοινωνικο-πολιτισμικό περιβάλλον του.
  • Αξιολογεί επαρκώς τα προβλήματα και τους εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισής τους.
Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ521
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια) και Τελική Εξέταση (70%)

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA521.gr.pdf

Η Θ.Ε. ΠΠΑ521 «Οικονομία του Πολιτισμού και Διαχείριση Πολιτιστικών Οργανισμών» αποτελείται από επτά (7) υποενότητες/γνωστικά αντικείμενα που αντιστοιχούν σε ομάδες εβδομάδων.

Η Θ.Ε. εξετάζει στους ορισμούς της πολιτιστικής και δημιουργικής οικονομίας και εξηγεί γιατί είναι απαραίτητη η ξεχωριστή μελέτη των πολιτιστικών και δημιουργικών κλάδων. Η ιδιαίτερη συμβολή των πολιτιστικών κλάδων στην οικονομία γίνεται κατανοητή μέσα από την ειδική μελέτη της δομής των πολιτιστικών βιομηχανιών και της συμβολής τους σε κρίσιμους τομείς όπως η απασχόληση, οι εξαγωγές και το εθνικό προϊόν. Εξετάζεται, επίσης, η οικονομία του πολιτισμού στο πλαίσιο της ΕΕ και η σημασία της διαμόρφωσης μιας στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης. Αναλύονται οι πολιτικές διαχείρισης του πολιτιστικού κεφαλαίου που διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην αναπτυξιακή πορεία του δημιουργικού τομέα της οικονομίας και σχολιάζεται η σημασία δημόσιων ή ιδιωτικών πρωτοβουλιών όπως οι αναπλάσεις, ή τα φεστιβάλ. Η Θεματική Ενότητα αναλύει τους τρόπους με τους οποίους οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι επιχειρήσεις διευρύνουν την εμβέλειά τους, είτε δραστηριοποιούνται στον δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Εξετάζεται η ικανότητα ανάλυσης των οικονομικών αποτελεσμάτων και της χρηματοοικονομικής θέσης μιας πολιτιστικής επιχείρησης, παρουσιάζονται εργαλεία χρηματοοικονομικής ανάλυσης και γίνεται ειδική μνεία στην επίδραση των τεχνολογικών αλλαγών και, κυρίως, της ανάπτυξης του Διαδικτύου στην οικονομική λειτουργία των πολιτιστικών οργανισμών και επιχειρήσεων είναι πολύ σημαντική.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • Στην εξοικείωση των φοιτητών με την έννοια της οικονομίας του πολιτισμού και ειδικότερα της δημιουργικής οικονομίας των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών.
  • Στη μελέτη του ιστορικού και κοινωνικού πλαισίου ανάπτυξης του πολιτιστικού-δημιουργικού τομέα της οικονομίας.
  • Στην επισκόπηση της έρευνας στους κλάδους της οικονομίας του πολιτισμού και της δημιουργικότητας την τελευταία 20ετία διεθνώς.
  • Στην διερεύνηση των παραγόντων που διαμορφώνουν την προσφορά και ζήτηση στον τομέα του πολιτισμού.
  • Στην εκτίμηση της ανάπτυξης των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών στην Κύπρο και στην Ελλάδα.
  • Στην εξοικείωση των φοιτητών στην έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης και της συμβολής του πολιτισμού σε αυτήν.
  • Στην εξοικείωση των φοιτητών με τις στρατηγικές ανάπτυξης επιχειρήσεων και οργανισμών στον δημιουργικό-πολιτιστικό τομέα.
  • Στην εισαγωγή των φοιτητών στα βασικά χρηματοπιστωτικά εργαλεία (ισολογισμοί, δείκτες)
  • Στην διερεύνηση της επίδρασης των νέων τεχνολογιών στην πολιτιστική οικονομία.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Γνώση (Knowledge)

  • Διακρίνει τους κλάδους που συγκροτούν τις πολιτιστικές βιομηχανίες και τον δημιουργικό τομέα της οικονομίας.
  • Αναγνωρίζει τα χαρακτηριστικά της ζήτησης και της προσφοράς πολιτιστικών προϊόντων και υπηρεσιών.
  • Κατανοήσει τις ιδιαίτερες στρατηγικές ανάπτυξης πολιτιστικών οργανισμών.
  • Γνωρίζει τις δυνατότητες των εργαλείων χρηματοοικονομικής ανάλυσης.
  • Διακρίνει τα διαφορετικά στάδια οργάνωσης της πολιτιστικής δραστηριότητας.

Κατανόηση (Comprehension)

  • Κατανοεί τη σημασία του πολιτιστικού κεφαλαίου στην εφαρμογή στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης.
  • Εντοπίζει τα νέα δεδομένα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί οργανισμοί στη νέα ψηφιακή και δικτυακή εποχή.
  • Διακρίνει στόχους και προτεραιότητες που πρέπει να τίθενται στη διαχείριση πολιτιστικών οργανισμών.
  • Συγκρίνει τη δυναμική και τις προοπτικές κλάδων του πολιτιστικού τομέα στο ευρύτερο Ευρωπαϊκό πλαίσιο.

Εφαρμογή (Application)

  • Υπολογίζει χρηματοοικονομικούς δείκτες.
  • Εντοπίσει διαρθρωτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολιτιστικοί οργανισμοί.
  • Σχεδιάζει πολιτικές βιώσιμης ανάπτυξης στο κρίσιμο πεδίο του πολιτιστικού τουρισμού.
  • Υιοθετεί πολιτικές αξιοποίησης των νέων δεδομένων που δημιουργεί για τη ζήτηση και την προσφορά πολιτιστικών προϊόντων και υπηρεσιών η ψηφιοποίηση του περιεχομένου.

Ανάλυση (Analysis)

  • Αναλύει τα χαρακτηριστικά της αξιακής αλυσίδας πολιτιστικών οργανισμών.
  • Ανακαλύπτει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των πολιτικών ανάπτυξης που εφαρμόζουν πολιτιστικοί οργανισμοί.
  • Αξιολογεί τη δυναμική και τα προβλήματα που εμφανίζει ο πολιτιστικός τομέας της οικονομίας.
  • Συγκρίνει την αποτελεσματικότητα στρατηγικών ανάπτυξης που εφαρμόζουν οι πολιτιστικοί οργανισμοί (π.χ. διαφοροποίηση δραστηριοτήτων και αγορών, διεθνοποίηση, κάθετη και οριζόντια ολοκλήρωση).

Σύνθεση (Synthesis)

  • Διατυπώσει προτάσεις αναπτυξιακής πολιτικής για πολιτιστικούς οργανισμούς λαμβάνοντας υπόψη την χρηματοοικονομική τους κατάσταση.
  • Συνθέτει την εμπειρία από μελέτες περιπτώσεων και αξιοποιεί τα συμπεράσματα για τη χάραξη στρατηγικής.
  • Προτείνει πολιτικές και μέτρα για την ανάπτυξη κλάδων πολιτιστικής δραστηριότητας.
  • Συνδυάζει τους διαφορετικούς παράγοντες που επηρεάζουν την άσκηση πολιτιστικής πολιτικής σε διεθνές και εθνικό επίπεδο.

Αξιολόγηση (Evaluation)

  • Αποτιμά την αποτελεσματικότητα πολιτικών διαχείρισης πολιτιστικών οργανισμών.
  • Συγκρίνει εναλλακτικά παραδείγματα πολιτιστικού τουρισμού σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Αξιολογεί τα οικονομικά αποτελέσματα και τις επιπτώσεις πολιτικών ανάπτυξης σε βάθος χρόνου.
  • Επιλέγει άριστες πρακτικές που προάγουν τη βιωσιμότητα του πολιτιστικού κεφαλαίου.

Περισσότερα Άρθρα...