Sidebar

09
Παρ, Ιουν

ΠΠΑ522: Πολιτιστική Επικοινωνία

Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ522
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια) και Τελική Εξέταση (70%)

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA522.gr.pdf

Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ522 «Πολιτιστική Επικοινωνία» έχει ως αντικείμενό της την επικοινωνία των πολιτιστικών οργανισμών και, συγκεκριμένα, το μάρκετινγκ των τεχνών, δηλαδή τον τομέα των εργαλείων ανάλυσης, έρευνας και σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής ενός πολιτιστικού οργανισμού.

Εξετάζει το σύγχρονο τοπίο της πολιτιστικής κατανάλωσης, τους παράγοντες διαμόρφωσης των πολιτιστικών συνηθειών και προτιμήσεων του κοινού, καθώς και τους τρόπους μεθοδικής διάγνωσης των τελευταίων μέσω της έρευνας κοινού. Μελετά διαφορετικές προσεγγίσεις, τεχνικές και εργαλεία στρατηγικής επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών, καθώς και τους τρόπους αξιοποίησης των μέσων επικοινωνίας, με ιδιαίτερη έμφαση στα ψηφιακά / διαδικτυακά μέσα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έμφαση δίνεται επίσης στη μεθοδολογία τμηματοποίησης κοινού, με αναφορές στα συστήματα ACORN και MOSAIC και εξετάζονται ορισμένες βασικές κατηγορίες πολιτιστικών οργανισμών προκειμένου να μελετηθούν διεξοδικά οι επικοινωνιακές τους ιδιαιτερότητες.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • Στα εργαλεία ανάλυσης, έρευνας και σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής ενός πολιτιστικού οργανισμού.
  • Στην ανάλυση και κατανόηση των βασικών εννοιών του πολιτιστικού μάρκετινγκ ή μάρκετινγκ των τεχνών.
  • Στην ανάλυση και κατανόηση του σύγχρονου τοπίου πολιτιστικής κατανάλωσης.
  • Στην κατανόηση παλαιότερων και σύγχρονων επικοινωνιακών θεωριών.
  • Στην εξέταση των τεχνικών και εργαλείων της στρατηγικής επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Στους τρόπους αξιοποίησης των μέσων επικοινωνίας, με ιδιαίτερη έμφαση στα ψηφιακά / διαδικτυακά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Στη μεθοδολογία τμηματοποίησης κοινού, με αναφορές στα συστήματα ACORN και MOSAIC.
  • Στο μάρκετινγκ διαφορετικών κατηγοριών πολιτιστικών οργανισμών (μουσεία, οργανισμοί παραστατικών τεχνών, πινακοθήκες, δημιουργικές επιχειρήσεις).

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

Γνώση (Knowledge)

  • Γνωρίζει τα βασικά εργαλεία, μέσα και τεχνικές της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Γνωρίζει τις κύριες καινοτομίες και διεθνείς καλές πρακτικές στον τομέα της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Μπορεί να ορίσει τον αποτελεσματικό συνδυασμό τους για τις ιδιαιτερότητες και ανάγκες ενός πολιτιστικού οργανισμού.

Κατανόηση (Comprehension)

  • Κατανοεί τους στόχους και τις λειτουργίες της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Διακρίνει τη σημασία και την αξία των διαφορετικών εργαλείων, μέσων και τεχνικών της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν τις κύριες κατηγορίες πολιτιστικών οργανισμών.

Εφαρμογή (Application)

  • Εφαρμόζει αποτελεσματικά τα βασικά εργαλεία, μέσα και τεχνικές της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Εφαρμόζει τις γνώσεις του για το σχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής ενός πολιτιστικού οργανισμού.
  • Προτείνει ουσιαστικά και εύστοχα μέτρα αναβάθμισης της επικοινωνίας μιας ευρείας ποικιλίας πολιτιστικών οργανισμών.

Ανάλυση (Analysis)

  • Αναλύει τη φυσιογνωμία του κοινού και του μη κοινού των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Αναλύει το εξωτερικό και το εσωτερικό περιβάλλον ενός πολιτιστικού οργανισμού.
  • Αναλύει τις ιδιαίτερες επικοινωνιακές ανάγκες και προκλήσεις ενός πολιτιστικού οργανισμού.

Σύνθεση (Synthesis)

  • Συνδυάζει τα εργαλεία, μέσα και τεχνικές της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης και αποτελεσματικής επικοινωνιακής στρατηγικής.
  • Αναπτύσσει μια κριτική οπτική στην αξιοπιστία, καταλληλότητα και αποτελεσματικότητα των εργαλείων, μέσων και τεχνικών της επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Προτείνει γόνιμες συνδέσεις και συνέργειες μεταξύ πολιτιστικών, εκπαιδευτικών, κοινωνικών και οικονομικών οργανισμών με στόχο την κοινωνική συμμετοχή και την περιφερειακή ανάπτυξη.

Αξιολόγηση (Evaluation)

  • Επιλέγει μεταξύ διαφορετικών εργαλείων και τεχνικών εκείνα που είναι καταλληλότερα για τον εκάστοτε πολιτιστικό οργανισμό αλλά και το ιδιαίτερο κοινωνικο-πολιτισμικό περιβάλλον του.
  • Αξιολογεί επαρκώς τα προβλήματα και τους εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισής τους.