Sidebar

13
Σαβ, Απρ

ΠΠΑ615: Πολιτιστικός Τουρισμός, Αστική Αναβίωση και Προώθηση Πόλεων

  • Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ615
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: 2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια), Εβδομαδιαίες Διαδραστικές Δραστηριότητες (10%) και Τελική Εξέταση (60%)
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PPA615.gr_11.2023.pdf

Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ615, «Πολιτιστικός Τουρισμός, Αστική Αναβίωση και Προώθηση Πόλεων», καλύπτει τα ζητήματα που αναπτύσσονται τις τελευταίες δεκαετίες με θέμα την αξιοποίηση του πολιτισμού για την πολύπλευρη ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής κοινωνίας και οικονομίας.

Ειδικότερα, καλύπτει τον σχεδιασμό, τις προοπτικές και την αξιολόγηση του πολιτιστικού τουρισμού (πολιτιστικός, θρησκευτικός, οικοτουρισμός) και την αποτίμηση της συμβολής του στις τοπικές οικονομίες. Επίσης, καλύπτει τη θεωρία και τις εξειδικευμένες προτάσεις αστικής αναβίωσης και αναγέννησης, τον σχεδιασμό της εφαρμογής τους σε συγκεκριμένες πόλεις ή περιοχές αστικών κέντρων, την πρόβλεψη σχετικά με τη βιωσιμότητά τους, την αξιολόγηση της εφαρμογής τους. Τέλος, καλύπτει τα καίρια ζητήματα του city (πόλη) & nation (κράτος) marketing και branding, τις αρχές, τους κανόνες, την αξιολόγηση, τις μεθόδους εφαρμογής τους, την εκτίμηση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, σε συνάρτηση τόσο με τον πολιτιστικό τουρισμό και το σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη συνολικά, όσο και με προτάσεις αστικής αναβίωσης. Το εφαρμοσμένο μέρος της Θεματικής Ενότητας ασχολείται με πραγματικά παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης από την Κύπρο, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • Στα βασικά χαρακτηριστικά του τουρισμού και της τουριστικής πολιτικής και στις νέες τάσεις στον τομέα (για παράδειγμα e-tourism).
  • Στα βασικά χαρακτηριστικά του Πολιτιστικού Τουρισμού και των άλλων ειδικών μορφών τουρισμού.
  • Στην έννοια της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και στη σχέση της με τον Τουρισμό, καθώς και στη σημασία των Πολιτιστικών Διαδρομών και των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
  • Στη σημασία του σχεδιασμού πολιτιστικού τουρισμού σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και στις έννοιες του Αστικού Τουρισμού και της Διαχείρισης Αστικού Προορισμού.
  • Στην παρουσίαση και αξιολόγηση στρατηγικών σε σχέση με συγκεκριμένα παραδείγματα.
  • Στη σημασία των στρατηγικών αστικής αναβίωσης και αστικής ανάπλασης, καθώς και στις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις αυτών.
  • Σε χαρακτηριστικές περιπτώσεις πόλεων των οποίων η αστική αναβίωση βασίστηκε στον πολιτισμό (μουσεία / πολιτιστικές βιομηχανίες) όπως το Μπιλμπάο, και στη διαδικασία σχηματισμού συστάδων (clusters) Πολιτισμού σε πόλεις, μέσα από περιπτώσεις μελέτης, όπως για παράδειγμα το Temple Bar στο Δουβλίνο ή η περιοχή μουσείων στη Βιέννη (Wien Museumsquartier).
  • Στη σημασία του City και Nation Marketing και Branding και σε σύγχρονες τάσεις και πρακτικές περί αυτών.
  • Στην έρευνα της κατάλληλης στρατηγικής marketing και στην εφαρμογή της με συγκεκριμένες προτάσεις για τις ομάδες κοιονού-στόχους