Sidebar

09
Παρ, Ιουν

ΠΠΑ615: Πολιτιστικός Τουρισμός, Αστική Αναβίωση και Προώθηση Πόλεων

Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ615
ECTS: 15
Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια) και Τελική Εξέταση (70%)

Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΠΑ511: Πολιτισμός και Πολιτισμικές Σπουδές
Αναλυτική πληροφόρηση: PPA615.gr.pdf

Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ615 «Πολιτιστικός Τουρισμός, Αστική Αναβίωση και Προώθηση Πόλεων» καλύπτει τα ζητήματα που αναπτύσσονται τις τελευταίες δεκαετίες με θέμα την αξιοποίηση του πολιτισμού για την πολύπλευρη ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής κοινωνίας και οικονομίας.

Ειδικότερα, καλύπτει τον σχεδιασμό, τις προοπτικές και την αξιολόγηση του πολιτιστικού τουρισμού (πολιτιστικός, θρησκευτικός, οικοτουρισμός) και την αποτίμηση της συμβολής του στις τοπικές οικονομίες. Επίσης, καλύπτει τη θεωρία και τις εξειδικευμένες προτάσεις αστικής αναβίωσης και αναγέννησης, τον σχεδιασμό της εφαρμογής τους σε συγκεκριμένες πόλεις ή περιοχές αστικών κέντρων, την πρόβλεψη σχετικά με την βιωσιμότητά τους, την αξιολόγηση της εφαρμογής τους. Τέλος, καλύπτει τα καίρια ζητήματα του city (πόλη) & nation (κράτος) marketing και branding, τις αρχές, τους κανόνες, την αξιολόγηση, τις μεθόδους εφαρμογής τους, την εκτίμηση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, σε συνάρτηση τόσο με τον πολιτιστικό τουρισμό και το σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη συνολικά, όσο και με προτάσεις αστικής αναβίωσης. Το εφαρμοσμένο μέρος της Θεματικής Ενότητας ασχολείται με πραγματικά παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης από την Κύπρο, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • Στα βασικά χαρακτηριστικά του τουρισμού και της τουριστικής πολιτικής και στις νέες τάσεις στον τομέα (για παράδειγμα e-tourism).
  • Στα βασικά χαρακτηριστικά του Πολιτιστικού Τουρισμού και των άλλων ειδικών μορφών τουρισμού.
  • Στην έννοια της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και στη σχέση της με τον Τουρισμό, καθώς και στη σημασία των Πολιτιστικών Διαδρομών και των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
  • Στη σημασία του σχεδιασμού πολιτιστικού τουρισμού σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και στις έννοιες του Αστικού Τουρισμού και της Διαχείρισης Αστικού Προορισμού.
  • Στην παρουσίαση και αξιολόγηση στρατηγικών σε σχέση με συγκεκριμένα παραδείγματα.
  • Στη σημασία των στρατηγικών αστικής αναβίωσης και αστικής ανάπλασης, καθώς και στις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις αυτών.
  • Σε χαρακτηριστικές περιπτώσεις πόλεων των οποίων η αστική αναβίωση βασίστηκε στον πολιτισμό (μουσεία / πολιτιστικές βιομηχανίες) όπως το Μπιλμπάο, και στη διαδικασία σχηματισμού συστάδων (clusters) Πολιτισμού σε πόλεις, μέσα από περιπτώσεις μελέτης, όπως για παράδειγμα το Temple Bar στο Δουβλίνο ή η περιοχή μουσείων στη Βιέννη (Wien Museumsquartier).
  • Στη σημασία του City και Nation Marketing και Branding και σε σύγχρονες τάσεις και πρακτικές περί αυτών.
  • Στην έρευνα της κατάλληλης στρατηγικής marketing και στην εφαρμογή της με συγκεκριμένες προτάσεις για τις ομάδες κοινού-στόχους.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

Γνώση

  • Γνωρίζετε την ιστορική εξέλιξη του φαινομένου του τουρισμού.
  • Γνωρίζετε τις τάσεις και τις βασικές παραμέτρους διαμόρφωσης  του σύγχρονου τουρισμού.

Κατανόηση

  • Κατανοείτε τον ρόλο του πολιτισμικού τουρισμού στη διαμόρφωση του σύγχρονου τουρισμού.
  • Κατανοείτε τις προσεγγίσεις ταξινόμησης της τουριστικής ζήτησης.
  • Κατανοείτε τις προσεγγίσεις ταξινόμησης της τουριστικής προσφοράς

Ανάλυση

  • Αναλύεται τον πολιτιστικό τουρισμό και τη σχέση του με τη διαχείριση των προορισμών.
  • Αναλύεται τον πολιτιστικό τουρισμό και τις δυνατότητες ανάπτυξης των προορισμών με τα εργαλεία του πολιτιστικού μάρκετινγκ.

Εφαρμογή

  • Εξοικειωθείτε με την εφαρμογή της χρήσης των πολιτιστικών δράσεων στην αστική αναβίωση και ανάπτυξη.
  • Εφαρμόσετε τις δράσεις πολιτιστικού τουρισμού και τις δυνατότητες που προσφέρει η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού στην αστική αναβίωση και ανάπτυξη.

Σύνθεση

  • Συνθέτετε κριτικά και τεκμηριωμένα την αναγκαιότητα του μάρκετινγκ πόλεων και περιοχών στο μέλλον των σύγχρονων προορισμών.
  • Συνθέτετε κριτικά και εμπεριστατωμένα τις δυνατότητες του πολιτιστικού τουρισμού στην ανάπτυξη των σύγχρονων προορισμών.

Αξιολόγηση

  • Αξιολογείτε τις καλές περιπτώσεις πόλεων και σχεδίων ανάπτυξης.
  • Αξιολογείτε τις σύγχρονες πρακτικών πολιτιστικής διαχείρισης.
  • Αξιολογείτε τον ρόλο του πολιτιστικού τουρισμού στην αναβίωση πόλεων και προορισμών.