06
Κυρ, Οκτ

ΠΠΑ616: Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες

  • Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ616
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: 2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια), Εβδομαδιαίες Διαδραστικές Δραστηριότητες (10%) και Τελική Εξέταση (60%)
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PPA616.gr_11.2023.pdf

Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ616, «Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες», αποτελείται από επτά (7) υποενότητες/γνωστικά αντικείμενα. Η Θ.Ε. είναι συνέχεια και εμβάθυνση της ΠΠΑ521 «Οικονομία του Πολιτισμού και Διαχείριση Πολιτιστικών Οργανισμών» και δίνει έμφαση στην κοινωνική επιχειρηματικότητα, ενώ οι κύριοι άξονες της ΘΕ είναι η χρηματοδότηση, ο προϋπολογισμός, ο σχεδιασμός και η βιωσιμότητα μιας πολιτιστικής μονάδας. Ασχολείται με εννοιολογικά, μεθοδολογικά και ιστορικά ζητήματα που αφορούν στον προσδιορισμό των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών, εξετάζοντας πώς γεννήθηκε ιστορικά αυτός ο όρος και τι σημαίνει σήμερα. Ερευνώνται τα δεδομένα των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών στην Κύπρο και στην Ελλάδα και μελετά τις δημιουργικές αλυσίδες αξίας, τι δηλαδή συμβαίνει σε κάθε στάδιο «παραγωγής» σε κάθε δημιουργικό κλάδο ξεχωριστά με τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στον κάθε ένα. Αναλύει ζητήματα εφαρμοσμένης επιχειρηματικότητας στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο και τρόπους σύνταξης επιχειρηματικών σχεδίων και στρατηγικής ώστε να επιτευχθούν βιώσιμες προτάσεις.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • Στην ενημέρωση για τις πιο πρόσφατες συζητήσεις και έρευνες πάνω στις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες διεθνώς, αλλά και στον κυπριακό και ελληνικό χώρο.
  • Στην εισαγωγή στη θεωρία και ανάλυση της επιχειρηματικότητας και στην εφαρμογή βασικών εργαλείων επιχειρηματικής ανάλυσης στο πεδίο του πολιτισμού και της δημιουργικότητας.
  • Στην καινοτομία, στην κοινωνική επιχειρηματικότητα, στις νέες τεχνολογίες και στα ευέλικτα εργαλεία χρηματοδότησης.
  • Στην προβολή μοντέλων πραγματικής πολιτιστικής διαχείρισης και διοίκησης σε πραγματικές πολιτιστικές επιχειρήσεις και οργανισμούς (μέσω του εφαρμοσμένου χαρακτήρα των εργασιών).
  • Στην καλλιέργεια του κριτικού πνεύματος, της πρωτοβουλίας και της ανάληψης ευθυνών για μελλοντικούς πολιτιστικούς διαχειριστές.