16
Τρι, Δεκ
  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ495
  • ECTS: 5
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

    Ένας φοιτητής/Μία φοιτήτρια βαθμολογείται με «Επιτυχία» εφόσον εκπληρώσει τις πιο κάτω υποχρεώσεις:

    • Συμπλήρωση σε ικανοποιητικό βαθμό των απαιτούμενων ενεργειών στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected (εβδομαδιαίο πρόγραμμα εργασίας, αξιολόγηση φοιτητή, τελική έκθεση κλπ.)
    • Θετική αξιολόγηση από το φορέα υποδοχής στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected
    • Θετική αξιολόγηση από τον/την Ακαδημαϊκό/ή Υπεύθυνο/η στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected και του Γραφείου Διασύνδεσης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου

    Ο φοιτητής/η φοιτήτρια θα βαθμολογείται με «Αποτυχία» εάν δεν εκπληρώσει σε ικανοποιητικό βαθμό τις πιο πάνω υποχρεώσεις.

  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό ή χειμερινό)/ Semi-annual (Fall or Spring)
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: Προ-απαιτούμενες Θεματικές Ενότητες ΠΔΕ101      Αρχές Διοίκησης ΠΔΕ102 Μικροοικονομικά για Διοίκηση Επιχειρήσεων ΠΔΕ103 Ποσοτικές Μέθοδοι στη Διοίκηση Ι ΠΔΕ151 Αρχές Χρηματοοικονομικής Λογιστικής ΠΔΕ152 Μακροοικονομικά για Διοίκηση Επιχειρήσεων ΠΔΕ153 Ποσοτικές Μέθοδοι στην Διοίκηση ΙΙ ΠΔΕ201 Διοικητική Λογιστική ΠΔΕ202 Αρχές Μάρκετινγκ ΠΔΕ203 Διοίκηση Πληροφορικών Συστημάτων ΠΔΕ251 Εισαγωγή στην Χρηματοοικονομική Διοίκηση Επιχειρήσεων ΠΔΕ252 Οργανωτική Συμπεριφορά ΠΔΕ253 Εισαγωγή στην Διοικητική Επιστήμη
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE495.gr.pdf

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Συνεργάζεται αποτελεσματικά με τους συναδέλφους του.
  • Επιλύει επιτυχώς προβλήματα που του παρουσιάζονται/ανατίθενται.
  • Επικοινωνεί τις ιδέες, τα προβλήματα και θέματα που σχετίζονται με την εργασία του στους συνάδελφους και προϊστάμενούς του.
  • Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να κάνει εισηγήσεις για θέματα που άπτονται της εργασίας του.
  • Εκτελεί τα καθήκοντά του με υπευθυνότητα και επιμέλεια.
  • Επιδεικνύει επαγγελματικό προφίλ στον χώρο εργασίας.
  • Συσχετίζει τις ακαδημαϊκές του γνώσεις με τον επαγγελματικό χώρο.
  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ496
  • ECTS: 5
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

    Ένας φοιτητής/Μία φοιτήτρια βαθμολογείται με «Επιτυχία» εφόσον εκπληρώσει τις πιο κάτω υποχρεώσεις:

    • Συμπλήρωση σε ικανοποιητικό βαθμό των απαιτούμενων ενεργειών στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected (εβδομαδιαίο πρόγραμμα εργασίας, αξιολόγηση φοιτητή, τελική έκθεση κλπ.)
    • Θετική αξιολόγηση από το φορέα υποδοχής στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected
    • Θετική αξιολόγηση από τον/την Ακαδημαϊκό/ή Υπεύθυνο/η στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected και του Γραφείου Διασύνδεσης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου

    Ο φοιτητής/η φοιτήτρια θα βαθμολογείται με «Αποτυχία» εάν δεν εκπληρώσει σε ικανοποιητικό βαθμό τις πιο πάνω υποχρεώσεις.

  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό ή χειμερινό)/ Semi-annual (Fall or Spring)
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: Προ-απαιτούμενες Θεματικές Ενότητες ΠΔΕ495    Τοποθέτηση Φοιτητών στον Επιχειρηματικό Κόσμο
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE496.gr.pdf

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Συνεργάζεται αποτελεσματικά με τους συναδέλφους του.
  • Επιλύει επιτυχώς προβλήματα που του παρουσιάζονται/ανατίθενται.
  • Επικοινωνεί τις ιδέες, τα προβλήματα και θέματα που σχετίζονται με την εργασία του στους συνάδελφους και προϊστάμενούς του.
  • Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να κάνει εισηγήσεις για θέματα που άπτονται της εργασίας του.
  • Εκτελεί τα καθήκοντά του με υπευθυνότητα και επιμέλεια.
  • Επιδεικνύει επαγγελματικό προφίλ στον χώρο εργασίας.
  • Συσχετίζει τις ακαδημαϊκές του γνώσεις με τον επαγγελματικό χώρο.
  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ455
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ302
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE455_ECTS_gr.pdf

Σκοπός της Θεματικής Ενότητας "ΠΔΕ455 – Εργασιακές Σχέσεις" είναι η κατά το δυνατόν αναλυτική επεξεργασία των ισχυουσών διατάξεων της Εργατικής νομοθεσίας, κυρίως στο πλαίσιο των ατομικών εργασιακών σχέσεων (πηγές των κανόνων του Εργατικού Δικαίου, σχέση εργασίας σε συνάρτηση με σύμβαση εργασίας, ωράρια, μισθός, υποχρεώσεις των εργαζομένων με ιδιαίτερη έμφαση στην υποχρέωση πίστεως, υποχρέωση προνοίας της εργοδοτικής πλευράς και λοιπές εργοδοτικές υποχρεώσεις, το δίκαιο της καταγγελίας και την αποζημίωση απόλυσης) ως επίσης και στο επίπεδο του Συλλογικού Εργατικού Δικαίου και ειδικότερα συνεκτική επισκόπηση των διατάξεων για τη Συνδικαλιστική ελευθερία, τις ελεύθερες Συλλογικές Διαπραγματεύσεις, τη σύναψη Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, τη Μεσολάβηση και Διαιτησία και τέλος τις διατάξεις για την αιχμή του συνδικαλιστικού δόρατος (απεργία).

Περαιτέρω, στο πλαίσιο της παρούσας θεματικής ενότητας επιχειρείται μια σκιαγράφηση του Κυπριακού Εργατικού Δικαίου και μια επισκόπηση των διατάξεων του Ευρωπαϊκού Εργατικού Δικαίου και των οδηγιών για τη μεταβίβαση επιχείρησης, τις ομαδικές απολύσεις, την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων και τέλος τη συμμετοχή των εργαζομένων αλλά και της εσωτερικής νομοθεσίας στα ως άνω ζητήματα.

Μαθησιακό στόχο των παρουσών παραδόσεων αποτελεί η ένταξη των κανόνων της Εργατικής νομοθεσίας στην εργασιακή πραγματικότητα του μελλοντικού στελέχους επιχείρησης, εργοδότη ή ακόμη και εργαζόμενου με απώτατο επιστέγασμα την ορθή λήψη αποφάσεων και παροχή ορθών συμβουλευτικών νομικών κατευθύνσεων της επιχείρησης ή ακόμη και την προάσπιση των εργασιακών συμφερόντων των εργαζομένων.

  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ454
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ102, ΠΔΕ152, ΠΔΕ201
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE454_ECTS_gr.pdf

Η Θεματική Ενότητα "ΠΔΕ454 – Δημόσια Διοίκηση, Πολιτική και Δημόσιος Προϋπολογισμός" παρουσιάζει τις βασικές έννοιες και τις σημαντικότερες θεωρητικές προσεγγίσεις στη Δημόσια Διοίκηση και Πολιτική. Αναλύει τις κυρίαρχες τάσεις και πρακτικές των σύγχρονων μεταρρυθμίσεων που συντελούνται στη Δημόσια Διοίκηση και Πολιτική με ιδιαίτερη έμφαση στις πιο πρόσφατες από αυτές, τονίζοντας ταυτόχρονα το ρόλο του εξευρωπαϊσμού και της μεταφοράς πολιτικών κατά τη διαδικασία των μεταρρυθμίσεων. Παρουσιάζει την ιστορική εξέλιξη, τη δομή και λειτουργία του πολυεπίπεδου συστήματος διακυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αναλύει την επίδραση της περιφερειακής πολιτικής στη μείωση των ανισοτήτων στα κράτη μέλη της ΕΕ.

Αναπτύσσει τις θέσεις γύρω από την ιδιωτικοποίηση ή μη των δημοσίων επιχειρήσεων και δημοσίων δραστηριοτήτων με ιδιαίτερη έμφαση στον έλεγχο από πλευράς του κράτους των ιδιωτικοποιημένων δημοσίων επιχειρήσεων. Τέλος, παρουσιάζει διεξοδικά τις διαδικασίες που σχετίζονται με το δημόσιο προϋπολογισμό (κατάρτιση, ψήφιση, εκτέλεση, έλεγχος), δεδομένου ότι αυτός αποτελεί το σημαντικότερο μηχανισμό με τον οποίο το κράτος υλοποιεί τις δημόσιες πολιτικές του. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές και φοιτήτριες θα γνωρίζουν και θα αντιλαμβάνονται στη σημασία των πιο κάτω:

  • Η εξοικείωση με τις βασικές έννοιες και τις θεωρητικές προσεγγίσεις του αντικειμένου της δημόσιας διοίκησης και πολιτικής
  • Η κατανόηση των σύγχρονων και πιο πρόσφατων μεταρρυθμιστικών τάσεων και πρακτικών που συντελούνται στη δημόσια διοίκηση και πολιτική
  • Η Επισκόπηση της ιστορικής εξέλιξης της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης, με έμφαση τις πιο πρόσφατες διοικητικές μεταρρυθμίσεις
  • Η μελέτη της εξέλιξης και λειτουργίας του πολυεπίπεδου συστήματος διακυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κυριότερων θεσμών της καθώς και του ρόλο τους στο σχεδιασμό και εφαρμογή των Ευρωπαϊκών πολιτικών
  • Η μελέτη του Δημόσιου Προϋπολογισμού ως μέσου με το οποίο το κράτος υλοποιεί τις δημόσιες πολιτικές του




  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ453
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ202
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE453_ECTS_gr.pdf

Ο στόχος της Θεματικής Ενότητας "ΠΔΕ453 – Σύγχρονα Θέματα στο Μάρκετινγκ" είναι η ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αποτελεσματική ανάλυση των περιβαλλοντικών και άλλων παραγόντων που επηρεάζουν τη διαφήμιση, καθώς και τον σχεδιασμό και ανάπτυξη στρατηγικών προβολής. Επίσης, παρουσιάζονται τα διάφορα μέσα και τρόποι αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών αυτών.

Ένα από τα βασικά εργαλεία επικοινωνίας είναι συνάμα και οι προσωπικές πωλήσεις ιδιαίτερα σημαντικές για την προώθηση βιομηχανικών προϊόντων, για αυτό και παρουσιάζονται θέματα που αφορούν τον σχεδιασμό, την οργάνωση, την στελέχωση και την λειτουργία του οργανισμού πωλήσεων.



 

  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ452
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ201, ΠΔΕ251
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE452_ECTS_gr.pdf

Στόχος της Θεματικής Ενότητας "ΠΔΕ452 – Χρηματοοικονομική Ανάλυση" είναι να εισάξει τον φοιτητή στη Χρηματοοικονομική Ανάλυση και ειδικότερα σε θέματα που αφορούν στις βασικές οικονομικές καταστάσεις, την ανάγκη για ανάλυσή τους, τα «εργαλεία» που χρησιμοποιούνται προς αυτή την κατεύθυνση (αριθμοδείκτες) και τις αδυναμίες αυτών των «εργαλείων». Επιπλέον, η ΘΕ στοχεύει να δώσει στον φοιτητή και μια πρώτη εικόνα αναφορικά με τις βασικές μεθόδους αποτίμησης μετοχών και τον ρόλο των αναλυτών στην εύρυθμη λειτουργία των αγορών.

Το πρώτο κεφάλαιο της Θεματικής Ενότητας εισάγει τις βασικές οικονομικές καταστάσεις και πιο συγκεκριμένα τον ισολογισμό, τον λογαριασμό αποτελεσμάτων, την κατάσταση διάθεσης κερδών, και την κατάσταση ταμειακής ροής, καθώς και την αρχή του δεδουλευμένου και της ταμειακής βάσης. Το κεφάλαιο συζητά, επίσης, τη σχέση μεταξύ των βασικών οικονομικών καταστάσεων και εξηγεί πως μπορεί να κτιστεί η κατάσταση ταμειακής ροής χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό αποτελεσμάτων και τους ισολογισμούς της εταιρείας.

Το δεύτερο κεφάλαιο εισάγει την έννοια της χρηματοοικονομικής ανάλυσης και εξηγεί την ανάγκη γι αυτή. Επιπλέον, επεξηγεί τη μέθοδο κοινού μεγέθους καθώς επίσης και το «εργαλείο» ανάλυσης SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να γίνει ανάλυση του περιβάλλοντος εντός του οποίου λειτουργεί η εταιρεία. Ακολούθως, η ΘΕ εισάγει τους βασικούς αριθμοδείκτες που χρησιμοποιούνται στη χρηματοοικονομική ανάλυση και ειδικότερα αυτούς που σχετίζονται με τη ρευστότητα, τη φερεγγυότητα και βιωσιμότητα, την κερδοφορία και την αποδοτικότητα. Επιπλέον, εξηγεί πως οι αριθμοδείκτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν έτσι ώστε να προβλεφθεί η πιθανή χρεοκοπία μιας εταιρίας.

Το επόμενο κεφάλαιο εισάγει τις βασικότερες αδυναμίες των αριθμοδεικτών και ειδικότερα τις πιθανές διαφορές στις λογιστικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται καθώς και την ποιότητα της πληροφόρησης. Επιπλέον, το κεφάλαιο καταπιάνεται και με το θέμα του agency theory, συζητώντας πως τα διευθυντικά στελέχη πολλές φορές δρουν με τρόπο που εξυπηρετεί τα δικά τους συμφέροντα και όχι αυτά των μετόχων της εταιρείας. Στη συνέχεια, η ΘΕ καλύπτει επίσης το θέμα της παραποίησης / ωραιοποίησης των κερδών της εταιρείας και συζητά στο πολύ σημαντικό θέμα της εταιρικής διακυβέρνησης.

Η τελευταία ενότητα της ΘΕ καταπιάνεται με την αποτίμηση των μετοχών και με το ρόλο, τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των χρηματιστηρίων (δηλαδή πως αντιδρούν σε νέες πληροφορίες). Μέσα σε αυτό πλαίσιο, γίνεται συζήτηση και για το θέμα της αποτίμησης μετοχών όπου παρουσιάζονται κάποιες βασικές μέθοδοι αποτίμησης και συζητείται η έννοια του κόστους κεφαλαίου της εταιρίας. Τέλος, η ενότητα ολοκληρώνεται παρουσιάζοντας το ρόλο των αναλυτών, σε σχέση με την αποτίμηση μιας επιχείρησης.




  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ451
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ101, ΠΔΕ202, ΠΔΕ351, ΠΔΕ352
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE451_ECTS_gr.pdf

Στόχος της Θεματικής Ενότητας "ΠΔΕ451 – Πολιτική της Επιχείρησης" είναι να βοηθήσει τον φοιτητή να αντιληφθεί την έννοια της στρατηγικής της επιχείρησης σ’ ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η Θεματική Ενότητα πραγματεύεται το περιβάλλον της επιχείρησης, το οποίο διακρίνεται σε εσωτερικό και εξωτερικό. Η αξιολόγηση του εσωτερικού περιβάλλοντος αποσκοπεί στην ανάλυση των δυνατών σημείων και των αδυναμιών της επιχείρησης (π.χ. πόροι, ικανότητες).

Η αξιολόγηση του εξωτερικού περιβάλλοντος στοχεύει α) στη διερεύνηση των συνθηκών του ευρύτερου μακρο-περιβάλλοντος (μοντέλο PEST-DG/ PESTEL), και β) στην αξιολόγηση του ανταγωνισμού του επιχειρηματικού τομέα/κλάδου, όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία (μοντέλο PORTER). H σύνδεση του εσωτερικού με το εξωτερικό περιβάλλον πραγματοποιείται με τη μέθοδο της SWOT ανάλυσης. Η ΘΕ εξετάζει επίσης τις γενικές ανταγωνιστικές στρατηγικές, δηλαδή εκείνες που εφαρμόζονται σε μια επιχειρηματική μονάδα (business level). Οι εν λόγω στρατηγικές αφορούν κυρίως στη μείωση του κόστους (ηγεσία κόστους) ή τη διαφοροποίηση προϊόντος. Αφορούν είτε το σύνολο της αγοράς, ή εστιάζουν σ’ ένα τμήμα αυτής (στρατηγικές εστίασης).

Επιπλέον η παρούσα Θεματική Ενότητα ερευνά την ανάπτυξη διεθνών στρατηγικών. Η ΘΕ δίνει επίσης έμφαση στις μορφές που επιλέγονται για να εφαρμοστεί μια στρατηγική. Οι μέθοδοι/ μορφές για την επίτευξη μιας στρατηγικής είναι βασικά τρεις:

  • Εσωτερική ανάπτυξη (νέα ίδρυση)
  • Εξωτερική ανάπτυξη (εξαγορές & συγχωνεύσεις –Σ&Ε-)
  • Συνεργασίες (στρατηγικές συμμαχίες, εξωτερική ανάθεση –outsourcing)

Οι Σ&Ε εξετάζονται ως ένα εργαλείο ανάπτυξης και αναδιάρθρωσης της επιχείρησης στις ξένες αγορές. Επιπρόσθετα, εταιρείες επιλέγουν να σχηματίσουν στρατηγικές συμμαχίες και συνεταιρισμούς/συνεργασίες, ώστε να συμπληρώσουν τις δικές τους στρατηγικές κινήσεις και να ενδυναμώσουν την ανταγωνιστικότητά τους σε εγχώριες και διεθνείς αγορές.

Η Θεματική Ενότητα ολοκληρώνεται με την διερεύνηση των στρατηγικών διαφοροποιημένων εταιρικών δραστηριοτήτων, οι οποίες αναφέρονται στο σύνολο του επιχειρηματικού ομίλου (corporate level). Εδώ η ανάλυση επικεντρώνεται πρώτιστα στη διάκριση συσχετισμένης και μη συσχετισμένης στρατηγικής.

Με αυτόν τον τρόπο η Θεματική Ενότητα παρέχει στους φοιτητές μια σφαιρική εικόνα των στρατηγικών και πολιτικών μιας επιχείρησης.




  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ404
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ151, ΠΔΕ201
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE404_ECTS_gr.pdf

Η Θεματική Ενότητα "ΠΔΕ404 – Διοικητικό και Εμπορικό Δίκαιο" παρουσιάζει τις βασικές αρχές που διέπουν το Δίκαιο και πιο συγκεκριμένα τις αρχές και τις έννοιες που αφορούν το Διοικητικό Δίκαιο και το Εμπορικό Δίκαιο. Οι δύο αυτοί κλάδοι δικαίου έχουν άμεση σχέση με τη λειτουργία οργανισμών και επιχειρήσεων στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον.

Οι νόμοι και ευρύτερα οι κανόνες δικαίου, αποτελούν το πλαίσιο λειτουργίας κάθε φορέα, είτε του δημόσιου είτε του ιδιωτικού τομέα, ενώ η δράση της Δημόσιας Διοίκησης επηρεάζει καθοριστικά τις επιχειρήσεις ως αποδέκτες αυτής. Επιπλέον, είναι σημαντική η κατανόηση νομικών θεμάτων που αντιμετωπίζουν οι έμποροι και οι επιχειρήσεις κατά την άσκηση της οικονομικής τους δραστηριότητας.

Θέματα που εξετάζονται περιλαμβάνουν: Εισαγωγή στο Δίκαιο, κλάδοι δικαίου και πηγές δικαίου, γενικές αρχές Αστικού Δικαίου, γενικές αρχές και βασικές έννοιες Διοικητικού Δικαίου, Διοικητική Οργάνωση του Κράτους και νομική προστασία διοικούμενου, Εμπορικό Δίκαιο ως το δίκαιο των εμπόρων και των εμπορικών πράξεων, είδη Εμπορικών εταιριών και συναλλαγών, κανόνες εποπτείας της αγοράς.

Ειδικότερα, εξετάζεται το νομικό περιβάλλον των επιχειρήσεων και αναλύονται νομικά θέματα που αντιμετωπίζουν οι έμποροι και οι επιχειρήσεις κατά τη σύσταση και λειτουργία τους όπως: επιλογή εταιρικού τύπου, προϋποθέσεις ίδρυσης, κανόνες εποπτείας, οικονομικές συναλλαγές, εταιρική νομοθεσία (καταστατικό, κανόνες διοίκησης, εξυγίανση και πτώχευση Εταιρείας, λύση και εκκαθάριση). Δίκαιο σημάτων και Δίκαιο Ανταγωνισμού.


  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ403
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ202
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE403_ECTS_gr.pdf

Η Θεματική Ενότητα "ΠΔΕ403 – Διεθνές Μάρκετινγκ" στοχεύει στην απόκτηση του θεωρητικού υπόβαθρου γνώσης που αφορά στις διεθνείς αγορές, αλλά και στην εξοικείωση με τις μεθόδους-εργαλεία προσέγγισης και αξιοποίησης αυτών ως περιοχών δυνητικής επέκτασης και ανάπτυξης.

Η πληρότητα της κατανόησης του διεθνούς πλαισίου τίθεται στο προσκήνιο ως κρίσιμη μεταβλητή, αφού το διεθνές γίγνεσθαι είναι απαιτητικό και πολύπλοκο, και συνεπώς η επιτυχής είσοδος και παρουσία-παραμονή προϋποθέτει την ολοκληρωμένη, πολυδιάστατη και όσο το δυνατόν πληρέστερη αντίληψη του ιστού αλληλοσυσχετίσεων των διαστάσεων του Μάρκετινγκ, της στρατηγικής του, αλλά και της διαφορετικότητας της δυναμικής του σε αλλοδαπό περιβάλλον.

Πρωταρχικός στόχος της Θεματικής Ενότητας είναι η εξοικείωση και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης των φοιτητών αναφορικά τόσο με τις ευκαιρίες όσο και με τις προκλήσεις οι οποίες προέρχονται από την κλιμακούμενη ένταση της παγκοσμιοποίησης των αγορών. Διερευνώνται οι δραστηριότητες – πρακτικές και προσεγγίσεις του μάρκετινγκ στο πλαίσιο του διεθνούς περιβάλλοντος, αναλύονται οι βασικές παράμετροι οι οποίες το συγκροτούν και εξετάζεται η διαδικασία της έρευνας του Μάρκετινγκ σε διεθνές επίπεδο.

Στο πλαίσιο της ύλης, οριοθετούνται οι συνιστάμενες οι οποίες συνθέτουν τις κύριες δυνάμεις που περιβάλλουν τις επιχειρήσεις, και εξετάζονται οι έννοιες οι οποίες διαμορφώνουν το πλαίσιο λήψης αποφάσεων Μάρκετινγκ – στο διεθνές περιβάλλον – οι ιδιομορφίες των αγορών, αλλά και οι συνθήκες του ανταγωνισμού.


  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ402
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ101
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE402_ECTS_gr.pdf

Το επιχειρηματικό κλίμα τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο χαρακτηρίζεται από υψηλή ανταγωνιστικότητα μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο. Αποτελεί πια κοινό τόπο ότι οι επιχειρήσεις για να μπορέσουν να διαγράψουν μια επιτυχημένη πορεία θα πρέπει να είναι σε θέση να δημιουργούν καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά και να αναλαμβάνουν νέες επιχειρηματικές δράσεις.

Η Θεματική Ενότητα "ΠΔΕ402 – Σύγχρονα Θέματα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων" έρχεται να ανταποκριθεί σε αυτή την πρόκληση μέσα από τη μελέτη και άσκηση σε δύο αντικείμενα κομβικής σημασίας για τις επιχειρήσεις και τα διοικητικά τους στελέχη στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν αξία και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ανταγωνισμού: την Καινοτομία (Innovation) και την Επιχειρηματικότητα (Entrepreneurship) .

Η θεματική ενότητα ξεκινάει με μια εισαγωγή στα σύγχρονα θέματα στη διοίκηση επιχειρήσεων που θα απασχολήσουν τους συμμετέχοντες καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου. Τα πρώτα στη σειρά γνωστικά αντικείμενα σκοπό έχουν να εισαγάγουν τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στη σημασία και την έννοια της καινοτομίας και να τους εξοικειώσουν με ζητήματα που συνδέονται με τη στρατηγική, τη διαχείριση, το σχεδιασμό και την υλοποίηση της καινοτομίας. Στη συνέχεια, ακολουθούν γνωστικά αντικείμενα που αφορούν στην επιχειρηματικότητα με έμφαση στην εκκίνηση μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά και τη σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου.

Τέλος, η θεματική ενότητα θα ασχοληθεί με τη σημασία και τα χαρακτηριστικά του ηγέτη-επιχειρηματία και της ομάδας που θα πρέπει να συγκροτήσει για ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό εγχείρημα. Στην πορεία αυτή θα συζητηθούν αναλυτικά ζητήματα χρηματοδότησης των επιχειρήσεων με έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την περίπτωση των νέων επιχειρηματιών.



  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ401
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ252
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PDE401_ECTS_gr.pdf

Η Θεματική Ενότητα "ΠΔΕ401 – Ηγεσία" εισαγάγει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στα κύρια συστατικά της ηγεσίας, με βάση την αρχή ότι η ηγεσία είναι δυναμική και όχι στάσιμη. Τονίζεται ότι η ηγεσία δεν είναι «θέση», αλλά διαδικασία. Στα πλαίσια αυτά, η Θεματική Ενότητα επικεντρώνεται στη σχέση ηγέτη, οπαδών και περιστάσεων και μελετά το ερώτημα Ο/Η ηγέτης/ις γεννιέται ή γίνεται; 

Έμφαση δίνεται στα χαρακτηριστικά και τις αξίες των ηγετών, στις διαφορές ηγέτη και μάνατζερ, στον ρόλο των οπαδών και των περιστάσεων, και στη σημασία της επιρροής και της πειθούς στα πλαίσια της ηγεσίας. Η Θεματική Ενότητα τονίζει, επίσης, τη σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης (EQ) για την ηγεσία και μέσα από μελέτες περιπτώσεων και ασκήσεις αυτογνωσίας προσπαθεί να μεταδώσει στους φοιτητές και στις φοιτήτριες τη σημασία της κριτικής σκέψης και της διάθεσης για «σκέψη εκτός πλαισίων» για τη δημιουργία αποτελεσματικών ηγετών.

Με την ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτητές και φοιτήτριες θα γνωρίζουν και θα αντιλαμβάνονται τη σημασία των πιο κάτω:

  • Πώς δημιουργείται ένας ηγέτης; Διαφορές ηγέτη και μάνατζερ
  • Τι πρέπει να γνωρίζει ένας ηγέτης— διαχείριση αλλαγής και δημιουργία οράματος
  • Χαρακτηριστικά των ηγετών— πώς ο/η ηγέτης/ιδα δρα σαν «τεντωμένο τόξο»
  • Η σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης για επιτυχημένη ηγεσία
  • Η δύναμη των ερωτήσεων και του «γιατί»
  • Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής πειθούς
  • Πώς οι ηγέτες μεταφράζουν τις προσωπικές τους αξίες σε όραμα και αυθεντική ηγεσία
  • Υπακοή στην εξουσία, το status quo και ο ρόλος της ηγεσίας
  • Υπακοή στην εξουσία της ομάδας-- τελικά θέλουμε τους ηγέτες;



Περισσότερα Άρθρα …