16
Τρι, Δεκ
  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜΙΙ696
  • ECTS: 5
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

    Ένας φοιτητής/Μία φοιτήτρια βαθμολογείται με «Επιτυχία» εφόσον εκπληρώσει τις πιο κάτω υποχρεώσεις:

    • Συμπλήρωση σε ικανοποιητικό βαθμό των απαιτούμενων ενεργειών στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected (εβδομαδιαίο πρόγραμμα εργασίας, αξιολόγηση φοιτητή, τελική έκθεση κλπ.)
    • Θετική αξιολόγηση από το φορέα υποδοχής στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected
    • Θετική αξιολόγηση από τον/την Ακαδημαϊκό/ή Υπεύθυνο/η στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected και του Γραφείου Διασύνδεσης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου

    Ο φοιτητής/η φοιτήτρια θα βαθμολογείται με «Αποτυχία» εάν δεν εκπληρώσει σε ικανοποιητικό βαθμό τις πιο πάνω υποχρεώσεις.

  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό ή χειμερινό)/ Semi-annual (Fall or Spring)
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: Προ-απαιτούμενες Θεματικές Ενότητες ΣΔΜ695 Τοποθέτηση Φοιτητών στον Επιχειρηματικό Κόσμο
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDMII696.5.23.pdf

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Συνεργάζεται αποτελεσματικά με τους συναδέλφους του.
  • Επιλύει επιτυχώς προβλήματα που του παρουσιάζονται/ανατίθενται.
  • Επικοινωνεί τις ιδέες, τα προβλήματα και θέματα που σχετίζονται με την εργασία του στους συνάδελφους και προϊστάμενούς του.
  • Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να κάνει εισηγήσεις για θέματα που άπτονται της εργασίας του.
  • Εκτελεί τα καθήκοντά του με υπευθυνότητα και επιμέλεια.
  • Επιδεικνύει επαγγελματικό προφίλ στον χώρο εργασίας.
  • Συσχετίζει τις ακαδημαϊκές του γνώσεις με τον επαγγελματικό χώρο.
  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜΙΙ695
  • ECTS: 5
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

    Ένας φοιτητής/Μία φοιτήτρια βαθμολογείται με «Επιτυχία» εφόσον εκπληρώσει τις πιο κάτω υποχρεώσεις:

    • Συμπλήρωση σε ικανοποιητικό βαθμό των απαιτούμενων ενεργειών στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected (εβδομαδιαίο πρόγραμμα εργασίας, αξιολόγηση φοιτητή, τελική έκθεση κλπ.)
    • Θετική αξιολόγηση από το φορέα υποδοχής στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected
    • Θετική αξιολόγηση από τον/την Ακαδημαϊκό/ή Υπεύθυνο/η στην ειδική πλατφόρμα του Έργου 2BeConnected και του Γραφείου Διασύνδεσης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου

    Ο φοιτητής/η φοιτήτρια θα βαθμολογείται με «Αποτυχία» εάν δεν εκπληρώσει σε ικανοποιητικό βαθμό τις πιο πάνω υποχρεώσεις.

  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό ή χειμερινό)/ Semi-annual (Fall or Spring)
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: Προ-απαιτούμενες Θεματικές Ενότητες : ΣΔΜ513 Εισαγωγή στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDMII695.5.23.pdf

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Συνεργάζεται αποτελεσματικά με τους συναδέλφους του.
  • Επιλύει επιτυχώς προβλήματα που του παρουσιάζονται/ανατίθενται.
  • Επικοινωνεί τις ιδέες, τα προβλήματα και θέματα που σχετίζονται με την εργασία του στους συνάδελφους και προϊστάμενούς του.
  • Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να κάνει εισηγήσεις για θέματα που άπτονται της εργασίας του.
  • Εκτελεί τα καθήκοντά του με υπευθυνότητα και επιμέλεια.
  • Επιδεικνύει επαγγελματικό προφίλ στον χώρο εργασίας.
  • Συσχετίζει τις ακαδημαϊκές του γνώσεις με τον επαγγελματικό χώρο.
  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜΙΙ701Α
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Εβδομαδιαία Μελέτη και Έρευνα / Ενδιάμεση Αναφορά Προόδου
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΣΔΜΙΙ513, ΣΔΜΙΙ521
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDMII701A.GR.pdf

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους σπουδών πλήρους φοίτησης (ή όταν ολοκληρωθούν τουλάχιστον οι προαπαιτούμενες Θ.Ε) οι φοιτήτριες/-ητές μπορούν να επιλέξουν να εκπονήσουν διατριβή Μάστερ. Η διατριβή εκπονείται στο πλαίσιο δύο Θ.Ε., ΣΔΜΙΙ701Α και ΣΔΜΙΙ701Β.

Το αντικείμενο έρευνας εμπίπτει στα θέματα που θίγουν οι Θ.Ε. του ΜΠΣ «Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Οι φοιτήτριες/-ητές, εφόσον επιθυμούν να εκπονήσουν διατριβή, θα πρέπει να ακολουθήσουν την πιο κάτω διαδικασία:

  1. Δημιουργία επαφών με μέλος ΔΕΠ ή μέλος ΣΕΠ του Προγράμματος το οποίο θα ενδιαφέρεται να αναλάβει την επίβλεψη της διατριβής, με βάση τις υποχρεώσεις του, τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα και το θέμα το οποίο θα προτείνει ο/η φοιτητής/τρια.
  1. Υποβολή του εντύπου Δήλωσης Θέματος Διατριβής (ΑΠΚΥ63) στο μέλος ΣΕΠ ή ΔΕΠ που θα ενδιαφερθεί να αναλάβει την προτεινόμενη διατριβή.
  1. Νοουμένου ότι το έντυπο θα γίνει αποδεκτό από τον/την επιβλέποντα/ουσα, αυτό θα προωθηθεί στην Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του Προγράμματος για τελική έγκριση, καθώς και στη γραμματεία του Προγράμματος.

Σημειώνεται ότι αν όλα τα πιο πάνω δεν ολοκληρωθούν τουλάχιστον ένα μήνα πριν από τις εγγραφές σε Θ.Ε του επόμενου εξαμήνου, τότε ο/η φοιτητής/τρια δεν μπορεί να εγγραφεί για Εκπόνηση Διατριβής και θα πρέπει να εγγραφεί σε δύο από τις υπόλοιπες προσφερόμενες Θ.Ε επιλογής του 3ου εξαμήνου σπουδών. 

Κατά τη διάρκεια του πρώτου μέρους εκπόνησης της διατριβής ο/η φοιτητής/τρια καλείται να  συμπληρώσει το έντυπο ΑΠΚΥ157. Το έντυπο αυτό συνιστά την ενδιάμεση αναφορά προόδου της μεταπτυχιακής διατριβής, έχει έκταση 5.000-6.000 λέξεις και περιγράφει τους στόχους, όπως αυτοί οριστικοποιήθηκαν στο έντυπο ΑΠΚΥ63, τα κύρια σημεία ανάπτυξης του θέματος, την εξέλιξη των ερευνητικών ερωτημάτων κ.ά. Το έντυπο υποβάλλεται στην πλατφόρμα eclass και υπογράφεται τόσο από την/τον φοιτητή/τρια όσο και από την/τον επιβλέπουσα/οντα της διατριβής. Το πρώτο μέρος της διατριβής αξιολογείται με επιτυχία ή αποτυχία από τον επιβλέποντα/πουσα.

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου μέρους εκπόνησης της διατριβής ολοκληρώνεται η συγγραφή και η διατριβή παρουσιάζεται από τον/την φοιτητή/τρια ενώπιον τριμελούς επιτροπής, η οποία αποφασίζει για την τελική βαθμολογία της διατριβής.

  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜΙΙ701Β
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Υποβολή Τελικού Κειμένου Διατριβής / Προφορική Υποστήριξη
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΣΔΜΙΙ513, ΣΔΜΙΙ521
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDMII701B.GR.pdf

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους σπουδών πλήρους φοίτησης (ή όταν ολοκληρωθούν τουλάχιστον οι προαπαιτούμενες Θ.Ε) οι φοιτήτριες/-ητές μπορούν να επιλέξουν να εκπονήσουν διατριβή Μάστερ. Η διατριβή εκπονείται στο πλαίσιο δύο Θ.Ε., ΣΔΜΙΙ701Α και ΣΔΜΙΙ701Β.

Η διαδικασία έναρξης διατριβής περιγράφεται στο έντυπο Διάταξη Θεματικής Ενότητας ΣΔΜΙΙ701Α / Διατριβή Μάστερ I. Εφόσον ο/η φοιτητής/τρια ολοκληρώσει επιτυχώς το πρώτο μέρος της διατριβής μπορεί να προχωρήσει στο δεύτερο μέρος.

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου μέρους εκπόνησης της διατριβής ολοκληρώνεται η συγγραφή και η διατριβή παρουσιάζεται από τον/την φοιτητή/τρια ενώπιον τριμελούς επιτροπής, η οποία αποφασίζει για την τελική βαθμολογία της διατριβής.

  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜΙΙ623
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

     

    • Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
    • Γραπτή Εργασία 1: 20%
    • Γραπτή Εργασία 2: 20%
    • Τελική εξέταση: 50%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDMII623.GR.pdf

Η Θεματική Ενότητα ΣΔΜΙΙ623 αφορά στη διδασκαλία της εκπαίδευσης ενηλίκων από απόσταση. Είναι οργανωμένη γύρω από τρεις κεντρικούς άξονες. Ο πρώτος πραγματεύεται «Κρίσιμα ζητήματα στην εξ αποστάσεως ενήλικη διδασκαλία και μάθηση», όπως οι παιδαγωγικές θεωρίες που χρησιμοποιούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η ενήλικη μάθηση μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και μέσα, ο ρόλος των εκπαιδευτών ενηλίκων και των ενηλίκων εκπαιδευομένων σε εξ αποστάσεως μαθησιακά περιβάλλοντα και η εξ αποστάσεως διδασκαλία σε πολυπολιτισμικά πλαίσια. Ο δεύτερος άξονας εστιάζεται στις «Σύγχρονες τάσεις στην ανοικτή και διαδικτυακή μάθηση». Μελετά τη λογική και τις πρόσφατες εξελίξεις στο κίνημα του Open Education Resources (OER) και θέματα όπως το crowdsourcing, citizen science, MOOCs, από παιδαγωγική και κοινωνική σκοπιά. Ο τελευταίος άξονας αφορά στον σχεδιασμό ενός διαδικτυακού μαθήματος με τη χρήση του Moodle από τις/τους φοιτήτριες/-ητές. Οι τελευταίοι αποφασίζουν συνεργατικά για το περιεχόμενο του μαθήματος, την παιδαγωγική προσέγγιση, το εκπαιδευτικό υλικό, τις μαθησιακές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές τεχνικές και μέσα, την αξιολόγηση, κα. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι φοιτήτριες/-ητές θα κληθούν να εξερευνήσουν και να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά είδη διαδικτυακών εργαλείων και περιβαλλόντων για την εξάσκηση των δεξιοτήτων τους στην ηλεκτρονική μάθηση και την ανάπτυξη μαθημάτων, την επικοινωνία, κα. Ως εκ τούτου, αναμένεται ότι οι φοιτήτριες/-ητές είναι ήδη εξοικειωμένοι με τις πιο κοινές τεχνολογίες και χρήσεις διαδικτύου (π.χ. Αναζήτηση Google, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, κοινωνικά μέσα κ.λπ.). Επιπλέον, αναμένεται ότι οι έχουν ήδη κατανοήσει τις βασικές θεωρίες και παιδαγωγικές μάθησης ενηλίκων, καθώς και ανάπτυξης προγραμμάτων για ενήλικες, δύο τομείς που καλύπτονται από τις Θεματικές Ενότητες του πρώτου έτους.

  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜΙΙ521
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

     

    • Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
    • Γραπτή Εργασία 1: 20%
    • Γραπτή Εργασία 2: 20%
    • Τελική εξέταση: 50%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDM521.GR.pdf

Στόχος της Θεματικής Ενότητας ΣΔΜΙΙ521 είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις διαδικασίες σχεδιασμού, οργάνωσης και αξιολόγησης προγραμμάτων που απευθύνονται σε ενήλικους στο επίπεδο της γενικής εκπαίδευσης, αλλά και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Πιο συγκεκριμένα, στην ενότητα παρουσιάζονται θεωρίες και μοντέλα σχεδιασμού προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλικών γενικότερα και ειδικότερα σχεδιασμού συγκεκριμένων ενοτήτων, και υλοποιούνται μικροδιδασκαλίες. Επίσης, δίνεται έμφαση στις διαδικασίες διάγνωσης των εκπαιδευτικών αναγκών των συμμετεχόντων, καθώς και στον ρόλο του εκπαιδευτή στις διαδικασίες σχεδιασμού, οργάνωσης και αξιολόγησης προγραμμάτων. Εξετάζεται ο ρόλος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτή ενηλίκων, καθώς και ο ρόλος της επικοινωνίας στις ομάδες ενήλικων εκπαιδευομένων. Παράλληλα, έμφαση δίνεται σε ζητήματα που αφορούν στις εκπαιδευτικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο των προγραμμάτων ενήλικης μάθησης, στα είδη και τη λειτουργία των εποπτικών μέσων διδασκαλίας, καθώς και στη λειτουργία του εκπαιδευτικού χώρου. Επίσης, εξετάζεται η εκπαίδευση ενηλίκων σε σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η αξιολόγηση προγραμμάτων και τέλος ζητήματα που αφορούν στην επαγγελματοποίηση της ΕΕ & ΕΕΚ.

 

  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜΙΙ513
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:
    • Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
    • Γραπτή Εργασία 1: 20%
    • Γραπτή Εργασία 2: 20%
    • Τελική εξέταση: 50%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDMII513.GR.pdf

Η εισαγωγική αυτή Θεματική Ενότητα ΣΔΜΙΙ513 προσφέρει ένα περίγραμμα μερικών από τις πιο βασικές έννοιες που συνδέονται με το ευρύ πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης, όπως προκύπτει από την υπάρχουσα διεθνή βιβλιογραφία. Με το τέλος της Θεματικής Ενότητας, οι εκπαιδευόμενες/οι αναμένεται να έχουν πολύ καλή γνώση των διαφορετικών διαστάσεων του πεδίου, να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να συμμετέχουν σε συζητήσεις που αφορούν στο πεδίο, να συνδέουν και να εντάσσουν τις δικές τους μαθησιακές εμπειρίες στο ευρύ πλαίσιο της ενήλικης και συνεχιζόμενης μάθησης και εκπαίδευσης.

Η Θεματική Ενότητα ξεκινά με μια διερεύνηση του πλαισίου της εκπαίδευσης ενηλίκων και της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης στο ευρύτερο πλαίσιο της διά βίου μάθησης και εκπαίδευσης, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τον σκοπό του πεδίου στη σύγχρονη εποχή. Στη συνέχεια, επικεντρώνεται στον ρόλο του κράτους ως ιδέα/πλαίσιο και δίκτυο το οποίο επιδρά στην εκπαίδευση ενηλίκων, καθώς ο ρόλος του εξακολουθεί να είναι κεντρικός, ακόμα και στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο κυπριακό και ελληνικό συγκείμενο. Στη συνέχεια, διερευνάται ο ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην προώθηση της ενεργούς δημοκρατικής πολιτειότητας. Οι επόμενες δύο εβδομάδες πραγματεύονται μερικές από τις πιο σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση ενηλίκων: ο μαρξισμός και η χειραφετητική παράδοση στην εκπαίδευση και τη μάθηση των ενηλίκων, μεταμοντερνιστικές και μετα-αποικιακές θεωρίες, καθώς αυτές επηρεάζουν τις συζητήσεις που αφορούν στις δομές, ταυτότητες, θέματα φύλου και τη διασύνδεσή τους με την διά βίου εκπαίδευση. Κάποιες ακόμη θεωρητικές προσεγγίσεις π.χ. φεμινισμός εξετάζονται στις επόμενες εβδομάδες μελέτης. Η 7η εβδομάδα εξετάζει θέματα ενήλικης μάθησης στον χώρο εργασίας και πραγματεύεται θέματα όπως τη μάθηση για απασχολησιμότητα και απόκτηση δεξιοτήτων. Ακολουθεί η 8η εβδομάδα που επικεντρώνεται στην ενήλικη μάθηση, τα κοινωνικά κινήματα και την ανάπτυξη κοινοτήτων. Η 9η εβδομάδα αφορά στην εκπαίδευση ενηλίκων στα πανεπιστήμια και στην παροχή δεύτερης ευκαιρίας μάθησης σε ενήλικες μερικής φοίτησης και κυρίως γυναίκες. Η 10η εβδομάδα επικεντρώνεται στην εκπαίδευση ενηλίκων, την κοινωνική διαφορά, τον ρατσισμό και τη μετανάστευση. Διερευνώνται ζητήματα φύλου και εθνικότητας. Οι δύο τελευταίες εβδομάδες της εισαγωγικής Θεματικής Ενότητας εξετάζουν την εκπαίδευση ενηλίκων και τον ρόλο των συστημάτων υγείας και την εκπαίδευση ενηλίκων ατόμων προχωρημένης ηλικίας.

  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜ622
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:
    • Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
    • Γραπτή Εργασία 1: 20%
    • Γραπτή Εργασία 2: 20%
    • Τελική εξέταση: 50%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDM622.GR.pdf

Η Θεματική Ενότητα έχει ως στόχο να εξοικειώσει τις/τους φοιτήτριες/-ητές με τις βασικές θεωρίες για τη συμμετοχή στην εκπαίδευση και την κατάρτιση και τις πολιτικές για την προώθηση της συμμετοχής ενηλίκων μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εβδομαδιαίες ενότητες χαρτογραφούν αρχικά τις κύριες θεωρητικές συζητήσεις σχετικά με τα κίνητρα, την πρόσβαση και τα εμπόδια στη συμμετοχή στην εκπαίδευση και την κατάρτιση, αντλώντας κυρίως από κείμενα και συγγραφείς των οποίων το έργο εστιάζει άμεσα στην εκπαίδευση ενηλίκων. Η Θεματική Ενότητα επιχειρεί να προσθέσει έναν κοινωνιολογικό φακό στην ανάλυση της συμμετοχής και της μη-συμμετοχής ενηλίκων μαθητών σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Δίνοντας έμφαση στις διαστάσεις της κοινωνικής τάξης, του φύλου και της φυλής, οι αντίστοιχες εβδομαδιαίες μονάδες επικεντρώνονται σε μια κριτική συζήτηση για τις κοινωνικές ανισότητες, τις έμφυλες ιεραρχίες και τις πολιτικές και πρακτικές αποκλεισμού που διαμορφώνουν την υπάρχουσα δυναμική της συμμετοχής ενηλίκων μαθητών στην εκπαίδευση.

Στη συνέχεια, η Θεματική Ενότητα εξετάζει σε βάθος τα επίπεδα συμμετοχής ενηλίκων σε ευρωπαϊκές και αναπτυσσόμενες χώρες, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η ανάλυση αυτών των ζητημάτων επικεντρώνεται σε μια κριτική συζήτηση για τις αποκλίσεις στα ποσοστά συμμετοχής των ενηλίκων μεταξύ διαφορετικών εθνικών και περιφερειακών πλαισίων και μια κριτική ανασκόπηση των υφιστάμενων πολιτικών για την ενίσχυση της συμμετοχής των ενηλίκων στην εκπαίδευση και την κατάρτιση στην Ευρώπη και πέραν αυτής.

Μέχρι το τέλος της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/-ητές θα έχουν αναπτύξει γνώση και κατανόηση της πρόσβασης στην εκπαίδευση ενηλίκων σαν ένα πεδίο θεωρητικής και πολιτικής αντιπαράθεσης. Οι φοιτήτριες/-ητές θα μπορούν, επίσης, να χρησιμοποιήσουν αυτές τις θεωρητικές γνώσεις για την ανάλυση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πολιτικών με βάση το πόσο επιτυχώς προωθούν τη συμμετοχή ενηλίκων μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα.

  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜ621
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:
    • Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
    • Γραπτή Εργασία 1: 20%
    • Γραπτή Εργασία 2: 20%
    • Τελική εξέταση: 50%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDM621.GR.pdf

Η Θεματική Ενότητα στοχεύει στην ανάπτυξη του προβληματισμού των φοιτητριών/-ητών γύρω από τις διαφορετικές νοηματοδοτήσεις της έννοιας του κριτικού στοχασμού και σχετικά με τις προκλήσεις που προκύπτουν από τις εφαρμογές του στην εκπαιδευτική πράξη. Οι εβδομαδιαίες ενότητες προσπαθούν, αρχικά, να οριοθετήσουν τη θεωρητική συζήτηση για τον κριτικό στοχασμό, δίνοντας έμφαση σε κείμενα και συγγραφείς που εστιάζουν σε ζητήματα που συνδέονται άμεσα με την εκπαίδευση ενηλίκων. Οι ενότητες αυτές προτείνουν και ενθαρρύνουν μια συγκριτική ανάλυση των βασικών προσεγγίσεων για τον κριτικό στοχασμό, δίνοντας έμφαση στο πώς η «κριτική» διάσταση του στοχασμού προσδιορίζεται με διαφορετικό τρόπο στο πλαίσιο διαφόρων θεωρητικών παραδόσεων, κάθε μία από τις οποίες διαθέτει διακριτές επιστημολογίες, υποθέσεις, σύνολα αξιών, έννοιες, μεθόδους και σημεία εστίασης. Στο πλαίσιο αυτής της συγκριτικής ανάλυσης, η συζήτηση ανοίγει και σε άλλες προσεγγίσεις, οπτικές και έννοιες που μας βοηθούν να αναπλαισιώσουμε τη θεωρητική συζήτηση για τον κριτικό στοχασμό, όπως οι μηχανισμοί νοηματοδότησης της εμπειρίας, ο ρόλος των συναισθημάτων, η σημασία της αφήγησης, οι πολιτισμικές διαφορές και οι έμφυλες σχέσεις.

Στη συνέχεια, η Θεματική Ενότητα εξετάζει σε βάθος τη γείωση των θεωρητικών αυτών συζητήσεων στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και σε άλλα επαγγελματικά πλαίσια. Η ανάλυση της σύνδεσης θεωρίας και πράξης, αλλά και των προκλήσεων που προκύπτουν από αυτή, επικεντρώνεται σε ζητήματα που αφορούν σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές, όπως ο μετασχηματισμός του ρόλου του εκπαιδευτή και της σχέσης εκπαιδευτή-εκπαιδευομένων και η χρήση κατάλληλων παιδαγωγικών τεχνικών για την καλλιέργεια του κριτικού στοχασμού, αλλά και η εφαρμογή προσεγγίσεων του κριτικού στοχασμού στην ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού σε οργανισμούς μάθησης, όπως και τα εμπόδια που μπορούν να ανακύψουν όλες αυτές τις περιπτώσεις.

Μέχρι το τέλος της Θεματικής Ενότητας οι φοιτήτριες/-ητές θα έχουν αναπτύξει γνώση και κατανόηση του κριτικού στοχασμού σαν ένα πεδίο θεωρητικής και πολιτικής αντιπαράθεσης, με έμφαση στην εκπαίδευση ενηλίκων. Οι φοιτήτριες/-ητές θα είναι, επίσης, σε θέση να χρησιμοποιήσουν αυτά τα θεωρητικά εργαλεία για να αποτιμήσουν ολοκληρωμένα εφαρμογές της κριτικοστοχαστικής σκέψης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜ612
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:
    • Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
    • Γραπτή Εργασία 1: 20%
    • Γραπτή Εργασία 2: 20%
    • Τελική εξέταση: 50%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDM612.GR.pdf

Σκοπός της Θεματικής Ενότητας είναι η εξοικείωση των φοιτητριών/-τών με τη διεξαγωγή έρευνας στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Εκπαίδευση Ενηλίκων, η ανάπτυξη από μέρους τους κριτικής ικανότητας έναντι των ερευνητικών αποτελεσμάτων στο χώρο, και η συγγραφή της ερευνητικής δραστηριότητας στο πλαίσιο μιας ερευνητικής εργασίας. 

Συγκεκριμένα, η Θ.Ε. στοχεύει στο να κατανοήσουν οι φοιτήτριες/-ητές τις βασικές αρχές που διέπουν την επιστημονική έρευνα στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση, να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες απαιτούνται για τον σχεδιασμό μιας επιστημονικής έρευνας (εξειδίκευση ερευνητικού θέματος, θέση ερευνητικών ερωτημάτων, σχεδιασμός μεθοδολογίας, παρουσίαση αποτελεσμάτων και εξαγωγή έγκυρων συμπερασμάτων), να κατανοήσουν θέματα δεοντολογίας τα οποία προκύπτουν κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας έρευνας, να αναπτύξουν κριτική σκέψη έναντι ερευνητικών αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων, και να συγγράφουν μια ερευνητική εργασία. 

 
 
 
  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜ611
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:
    • Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
    • Γραπτή Εργασία 1: 20%
    • Γραπτή Εργασία 2: 20%
    • Τελική εξέταση: 50%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDM611.GR.pdf

Αυτή η Θεματική Ενότητα στοχεύει σε μια συγκριτική εις βάθος εξέταση και ανάπτυξη του προβληματισμού των φοιτητών/τριών σχετικά με τις κύριες εξελίξεις και προκλήσεις γύρω από τη διά βίου μάθηση (ΔΒΜ) σε διεθνές επίπεδο, με έμφαση στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων. Οι εβδομαδιαίες ενότητες επικεντρώνονται:

(1) σε σημαντικά έγγραφα πολιτικής σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας που έχουν αντίκτυπο στον τομέα της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ιδεολογικές, πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές πτυχές (π.χ. νεοφιλελευθερισμός, παγκοσμιοποίηση, οικονομική κρίση, μετανάστευση, ανισότητες, κλπ) που διαμορφώνουν τον πολιτικό λόγο και τις δράσεις τόσο σε επίπεδο Ε.Ε. όσο και σε εθνικό επίπεδο (συγκεκριμένα, στη Βρετανία και στη Σουηδία) σε σχέση με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και εκπαιδευτικές παραδόσεις, όπως και με τον ρόλο της επιρροής σημαντικών μη κρατικών φορέων (π.χ. Ευρωπαϊκή Επιτροπή, UNESCO, ΟΟΣΑ).

(2) στις σύγχρονες τάσεις και το πλαίσιο (πολιτικό, πολιτισμικό και κοινωνικό) στην ανάπτυξη της ΔΒΜ σε μια σειρά από διαφορετικές χώρες και ηπείρους (Αφρική, Κίνα, Ιαπωνία, Καναδάς), που εξετάζονται σε συγκριτικό πλαίσιο, προκειμένου να εμβαθύνουν οι φοιτητές/τριες σταδιακά στα βασικά σημεία συγκλίσεων, αλλά και διαφοροποίησης των προσεγγίσεων της ΔΒΜ σε παγκόσμιο επίπεδο.

Περισσότερα Άρθρα …