Sidebar

17
Τετ, Ιουλ

ΣΔΜ621: Κριτικός Στοχασμός στη Μάθηση και Εκπαίδευση Ενηλίκων

  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜ621
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:
    • Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
    • Γραπτή Εργασία 1: 20%
    • Γραπτή Εργασία 2: 20%
    • Τελική εξέταση: 50%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDM621.GR.pdf

Η Θεματική Ενότητα στοχεύει στην ανάπτυξη του προβληματισμού των φοιτητριών/-ητών γύρω από τις διαφορετικές νοηματοδοτήσεις της έννοιας του κριτικού στοχασμού και σχετικά με τις προκλήσεις που προκύπτουν από τις εφαρμογές του στην εκπαιδευτική πράξη. Οι εβδομαδιαίες ενότητες προσπαθούν, αρχικά, να οριοθετήσουν τη θεωρητική συζήτηση για τον κριτικό στοχασμό, δίνοντας έμφαση σε κείμενα και συγγραφείς που εστιάζουν σε ζητήματα που συνδέονται άμεσα με την εκπαίδευση ενηλίκων. Οι ενότητες αυτές προτείνουν και ενθαρρύνουν μια συγκριτική ανάλυση των βασικών προσεγγίσεων για τον κριτικό στοχασμό, δίνοντας έμφαση στο πώς η «κριτική» διάσταση του στοχασμού προσδιορίζεται με διαφορετικό τρόπο στο πλαίσιο διαφόρων θεωρητικών παραδόσεων, κάθε μία από τις οποίες διαθέτει διακριτές επιστημολογίες, υποθέσεις, σύνολα αξιών, έννοιες, μεθόδους και σημεία εστίασης. Στο πλαίσιο αυτής της συγκριτικής ανάλυσης, η συζήτηση ανοίγει και σε άλλες προσεγγίσεις, οπτικές και έννοιες που μας βοηθούν να αναπλαισιώσουμε τη θεωρητική συζήτηση για τον κριτικό στοχασμό, όπως οι μηχανισμοί νοηματοδότησης της εμπειρίας, ο ρόλος των συναισθημάτων, η σημασία της αφήγησης, οι πολιτισμικές διαφορές και οι έμφυλες σχέσεις.

Στη συνέχεια, η Θεματική Ενότητα εξετάζει σε βάθος τη γείωση των θεωρητικών αυτών συζητήσεων στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και σε άλλα επαγγελματικά πλαίσια. Η ανάλυση της σύνδεσης θεωρίας και πράξης, αλλά και των προκλήσεων που προκύπτουν από αυτή, επικεντρώνεται σε ζητήματα που αφορούν σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές, όπως ο μετασχηματισμός του ρόλου του εκπαιδευτή και της σχέσης εκπαιδευτή-εκπαιδευομένων και η χρήση κατάλληλων παιδαγωγικών τεχνικών για την καλλιέργεια του κριτικού στοχασμού, αλλά και η εφαρμογή προσεγγίσεων του κριτικού στοχασμού στην ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού σε οργανισμούς μάθησης, όπως και τα εμπόδια που μπορούν να ανακύψουν όλες αυτές τις περιπτώσεις.

Μέχρι το τέλος της Θεματικής Ενότητας οι φοιτήτριες/-ητές θα έχουν αναπτύξει γνώση και κατανόηση του κριτικού στοχασμού σαν ένα πεδίο θεωρητικής και πολιτικής αντιπαράθεσης, με έμφαση στην εκπαίδευση ενηλίκων. Οι φοιτήτριες/-ητές θα είναι, επίσης, σε θέση να χρησιμοποιήσουν αυτά τα θεωρητικά εργαλεία για να αποτιμήσουν ολοκληρωμένα εφαρμογές της κριτικοστοχαστικής σκέψης στην εκπαιδευτική διαδικασία.