«Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ»: «Καθαροί, πια» της Σάρα Κέιν - Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου - Open University of Cyprus

Sidebar

10
Παρ, Ιουλ

«Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ»: «Καθαροί, πια» της Σάρα Κέιν

Πυκνό, μεταφορικό, τρυφερό και άγριο, το θεατρικό έργο της Σάρα Κέιν «Καθαροί, πια» (τίτλος πρωτοτύπου Cleansed) αποτυπώνει με την ιδιαίτερη γραφή της βρετανίδας συγγραφέως μια γκάμα έντονων και ακραίων συναισθημάτων –βία, μίσος, έρωτας, οδύνη, πόνος, αγάπη– και πώς αυτά μπορούν να καθορίσουν την ανθρώπινη συμπεριφορά. Με το έργο αυτό της Κέιν ρίχνει αυλαία «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ». Εισηγήτρια στο κλείσιμο του κύκλου τηλεδιαλέξεων για τη νεότερη και σύγχρονη δραματουργία είναι η Δρ. Κωνσταντίνα Ζηροπούλου, η οποία συντονίζει τη Θεματική Ενότητα «Ιστορία του Θεάτρου και Δραματολογία» στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ). Η τηλεδιάλεξη θα λάβει χώρα τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020 στις 20:00 και θα μεταδίδεται ζωντανά, με ελεύθερη ανοιχτή πρόσβαση, μέσα από τα εργαλεία τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://bit.ly/3dLtWek.

Η δράση του έργου, το οποίο όταν πρωτοπαρουσιάσθηκε στο θεατρικό σανίδι το 1998 σόκαρε κοινό και κριτικούς, τοποθετείται σε έναν ακαθόριστο χώρο, που φέρει στοιχεία πανεπιστημίου, φυλακής, ψυχιατρείου ή στρατοπέδου συγκέντρωσης. Κυρίαρχη φιγούρα είναι η σαδιστική, δεσποτική μορφή ενός γιατρού-δεσμώτη, που εξουσιάζει τους εσώκλειστους με τρόπο σκληρό κι απάνθρωπο. Η ελπίδα αχνοφέγγει με τον ερχομό της Γκρέης, αδερφής ενός από τους ‘κρατούμενους’, που μόλις έχει πεθάνει. Όπως δήλωσε η ίδια η  Σάρα Κέιν: «Θέλησα να παρουσιάσω τη βία στη σκηνή διότι μερικές φορές πρέπει να βυθιστούμε στην κόλαση με τη φαντασία μας για να αποφύγουμε να πάμε εκεί στην πραγματικότητα...».

 


Τον κύκλο τηλεδιαλέξεων για τη νεότερη και σύγχρονη δραματουργία με τον γενικό τίτλο «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ» διοργάνωσε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές». Η Σειρά έφερε σε επαφή το ευρύ κοινό και τα μέλη της κοινότητας του Πανεπιστημίου με μια πλειάδα έργων-σταθμών του παγκοσμίου θεάτρου, παρουσιάζοντας τις βασικές ερμηνευτικές γραμμές τους.