09
Πεμ, Μάι

ΠΕΣ630: Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού

  • Κωδικός / Course Code: ΠΕΣ630
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

    -

Σκοπός της ΘΕ ΠΕΣ 630 «Μαθησιακή Σχεδίαση – Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού» είναι η συστηματική προσέγγιση της διαδικασίας σχεδίασης μαθημάτων (Units of Learning) και ανάπτυξης εκπαιδευτικού λογισμικού με τη χρήση ενός συστήματος τεκμηριωμένων αρχών, μεθοδολογιών και τεχνικών, με τη βοήθεια των οποίων μπορούμε να αναπτύξουμε ποιοτικά Μαθησιακά Σχέδια και να διαχειριστούμε αποδοτικά τον κύκλο ζωής τους. Κεντρική θέση στη Θεματική Ενότητα έχει η μεθοδολογία Learning Design που ξεκίνησε από το Open University of Netherlands και στην συνέχεια αναπτύχθηκε στο IMS Global Learning Consortium. Δίνονται οι απαραίτητες εισαγωγικές έννοιες, ορισμοί και παρουσιάζεται το μοντέλο Μαθησιακού Σχεδιασμού, οι προδιαγραφές, οι αρχιτεκτονικές και τα εργαλεία μαθησιακής σχεδίασης. Δίνεται έμφαση στη σχεδίαση μαθημάτων e-learning με τη μεθοδολογία LD και μελετώνται περιπτώσεις καλής εφαρμογής τους στην εκπαιδευτική πράξη.
Επιπλέον στόχοι είναι

  • Η άσκηση σε εργαλεία ΤΠΕ μαθησιακής σχεδίασης
  • Η σύνδεση (‘ευθυγράμμιση’) μαθησιακών στόχων (περιεχομένου), μεθόδου και αξιολόγησης στο πλαίσιο της αξιοποίησης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση,
  • Η βιωματική και όχι μονο βιβλιογραφική γνωριμία με καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας με ΤΠΕ (παιχνίδι ρόλων, debate, ομοιότητες και διαφορές, …)
  • Η άσκηση στη μελέτη επιστημονικών άρθρων (στα αγγλικά)

 
Τέλος βασικός στόχος της ΘΕ αυτής είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων 21ου αιώνα και συγκεκριμένα:

  • Επικοινωνία και έκφραση
  • Κριτική στάση κατά τη μελέτη
  • Αυτόνομη μάθηση και Ενεργητική στάση στη μάθηση: το μάθημα δίνει την ευκαιρία αλλά και απαιτεί από τον φοιτητή να επιλέξει συνειδητά (σε ένα ευρύ γνωστικό πλαίσιο) πού θέλει να εστιάσει τη μάθησή του
  • Μεταγνωστικές δεξιότητες: Αναστοχασμός