14
Κυρ, Δεκ

 

Πλούσια η συγγραφική δραστηριότητα της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας και Διευθύντριας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση» κας Μαρίας Γραβάνη του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου.

 Το πρώτο βιβλίο με τη συμμετοχή της Δρ. Γραβάνη σε δύο κεφάλαια, εκ των οποίων το ένα με συν-συγγραφέα την υποψήφια διδάκτορα του ΑΠΚΥ κα Ε. Κουτουλιάνου, τιτλοφορείται «Adult educators in the face of crisis in Europe. Managing challenges, shaping identities and changing cultures», (2025) με τους Jogi, L., Zarifis, G. K., και Lattke, S., (Eds.). Το βιβλίο είναι αποτέλεσμα της  μακροχρόνιας συνεργασίας της, με το δίκτυο της ESREA–ReNAdET  https://esrea.org/networks/adult-educators-trainers-and-their-professional-development/, το οποίο συνδιευθύνει, και διερευνά τις εξελισσόμενες ταυτότητες, πρακτικές και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτές ενηλίκων στην Ευρώπη στο πλαίσιο των πρόσφατων κρίσεων, συμπεριλαμβανομένης της πανδημίας COVID-19, του πολέμου στην Ουκρανία, του μεταναστευτικού, των οικονομικών και κοινωνικών αναταραχών. Το βιβλίο εξετάζει πως τα πιο πάνω γεγονότα επηρεάζουν την ταυτότητα, αυτονομία και επαγγελματική πρακτική των εκπαιδευτών ενηλίκων, λαμβάνοντας υπόψη τις επισφαλείς συνθήκες εργασίας τους. Συνεπιμελητές του βιβλίου: Prof.  Larissa Jogi (Tallinn University, Estonia), Prof. Georgios Zarifis (Aristotle University of Thessaloniki), Dr. Susanne Latke (German Institute for Adult Education).

Πληροφορίες για την έκδοση διαθέσιμες εδώ :Series: Research on the Education and Learning of Adults, Volume: 12, Sense|Brill. Open Access, διαθέσιμο εδώ: https://brill.com/display/title/73441

Το δεύτερο βιβλίο, στο οποίο η Δρ. Μαρία Γραβάνη συμμετέχει με τη συγγραφή τεσσάρων κεφαλαίων, έχει τίτλο «Understanding the Experiences of Adult Educators: Narrative Lessons for Professional Knowledge, Values and Practice» (2026). Συν επιμελητές οι: Fahy, C., Gravani, M. N., O’Brien, S. and Zarifis, G. K. (Eds.). Eστιάζει στην επαγγελματική γνώση, αξίες και πρακτικές των εκπαιδευτών ενηλίκων και μέσω της αφηγηματικής προσέγγισης και τις ιστορίες ζωής αναδεικνύει το βάθος και την πολυπλοκότητα των εμπειριών, εννοιών, γεγονότων που επηρεάζουν το επαγγελματικό τους προφίλ. Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Routledge.  Πληροφορίες διαθέσιμες εδώ: https://www.routledge.com/Understanding-the-Experiences-of-Adult-Educators-Narrative-Lessons-for-Professional-Knowledge-Values-and-Practice/Fahy-Gravani-OBrien-Zarifis/p/book/9781032888705

Επιπρόσθετα, στο άρθρο της «Non-formal education in later life: An educational, sociological, and psychological analysis of older adults motivations, goals, benefits, and barriers in Cyprus» p. 1-16 που δημοσιεύθηκε σε ειδικό τεύχος στο επιστημονικό περιοδικό Educational Gerontology, με συν-συγγραφέα την διδακτόρισσα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης του ΑΠΚΥ Δρα Άντρη Πιλίρη, παρουσιάζει μια μελέτη που διεξήχθη με ηλικιωμένους ενήλικες και τους εκπαιδευτές τους σε ένα πρόγραμμα μη τυπικής εκπαίδευσης. Διερευνά τα κίνητρα, στόχους, αντιληπτά οφέλη και εμπόδια στη συμμετοχή των ενηλίκων μεγαλύτερης ηλικίας στα Επιμορφωτικά Κέντρα της Κύπρου, το σημαντικότερο πρόγραμμα μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Πληροφορίες διαθέσιμες εδώ:

 https://doi.org/10.1080/03601277.2025.2595137

Τέλος, εγκαινιάζει τη θητεία της ως συν εκδότρια (Coeditor) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού με κριτές Journal of Adult and Continuing Education (JACE) (Sage) με την εισαγωγή A legacy of scholarship. Journal of Adult and Continuing Education, 31(3), 545-549. https://doi.org/10.1177/14779714251380938 με τους Slade, B., Gravani, M. N., & Bogossian, T. (2025).

 

γραβανη βιβλιο small