19
Κυρ, Μάι

«Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ» | Η Δρ Μαρία Χαμάλη συζητά με τον Γιώργο Τριλλίδη

Τη θεατρολόγο Δρα Μαρία Χαμάλη και τον πεζογράφο και θεατρικό συγγραφέα Γιώργο Τριλλίδη φιλοξενεί τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2024 ο 5ος Κύκλος της Σειράς Διαλέξεων «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ», με γενικό τίτλο «Αφιέρωμα στη Σύγχρονη Κυπριακή Δραματουργία, Μέρος Πρώτο». Τη Σειρά συνδιοργανώνουν το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» και το Προπτυχιακό Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» (ΕΛΠΟΛ) του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ), με υποστηρικτή το Σωματείο Φοιτητών και Αποφοίτων του Προγράμματος ΕΛΠΟΛ και χορηγό επικοινωνίας το Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου (ΡΙΚ).

Η συζήτηση/εκδήλωση θα αρχίσει στις 19:00 και θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα αρχείου του ΡΙΚ, με δυνατότητα διαδικτυακής παρακολούθησης μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://tinyurl.com/53e937st.

Η Μαρία Χαμάλη θα εστιάσει τη συζήτηση με τον Γιώργο Τριλλίδη στον θεατρικό του λόγο, όπως αυτός αποτυπώθηκε μέσα από το πρώτο του θεατρικό έργο «Νίτσα», το οποίο παρουσιάστηκε το 2016 σε σκηνοθεσία Πάρι Ερωτοκρίτου. Επιπλέον, οι δύο συνομιλητές θα αναφερθούν στο νέο έργο του Τριλλίδη «Το μόνο πράγμα που χρειάζεται να ξέρετε για τον Ντεριντά», το οποίο θα παρουσιαστεί στις 14 Ιουνίου 2024 στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου και πάλι σε σκηνοθεσία Πάρι Ερωτοκρίτου, ο οποίος θα συμμετάσχει στη συζήτηση διαδικτυακά. Η συζήτηση έχει στόχο να διερευνήσει τόσο το έργο του συγγραφέα, όσο και ζητήματα της κυπριακής δραματουργίας και θεατρικής δραστηριότητας.


Ο Γιώργος Τριλλίδης αναδεικνύεται ως μια από τις πιο επιφανείς φυσιογνωμίες στον χώρο της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Ξεχωρίζει για την πεζογραφική του δεινότητα, με έργα όπως το «Αγκιστρωμένοι στα φυστικοαμάξια μας» (1998), το «Τελετή Λήξης» (2000), το «Τέσσερις Αληθινές Ιστορίες» (2009) και το «Μικροπράγματα» (2012). Στον τομέα του θεάτρου, έχει δώσει ζωή σε σημαντικά έργα, όπως το «Νίτσα» (2016) και το «Gate 8» (2020). Με την πρόσφατη παραγωγή του έργου «Το μόνο πράγμα που χρειάζεται να ξέρετε για τον Ντεριντά» (2024), συνεχίζει να εντυπωσιάζει το κοινό με τη διακεκριμένη του τέχνη και ευαισθησία. Με πολυσχιδή πορεία στον πολιτιστικό χώρο, ο Τριλλίδης αποτελεί αναμφίβολα μια κορυφαία φυσιογνωμία του σύγχρονου πολιτισμού, με έργο που εμπνέει και προβάλλει την ανθρώπινη εμπειρία με βάθος και συναισθηματική αυθεντικότητα.

Η Μαρία Χαμάλη είναι απόφοιτος του Τμήματος Νεοελληνικών και Βυζαντινών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου και κάτοχος Μεταπτυχιακού και Διδακτορικού τίτλου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2003 εργάζεται ως καθηγήτρια ελληνικής φιλολογίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Κύπρου, ως θεατρολόγος, καθώς και ως κριτικός θεάτρου στην εφημερίδα «Πολίτης» όπου από το 2017 αρθρογραφεί για κυπριακές, ελληνικές και διεθνείς θεατρικές παραγωγές. Είναι μέλος του Ομίλου Λογοτεχνίας και Κριτικής Κύπρου, της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Θεάτρου (International Association of Theatre Critics/IATC), του Κυπριακού Κέντρου Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ITI), ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου. Τον Δεκέμβριο του 2021 κυκλοφόρησε το μελέτημά της με τίτλο «Αμερικανική δραματουργία και ελληνική σκηνή (1931-1965): Eugene O’Neill, Tennessee Williams, Arthur Miller» από τις εκδόσεις Σοκόλη. Έχει συμμετάσχει σε πολλά θεατρολογικά και λογοτεχνικά συνέδρια στην Κύπρο, την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ άρθρα της είναι δημοσιευμένα σε επιστημονικά περιοδικά και σε πρακτικά συνεδρίων και ημερίδων.

 

Add event to calendar

AppleGoogleOffice 365OutlookOutlook.comYahoo