08
Τετ, Μάι

Η Θύελλα Επιμένει του Ενζό Κορμάν. Διακειμενικές αναφορές και ο καταλυτικός ρόλος της μνήμης ως Ιστορία

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ) παρουσιάζει το θέμα «Η Θύελλα Επιμένει του Ενζό Κορμάν. Διακειμενικές αναφορές και ο καταλυτικός ρόλος της μνήμης ως Ιστορία» σε ανοικτή στο κοινό τηλεδιάλεξη με ομιλήτρια την Δρα Ελένη Γκίνη, διδάσκουσα και συντονίστρια της Θεματικής Ενότητας «Στοιχεία Θεωρίας του Θεάτρου» του Προγράμματος. Η τηλεδιάλεξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο του 3ου κύκλου ανοικτών τηλεδιαλέξεων με γενικό τίτλο «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ», θα λάβει χώρα τη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2022 στις 19:00 και θα μεταδοθεί ζωντανά και διαδικτυακά μέσω του συνδέσμου: https://bit.ly/3BqTB7B.

Η διάλεξη πραγματεύεται το θεατρικό έργο Η Θύελλα Επιμένει (Toujours l’orage, 1997) του Γάλλου συγγραφέα και σκηνοθέτη Ενζό Κορμάν. Στο πλαίσιο της ανάλυσης του έργου οι συμμετέχοντες θα παρακολουθήσουν την παράδοξη συνάντηση δύο προσώπων που η καλλιτεχνική και εθνική τους ταυτότητα ενέχει το στοιχείο του ξένου, της σύγκρουσης, αλλά και της ταύτισης, καθώς αυτό καταδεικνύεται τόσο στις βαθιές όσο και στις επιφανειακές δομές της δράσης: μια θυελλώδη νύχτα, ο σαραντάχρονος σκηνοθέτης Νάθαν Γκόλντινγκ επισκέπτεται τον εβδομηντάχρονο Τέο Στάινερ, βετεράνο ηθοποιό, ο οποίος ζει απομονωμένος σε μια φάρμα στη γαλλική επαρχία. Στόχος του είναι να τον πείσει να ανέβει και πάλι στη σκηνή ενσαρκώνοντας τον Βασιλιά Ληρ. Στην προσπάθειά του να τον μεταπείσει, θα οδηγηθεί στην αποκάλυψη της μαρτυρίας που συνδέεται με τη φρίκη του Ολοκαυτώματος και εμπλέκεται με τη δραματική φιγούρα του Βασιλιά Ληρ. Η Τέχνη και η Ιστορία, το συλλογικό και το ατομικό τραύμα συνοδοιπορούν και συγκροτούν τη δραματική δομή και ορίζουν τη σκηνική μεταγλώσσα του έργου αντλώντας υλικό από εμβληματικές γραφές του θεάτρου και της ποίησης.

Η Ελένη Γκίνη είναι Διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και συγκεκριμένα του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Έχει διδάξει επί σειρά ετών Ιστορία, Δραματολογία και Θεωρία του Θεάτρου σε Ελληνικά Πανεπιστήμια (ΕΚΠΑ, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο), στην Ανώτερη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, ενώ από το 2013 διδάσκει στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Έχει συνεργαστεί με θιάσους ως δραματολόγος σε κλασικά και σύγχρονα κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας. Συμμετέχει σε διεθνή επιστημονικά συμπόσια και ημερίδες και αρθρογραφεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά για θέματα που σχετίζονται με την κριτική και τη θεωρία του θεάτρου. Είναι επιστημονική συνεργάτιδα στο διεθνές ερευνητικό έργο «Mapping Crisis Theatre on the Contemporary European Stage: Theatrical Representations of the Refugee/Immigration Problem; Global Terrorism and World Financial Crisis», το οποίο συντονίζει το ΑΠΚΥ. Συμμετείχε ως επιμελήτρια–εκδότρια και συντάκτρια στην έκδοση του 46ου τεύχους (Ιούνιος 2021) του διεθνούς περιοδικού «Acotaciones» που εκδίδει η Ανώτατη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου Ισπανίας (RESAD).  

 

Καταχωρήστε την εκδήλωση στο ημερολόγιό σας

Apple Google Office 365 Outlook Outlook.com Yahoo


Η θεματολογία της Σειράς «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ» περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εισηγήσεις για τους σταθμούς στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου και τα νέα ρεύματα και κατευθύνσεις στο θέατρου του 21ου αιώνα, προκλήσεις και προτάσεις για το θέατρο για παιδιά και νέους, τη λειτουργία των σκηνικών κωδίκων στο θέατρο, καθώς και τους καθρέφτες της εξουσίας στο θέατρο του 20ού αιώνα. Εισηγητές στις τηλεδιαλέξεις θα είναι μέλη του διδακτικού προσωπικού του Προγράμματος «Θεατρικές Σπουδές», καθώς και προσκεκλημένοι ομιλητές και ομιλήτριες από τον χώρο του θεάτρου και των θεατρικών σπουδών.