«Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ»: Ιφιγένεια του Ζαν Ρενέ Λεμουάν: ένα αρχαιόθεμο έργο για τη μνήμη και το σώμα - Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου - Open University of Cyprus
24
Τρι, Μάι

«Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ»: Ιφιγένεια του Ζαν Ρενέ Λεμουάν: ένα αρχαιόθεμο έργο για τη μνήμη και το σώμα

Το θέμα «Ιφιγένεια του Ζαν Ρενέ Λεμουάν: ένα αρχαιόθεμο έργο για τη μνήμη και το σώμα» πραγματεύεται τηλεδιάλεξη που διοργανώνει τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022 το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ) στο πλαίσιο του3ου κύκλου ανοικτών τηλεδιαλέξεων με γενικό τίτλο «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ». Ομιλήτρια στην εκδήλωση είναι η Δρ Ελένη Γκίνη, διδάσκουσα και συντονίστρια της Θεματικής Ενότητας «Στοιχεία Θεωρίας του Θεάτρου» του προαναφερόμενου Προγράμματος.

Όπως για όλες οι τηλεδιάλεξεις της Σειράς, η ώρα έναρξης είναι στις 19:00 και ο σύνδεσμος για ελεύθερη διαδικτυακή παρακολούθηση είναι ο ακόλουθος: https://bit.ly/3BqTB7B.

Η τηλεδιάλεξη θα επιχειρήσει να αναλύσει μέσα από το μονολογικό έργο «Ιφιγένεια» του Γαλλο-Αϊτινού συγγραφέα και σκηνοθέτη Jean–Rene Lemoine το ζήτημα του διακειμένου, αλλά και του σταθερού ενδιαφέροντος συγγραφέων και κοινού για τα αρχαιόθεμα έργα. Η ομιλήτρια θα εστιάσει σε δομικά σημεία του μονολόγου, θα επιχειρήσει να καταδείξει πώς ο χώρος και ο χρόνος συγκροτούν τα πεδία ανάπτυξης της δράσης, αλλά και να αναδείξει τις θεματικές της μνήμης, της επιθυμίας και του σώματος ως πάσχον δρων υποκείμενο. Οι χωροχρονικοί αναχρονισμοί, ο καταιγιστικός ρυθμός του λόγου, οι αναφορές στις ισχυρές μυθολογικές καταβολές του δραματικού προσώπου συνθέτουν τα βασικά μοτίβα του έργου και υποδηλώνουν τις επιρροές που έχει δεχτεί ο συγγραφέας. Η «Ιφιγένεια» του Λεμουάν προτάσσει το δικαίωμα στη βίωση της επιθυμίας, εστιάζει το αρχετυπικό δίπολο έρωτας-θάνατος και οδεύει με την απορία της εγκατάλειψης προς το αναπόδραστο τέλος.

Η Ελένη Γκίνη είναι Διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και συγκεκριμένα του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Έχει διδάξει επί σειρά ετών Ιστορία, Δραματολογία και Θεωρία του Θεάτρου σε Ελληνικά Πανεπιστήμια (ΕΚΠΑ, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο), στην Ανώτερη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, ενώ από το 2013 διδάσκει στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Έχει συνεργαστεί με θιάσους ως δραματολόγος σε κλασικά και σύγχρονα κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας. Συμμετέχει σε διεθνή επιστημονικά συμπόσια και ημερίδες και αρθρογραφεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά για θέματα που σχετίζονται με την κριτική και τη θεωρία του θεάτρου. Είναι επιστημονική συνεργάτιδα στο διεθνές ερευνητικό έργο «Mapping Crisis Theatre on the Contemporary European Stage: Theatrical Representations of the Refugee/Immigration Problem; Global Terrorism and World Financial Crisis», το οποίο συντονίζει το ΑΠΚΥ. Συμμετείχε ως επιμελήτρια–εκδότρια και συντάκτρια στην έκδοση του 46ου τεύχους (Ιούνιος 2021) του διεθνούς περιοδικού «Acotaciones» που εκδίδει η Ανώτατη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου Ισπανίας (RESAD).  

Καταχωρήστε την εκδήλωση στο ημερολόγιό σας

Apple Google Office 365 Outlook Outlook.com Yahoo


Η θεματολογία της Σειράς «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ» περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εισηγήσεις για τους σταθμούς στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου και τα νέα ρεύματα και κατευθύνσεις στο θέατρου του 21ου αιώνα, προκλήσεις και προτάσεις για το θέατρο για παιδιά και νέους, τη λειτουργία των σκηνικών κωδίκων στο θέατρο, καθώς και τους καθρέφτες της εξουσίας στο θέατρο του 20ού αιώνα. Εισηγητές στις τηλεδιαλέξεις θα είναι μέλη του διδακτικού προσωπικού του Προγράμματος «Θεατρικές Σπουδές», καθώς και προσκεκλημένοι ομιλητές και ομιλήτριες από τον χώρο του θεάτρου και των θεατρικών σπουδών.