Sidebar

20
Σαβ, Απρ

Τηλεσεμινάριο: «Διασκευάζοντας τη Μήδεια μαζί με τον Lee Breuer και τους Mabou Mines: ο λόγος, οι ηθοποιοί, οι μαριονέτες»

 

Με αφορμή την πρόσφατη διασκευή της Μήδειας από την Όλγα Ταξίδου, και την παράσταση με τον αείμνηστο Lee Breuer και τον θίασο Mabou Mines στη Νέα Υόρκη το 2018, το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ) οργανώνει την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2021 τηλεσεμινάριο με στόχο να εξετάσει τις απαιτήσεις αλλά και τις προοπτικές της θεατρικής διασκευής υπό το πρίσμα της θεατρικότητας και του περί θεατρικότητας λόγου. Η ομιλία της Όλγας Ταξίδου, Ομότιμης Καθηγήτριας του Δράματος και των Παραστατικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και Επισκέπτριας Καθηγήτριας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, έχει τίτλο «Διασκευάζοντας τη Μήδεια μαζί με τον Lee Breuer και τους Mabou Mines: ο λόγος, οι ηθοποιοί, οι μαριονέτες».

Το τηλεσεμινάριο θα αρχίσει στις 20:00 και είναι ανοικτό για ελεύθερη διαδικτυακή παρακολούθηση μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://tinyurl.com/2p9xhv73

Η διασκευή της Μήδειας από την Ταξίδου, που είχε τη μορφή μονοδράματος (και όχι μονολόγου), διασκευάστηκε εκ νέου και αναδημιουργήθηκε για τους σκοπούς της συγκεκριμένης παράστασης στη Νέα Υόρκη. Η ομιλήτρια θα τονίσει τις απαιτήσεις που προβάλλει για την τέχνη της ηθοποιού ο ρόλος και το πρόσωπο της Μήδειας και θα αναλύσει μερικές από τις σκηνικές λύσεις που επινόησε ο θίασος Mabou Mines προκειμένου να δώσει θεατρική μορφή στα σύνθετα και ακραία συναισθήματά της. Θα δείξει ιδιαίτερα πώς η παράσταση, συνδυάζοντας την παρουσία της ηθοποιού (Maude Mitchell) και τη χρήση της μαριονέτας, μας υποχρεώνει να αναθεωρήσουμε τις αντιλήψεις μας σχετικά με την ατομικότητα και προσφέρει στους θεατές ένα φάσμα πιθανών αντιδράσεων, που εκτείνεται από την ενσυναίσθηση και τη συμπάθεια ως τη φρίκη και την αποξένωση. Αυτή η έννοια του ρόλου ως καμβά ή «παραστατικής μηχανής» διευκολύνει την παρουσίαση και την αναπαράσταση, με φαινομενολογικό τρόπο, των ενστικτωδών συναισθημάτων της Μήδειας. Ταυτόχρονα, οι πράξεις και τα συναισθήματά της εμπεριέχουν και μια πολιτική διάσταση, η οποία είναι παρούσα τόσο στο πρωτότυπο όσο και στη διασκευή.

 

Καταχωρήστε την εκδήλωση στο ημερολόγιό σας

Apple Google Office 365 Outlook Outlook.com Yahoo

 

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα ομιλήτριας:

Η Όλγα Ταξίδου είναι Ομότιμη Καθηγήτρια του Δράματος και των Παραστατικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Οι εργασίες της αφορούν κυρίως την κορυφαία σημασία της παράστασης για τα αισθητικά και πολιτικά αιτήματα του μοντερνισμού και της νεωτερικότητας. Έχει δημοσιεύσει μεγάλο αριθμό μελετημάτων για τον Edward Gordon Craig και για τις σχέσεις ανάμεσα στον αγγλόφωνο μοντερνισμό και την ιστορική πρωτοπορία, ανάμεσα στον νεωτερικό πειραματισμό και την παράδοση, και ειδικότερα ανάμεσα στον κλασικισμό και στον Ελληνισμό. Έχει συγγράψει τις μονογραφίες The Mask: a Periodical Performance by Edward Gordon Craig (1998, 2001)· Tragedy, Modernity and Mourning (2004)· Modernism and Performance: Jarry to Brecht (2007)· Greek Tragedy and Modernist Performance: Hellenism as Theatricality (2021). Έχει συνεπιμεληθεί τους συλλογικούς τόμους Modernism: An Anthology of Sources and Documents (1998, με ετήσιες ανατυπώσεις)· Post-War Cinema and Modernity: a Film Reader (2000)· The Edinburgh Dictionary of Modernism (2018)· Isadora Duncan and Modernism: Dancing Through the Arts (υπό έκδοση, 2023). Επιπλέον, διασκευάζει έργα του αρχαίου ελληνικού δράματος—πιο πρόσφατα τη Μήδεια, η οποία παραστάθηκε στη Νέα Υόρκη από τον θίασο Mabou Mines Theatre Company (2018), σε σκηνοθεσία του αείμνηστου Lee Breuer με τη Maude Mitchell στον επώνυμο ρόλο· η παράσταση επίσης χρησιμοποιούσε μαριονέτες.