BANNER
EVALUATING LEARNER CENTRED EDUCATION (LCE) AS A TOOL FOR SOCIAL CHANGE IN ADULT EDUCATION (AE) PROGRAMME FOR MIGRANTS: A EUROPEAN COMPARATIVE STUDY


ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: Δρ. Μαρία Ν. Γραβάνη.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ:
Η συγκεκριμένη πρόταση έχει ως σκοπό να διερευνήσει τη χρήση της Μαθητικοκεντρικής Εκπαίδευσης (ΜΕ), ως εργαλείο για την επίτευξη κοινωνικής αλλαγής, σε προγράμματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΕΕ) μεταναστών σε τέσσερις Ευρωπαϊκές χώρες: την Κύπρο, τη Σκωτία, τη Μάλτα και την Εσθονία, χρησιμοποιώντας τις εμπειρίες και αντιλήψεις των ενηλίκων εκπαιδευομένων και εκπαιδευτών τους που συμμετέχουν σε αυτά τα προγράμματα. Η προτεινόμενη μελέτη αισιοδοξεί να ανιχνεύσει και να καταγράψει όλες εκείνες τις ‘πολύ λεπτές’ διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της οργάνωσης και προσφοράς των συγκεκριμένων προγραμμάτων, καθώς και να ‘συλλάβει’ τον τρόπο με τον οποίο η κουλτούρα, η δομή και το πολιτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οργανώνονται αυτά τα προγράμματα επηρεάζει τον τρόπο υλοποίησής τους. Ο απώτερος σκοπός της έρευνας, πιο πρακτικά, είναι να ανατροφοδοτήσει την οργάνωση, το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την περαιτέρω ανάπτυξη των προγραμμάτων που προωθούν την κοινωνική αλλαγή, το μετασχηματισμό και την ενδυνάμωση των περιθωριοποιημένων ενηλίκων, σε μια εποχή που οι κυβερνήσεις τόσο της Κύπρου, όσο και άλλων Ευρωπαϊκών χωρών, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πολιτικής και της μεταναστευτικής κρίσης, επιδιώκουν τον εγκλιματισμό και την αξοιποίηση των μεταναστών και λαμβάνουν μέτρα για την καταπολέμηση της απομόνωσής τους και των περιορισμενων ευκαιριών που τους δίνονται, καθώς και για την αντιμετώπιση της ανεργίας και του αναλφαβητισμού. Η συγκεκριμένη μελέτη δίνει φωνή στις εμπειρίες και απόψεις των ενηλίκων εκπαιδευομένων και των εκπαιδευτών ενηλίκων.
 
Τα αποτελέσματα της μελέτης θα ανατροφοδοτήσουν την έρευνα, το χώρο της πολιτικής και της πράξης στις τέσσερις χώρες, δίνοντας χρήσιμες πληροφορίες για τον μελλοντικό σχεδιασμό προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων για μετανάστες. Επιπλέον, η έρευνα θα έχει μια πρωτότυπη συμβολή στην κατανόηση της αξίας της μαθητικοκεντρικής εκπαίδευσης, ως εργαλείο για κοινωνική αλλαγή, στην εκπαίδευση ενηλίκων. Πιο γενικά, θα λέγαμε ότι η έρευνα ρίχνει φως σε μια ιδιαίτερη μορφή μάθησης στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης.
 
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:

Prof. Michael Osborn, University of Glasgow, UK (Professor of Adult Education and Lifelong Learning).
Prof. Michele Schweisfurth, University of Glasgow, UK (Professor of Comparative Education).
Dr. Bonnie Slade, University of Glasgow, UK (Lecturer in Adult Education)
Prof. Peter Mayo, University of Malta (Professor of Sociology of Adult Education)
Prof. Carmel Borg, University of Malta (Professor in Curriculum and Instruction in Adult Education).
Prof. Larissa Jogi, University of Tallinn, Estonia (Professor and Chair of Andragogy).
Ms Marin Johnson, University of Tallinn, Estonia (Lecturer in Andragogy).

 ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΡΓΟΥ: 2 Χρόνια (2016-2018).



ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΞ' ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΝΗΛΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ


ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: Δρ. Μαρία Ν. Γραβάνη.
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ:
Η συγκεκριμένη ερευνητική πρόταση έχει ως σκοπό να διαφωτίσει τις εσωτερικές διεργασίες της ενήλικης επαγγελματικής μάθησης, το πλαίσιο και τις περιστάσεις της, όπως αυτή εξελίσσεται και διαμορφώνεται στο πλαίσιο δυο προγραμμάτων σπουδών, ενός προπτυχιακού και ενός μεταπτυχιακού, που προσφέρονται με τη μέθοδο της εξ’ αποστάσεως από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) και το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Η προτεινόμενη μελέτη αισιοδοξεί να εξερευνήσει και να καταγράψει όλες εκείνες τις ‘πολύ λεπτές’ διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της οργάνωσης και της προσφοράς των συγκεκριμένων ενοτήτων, καθώς και να ‘συλλάβει’ τον τρόπο με τον οποίο τα διάφορα είδη μάθησης και γνώσης αλληλεπιδρούν. Ο απώτερος σκοπός της έρευνας, πιο πρακτικά, είναι να ανατροφοδοτήσει την οργάνωση, το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την περαιτέρω ανάπτυξη των εξ’ αποστάσεως ενοτήτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και να συνεισφέρει στη μελλοντική τους ανάπτυξη, σε μια περίοδο που το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου έχει εξαγγείλει την πρόθεσή του για τη διενέργεια μιας συνολικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης μέσω της Στρατηγικής για τη Δια Βίου Μάθηση και το Εθνικό Στρατηγικό Πλάνο Ανάπτυξης του 2007-2013. Επιπρόσθετα, η προτεινόμενη μελέτη θα συμβάλει στο διάλογο για το ρόλο του ΑΠΚΥ στην ανάπτυξη του τόπου, ώστε η χώρα να καταστεί εθνικό και διεθνές κέντρο εκπαίδευσης.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:
Prof. Hatzinikita Vassilia, Hellenic Open University, Greece (Professor)
Dr Martin Gough, University of Kent, UK (Lecturer)
Prof. Wolfgang Yütte, University of Bielefeld, Germany (Professor)
Prof. Stefanos Eufthimiadis, Open University of Cyprus  (Professor in Greek Civilization)
Dr Antonis Petrides, Open University of Cyprus (Lecturer in Greek Civilization)
Dr Georgios Zarifis, Aristotle University of Thessaloniki, Greece (Assistant Professor)
Dr Michalis Michaelides, Open University of Cyprus (Tutor Educational Studies), European University Cyprus (Assistant Professor)
 
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΡΓΟΥ: 3 Χρόνια (2010-2012).
 
Μοίρασμα στο facebook Μοίρασμα στο twitter Μοίρασμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Μεγένθυση γραμματοσειράς dΣμίκρυνση γραμματοσειράς
Δ Τ Τ Π Π Σ spacerheight22 Κ
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31