Νέα - Γενικές Ανακοινώσεις - Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου - Open University of Cyprus - Αποτελέσματα από #294
03
Δευ, Οκτ

 

Συν-επιμελητής (guest editor) στο επιστημονικό περιοδικό Transactions on Large-Scale Data- and Knowledge-Centered Systems (TLDKS Journal) και συγκεκριμένα στο 45o (XLV) συλλογικό τόμο του με τίτλο  Special Issue on Data Management and Knowledge Extraction in Digital Ecosystems είναι ο Αντιπρύτανης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ), Καθηγητής Γιάννης Μανωλόπουλος.

Με επίκεντρο την ανάπτυξη του Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of Things) και των ψηφιακών εφαρμογών, την αύξηση της ζήτησης για κοινή χρήση πόρων (π.χ. μεταδεδομένα,  υπολογιστικοί πόροι), την εξέλιξη των συστημάτων διαχείρισης δεδομένων και άλλα σύγχρονα θέματα στην επιστήμη των υπολογιστών, ο συλλογικός αυτός τόμος των εκδόσεων Springer συγκεντρώνει οκτώ (8) αυστηρά επιλεγμένα επιστημονικά άρθρα διακεκριμένων στους τομείς αυτούς επιστημόνων. Στην έκδοση επιχειρείται η παρουσίαση των νέων τεχνολογικών προκλήσεων και η ανάλυση διαφορετικών θεωρητικών και πρακτικών προσεγγίσεων που αφορούν στα ψηφιακά οικοσυστήματα, τη διαχείριση δεδομένων και την υπολογιστική συλλογική νοημοσύνη. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε θέματα όπως η ανάλυση δεδομένων, η εξαγωγή πληροφοριών, η τεχνολογία blockchain και τα ‘μεγάλα δεδομένα’ (ή αλλιώς big data).

Πληροφορίες για τον συλλογικό τόμο, εδώ: https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-662-62308-4

 

 

BookCover TLDKS Journal

 

 

 

 

 

 

 

 

Χρυσό βραβείο εξασφάλισε το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) στα Cyprus Education Leaders Awards 2020. H σημαντική αυτή διάκριση στην ενότητα «Εκπαιδευτικό Έργο» και στην κατηγορία «Ψηφιακή Εκπαίδευση» επετεύχθη με την υποψηφιότητα «Cyber Escape Room: H ανάπτυξη 3D εκπαιδευτικού παιχνιδιού, τύπου εικονικού «δωματίου απόδρασης», με πραγματική επίλυση γρίφων κυβερνοασφάλειας», το οποίο διασυνδέεται με ένα ρεαλιστικό πεδίο μάχης κυβερνοχώρου. Πρόκειται για εφαρμογή ενδεικτική της καινοτομίας και της πρωτοπορίας του ΑΠΚΥ στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη νέων εκπαιδευτικών εργαλείων με ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής. Την ψηφιακή αυτή εκπαιδευτική εφαρμογή σχεδίασαν και ανέπτυξαν ο Καθηγητής Σταύρος Σταύρου, Κοσμήτορας της Σχολής Θετικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών, δημιουργός του Μεταπτυχιακού προγράμματος «Ασφάλεια Υπολογιστών και Δικτύων» και επικεφαλής του Εργαστηρίου Κυβερνοασφάλειας και Τηλεπικοινωνιών, η Δρ. Αδαμαντίνη Περατικού, Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του Μεταπτυχιακού προγράμματος «Συστήματα Ασύρματης Επικοινωνίας» και μέλος του Ερευνητικού Εργαστηρίου, και ο Γιώργος Παππάς, στέλεχος του Εργαστήριου Εκπαιδευτικού Υλικού και Μεθοδολογίας του ΑΠΚΥ, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη της τρισδιάστατης εφαρμογής. Το πεδίο μάχης κυβερνοχώρου αναπτύχθηκε από το Εργαστήριο Κυβερνοασφάλειας και Τηλεπικοινωνιών.

Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, ως το μοναδικό αποκλειστικά εξ αποστάσεως Πανεπιστήμιο στην Κυπριακή Δημοκρατία, αξιοποιεί πλήρως υφιστάμενα τεχνολογικά εργαλεία τηλεκπαίδευσης, αλλά κυρίως εστιάζει στην ανάπτυξη νέων, καινοτόμων και διαδραστικών εκπαιδευτικών εφαρμογών που θα συμβάλουν ουσιαστικά στη μαθησιακή εμπειρία των φοιτητών και στην ψηφιακή εκπαίδευση του μέλλοντος. Το χρυσό αυτό βραβείο επισφραγίζει το όραμα και τις προσπάθειες του ΑΠΚΥ να εστιάσει στις ανάγκες των εξ αποστάσεως φοιτητών και να τους προσφέρει μία πολύπλευρη μαθησιακή εμπειρία, που θα ανταποκρίνεται στις επιδιώξεις τους να σπουδάζουν στον δικό τους χώρο και χρόνο, με καινοτόμες εκπαιδευτικές τεχνολογίες, χωρίς τους περιορισμούς της συμβατικής εκπαίδευσης.

Η υποψηφιότητα του ΑΠΚΥ, η οποία κέρδισε το χρυσό βραβείο «Ψηφιακής Εκπαίδευσης» αφορά στη δημιουργία του Cyber Escape Room, ένα τρισδιάστατο εικονικό παιχνίδι, το οποίο είναι το πρώτο που αναπτύσσεται στην Κύπρο με καθαρά, μάλιστα, εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Στο παιχνίδι αυτό, το οποίο έχει στόχο τη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας των φοιτητών του Μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Ασφάλεια Υπολογιστών και Δικτύων», ο φοιτητής έχει τη δυνατότητα να εκπαιδεύεται σε ρεαλιστικά σενάρια Κυβερνοασφάλειας με τον πλέον διαδραστικό τρόπο. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν το Cyber Escape Room είναι ο ρεαλισμός και η πληθώρα των σεναρίων Κυβερνοασφάλειας που μπορεί να προσφέρει στους φοιτητές ή εκπαιδευόμενους, μέσω της διασύνδεσης του τρισδιάστατου περιβάλλοντος με το ρεαλιστικό πεδίο μάχης κυβερνοχώρου. Η εν λόγω υποδομή μπορεί να προσομοιώσει σε μεγάλη κλίμακα την ανάπτυξη και λειτουργία οποιασδήποτε υποδομής πληροφοριακών συστημάτων, άλλες εξειδικευμένες υποδομές, πιθανές κυβερνοεπιθέσεις, αλλά και συστήματα κυβερνοάμυνας. 

Η απονομή των Cyprus Education Leaders Awards για την επιβράβευση των βέλτιστων πρακτικών στον χώρο της εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020. Το βραβείο παρέλαβε για το ΑΠΚΥ ο Καθηγητής Σταύρος Σταύρου.

Τα βραβεία έγιναν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, του Οργανισμού Νεολαίας Κύπρου, της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ), της Οργάνωσης Ελλήνων Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Κύπρου (ΟΕΛΜΕΚ), της Οργάνωσης Λειτουργών Τεχνικής Εκπαίδευσης Κύπρου (ΟΕΛΤΕΚ), του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Κύπρου και του Cyprus Computer Society.

 

📷  https://www.flickr.com/photos/oucyprus/albums/72157716321547078

 

CYEduLeadersAwards 2020 2

 

EDU2020 sticker Gold

 

 CYEduLeadersAwards 2020 3a

 

 

 
 
 

 

 

Σημαντική βελτίωση καταγράφει ο δείκτης αξιοπιστίας του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ) και η εμπιστοσύνη των κυπριακών επιχειρήσεων στο Ίδρυμα, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της StockWatch αναφορικά με τα πανεπιστήμια της Κύπρου με τα οποία επιλέγουν να συνεργαστούν οι εργοδότες. Στον δείκτη αξιοπιστίας των εργοδοτών από όλους τους παραγωγικούς κλάδους, το ΑΠΚΥ καταλαμβάνει την τρίτη θέση μεταξύ οκτώ δημόσιων και ιδιωτικών Πανεπιστημίων της χώρας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν από τυχαίο δείγμα 740 επιχειρήσεων, οι οποίες κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικές με την αξιοπιστία που αποπνέει κάθε πανεπιστήμιο και με βάση αυτήν, κατά πόσο θα το σύστηναν οι εργοδότες. Η διατήρηση της υψηλής κατάταξης του ΑΠΚΥ στην εν λόγω έρευνα της StockWatch και η σημαντική άνοδος της βαθμολογίας του σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή έρευνα (7.80 ο δείκτης αξιοπιστίας το 2020, 7.40 το 2019), καθώς και η εμπιστοσύνη που δείχνουν οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές στα υψηλής ποιότητας εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών που προσφέρει, επιβεβαιώνουν την αναπτυξιακή πορεία του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου και την καταξίωσή του στον ελληνόφωνο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης ως μία αξιόπιστη επιλογή για σπουδές.

Η έρευνα ήταν παγκύπρια και πραγματοποιήθηκε μεταξύ 5 και 22 Σεπτεμβρίου 2020 μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων.

 

deiktisaxiopistiaspanepistimion 6.10.20

 

 

 

 

 

Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για επένδυση στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση και τη σημασία οι εκπαιδευτικοί –και εν γένει οι πολίτες– να αποκτήσουν δεξιότητες ψηφιακής εγγραμματοσύνης (digital literacy), το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σε συνεργασία με το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) διοργανώνουν σεμινάριο, υπό τη μορφή διαδραστικού εργαστηρίου, με θέμα «Αλγοριθμική Διαφάνεια και ο ρόλος της Εκπαίδευσης». Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και θα πραγματοποιηθεί στις 17 και 24 Οκτωβρίου (09:00 – 12:00) στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) στη Λευκωσία και στις 31 Οκτωβρίου 2020 (09:00 – 12:00) στο παράρτημα του ΠΙ στη Λεμεσό. Η θεματολογία του περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη σημασία των αλγορίθμων και πώς η χρήση τους καθορίζει επιλογές στις ανθρώπινες δραστηριότητες, τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές διατάσεις της αλγοριθμικής διαφάνειας, αλγοριθμικές διαδικασίες που προκύπτουν από τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση και την καλλιέργεια κριτικής σκέψης στη χρήση εργαλείων αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο.

Εισηγητές στο σεμινάριο, το οποίο διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Ερευνητικού Κέντρου Αλγοριθμικής Διαφάνειας (Cyprus Center for Algorithmic Transparency - CyCAT), με έδρα το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και με επικεφαλής την Επίκουρη Καθηγήτρια Jahna Otterbacher, είναι ο Μιχαλίνος Ζεμπύλας, Καθηγητής στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής» του ΑΠΚΥ και η Μιράντα Χρίστου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Πρόγραμμα Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής» του Πανεπιστημίου Κύπρου.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετέχουν στο σεμινάριο μπορούν να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες και να υποβάλουν δήλωση συμμετοχής στον ιστοχώρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (http://www.pi-eggrafes.ac.cy) (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας). Οι συμμετέχοντες θα λάβουν πιστοποιητικό παρακολούθησης.

 

 

 
 
 

 

 

 

Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο ανακοινώνει για τα αποτελέσματα της δεύτερης εξέτασης για τη μια (1) μόνιμη θέση Πρώτου Λειτουργού Ανοικτού Πανεπιστημίου - Προϊστάμενου Ανθρώπινου Δυναμικού. Στον πίνακα οι υποψήφιοι μπορούν να δουν τη βαθμολογία που εξασφάλισαν, με βάση τον αριθμό υποψηφίου (εξετάσεις) ή τον αριθμό της αίτησης, όπως αυτός φαίνεται στη Διαδικτυακή Πύλη Εργοδότησης (https://recruitment.ouc.ac.cy/apply). Οι υποψήφιοι για να βρουν τον αριθμό της αίτησής τους θα πρέπει να εισέλθουν στην Πύλη, να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο «οι αιτήσεις μου», να επιλέξουν την αίτηση και έπειτα να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο «επισκόπηση εκτύπωσης».

Για τον Πίνακα Αποτελεσμάτων, πατήστε εδώ.

Οι πρώτοι τέσσερις (4) υποψήφιοι κατά σειρά κατάταξης στο πλαίσιο της βαθμολογίας θα κληθούν να συμμετάσχουν σε περαιτέρω εξέταση και προσωπική συνέντευξη με το Συμβούλιο του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Για οποιεσδήποτε διευκρινίσεις ή απορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, στο employment@ouc.ac.cy

 

 

 

 

 

 

«Φόνοι κατά συρροή: Μία πράξη που συγχωρείται»;

Ιχνηλατώντας τις πολλαπλές μορφές ενός μείζονος κοινωνικού προβλήματος, τη σεξουαλική κακοποίηση και τη δολοφονία ενός δεκάχρονου κοριτσιού από έναν κατά συρροή δολοφόνο, το συγκλονιστικό Frozen (1998) της Βρετανίδας συγγραφέα Bryony Lavery φαντάζει περισσότερο επίκαιρο από ποτέ. Σε σκηνοθεσία και νέα μετάφραση της Aύρας Σιδηροπούλου, Επίκουρης Καθηγήτριας Θεατρικών Σπουδών στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου,  η παράσταση που ανεβάζει το Θέατρο ΣΚΑΛΑ και κάνει πρεμιέρα στις 17 Οκτωβρίου 2020, αναδεικνύει την πρωτοποριακή, αιχμηρή γραφή της Lavery μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των τριών πρωταγωνιστών –μιας μητέρας, ενός παιδόφιλου δολοφόνου και μιας ψυχιάτρου– που σταδιακά συνδέονται.

To έργο Frozen αποτελεί μία μοναδική σπουδή στην ανατομία ενός εγκλήματος, μία ενδελεχή διείσδυση σε ένα διαταραγμένο μυαλό, στην οδύνη της απώλειας ενός μικρού παιδιού και στην απόπειρα επιστημονικής διερεύνησης των νευρολογικών διαστάσεων που ωθούν έναν άνθρωπο σε ένα τέτοιο έγκλημα. Κυρίως όμως, το έργο πραγματεύεται την έννοια της πραγματικής συγχώρεσης, ως αναγκαία προϋπόθεση για να μπορέσει κάποιος να συνεχίσει να ζει. Βασικό ρόλο στη δράση διαδραματίζει η εισβολή του «έξω» στο «μέσα», του βιωμένου στο φαντασιακό, του πραγματικού γεγονότος στον χώρο της διαταραγμένης μνήμης. Το έργο προβάλλει, μέσα από μια ρηξικέλευθη θεατρική φόρμα και με τον πιο αμείλικτο τρόπο, την υποδόρια βία που ελλοχεύει πίσω από πολλές ανθρώπινες πράξεις αλλά και την υπαρξιακή ανάγκη για συγχώρεση. Ένα εκλεκτό επιτελείο συντελεστών δημιουργεί το ασφυκτικό αλλά και βαθιά ανθρώπινο σύμπαν του έργου.


Ταυτότητα Παράστασης

Σκηνοθεσία / Μετάφραση: Αύρα Σιδηροπούλου

Σκηνικά / Κοστούμια: Γιώργος Τενέντες

Μουσική Σύνθεση: Βάνιας Απέργης

Σχεδιασμός Φωτισμών: Miroslav Stanchev

Video Art: Άρτεμις Τζάβρα-Bulloch

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Μαρία Χατζηστυλλή, Άντρη Παύλου

Ερμηνεύουν: Λέα Μαλένη, Μόνικα Μελέκη, Στέλιος Καλλιστράτης

 

Πρεμιέρα: 17 Οκτωβρίου 2020, στις 20:30 | Θέατρο ΣΚΑΛA (Λάρνακα)

Παραστάσεις: 18, 24, 25, 31 Οκτωβρίου 2020 & 1, 7, 8, 14, 15 Νοεμβρίου 2020,

στις 20:30 | Θέατρο ΣΚΑΛΑ

Λευκωσία: 27, 28, 29 Οκτωβρίου 2020, στις 20:30 | Θέατρο ΔΕΝΤΡΟ (Λευκωσία)

Η παράσταση είναι ακατάλληλη για παιδιά κάτω των 15 ετών.

 

Χορηγοί

Μέγας Θεσμικός Χορηγός: Θ.Ο.Κ.

Πάγιος Χορηγός: Δήμος Λάρνακας

Χορηγός Παράστασης: ΟΠΑΠ (ΚΥΠΡΟΥ) ΛΤΔ

Στηρίζουν: KPMG, Gree Conditioners, Alexander College Education Ltd, Πανίκος Λειβαδιώτης Λτδ, M.C.S. Quality IP Ltd, Μουσείο Πιερίδη - Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου, Δρ Ανδρέας Χ’’ Κωστής

Χορηγοί Επικοινωνίας: ΡΙΚ, skalatimes, apopsi-la

 

Frozen A16

 

Frozen A12

 

 
 
 

 

 

Πολυγλωσσία, γλωσσικά ρεπερτόρια, διαγλωσσικότητα στην εκπαίδευση

με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

της Σταυρούλας Τσιπλάκου

Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Γλωσσολογίας, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία»

 

Η σύγχρονη γλωσσολογική έρευνα σχετικά με τη γλωσσική επαφή και τη γλωσσική αλλαγή αλλά και σχετικά με τη γλωσσική κατάκτηση και τη διγλωσσία/την πολυγλωσσία έχει πλέον αποδομήσει το μύθο της μονογλωσσίας, τόσο ως υφιστάμενης, πραγματικής κατάστασης στις γλωσσικές κοινότητες όσο και ως κυρίαρχου παιδαγωγικού στόχου. Η έρευνα έχει δείξει ότι η μονογλωσσία είναι μια ιδεολογική κατασκευή που σχετίζεται με κυρίαρχες γλωσσικές ιδεολογίες του 19ου αιώνα και ιδιαίτερα με το ιδεολόγημα του κράτους-έθνους και της εθνικής γλώσσας ως έκφανσής του. Σήμερα υπάρχουν πάμπολλα διαδεδομένα προγράμματα δίγλωσσης εκπαίδευσης που σέβονται και προωθούν την διγλωσσία ή και την πολυγλωσσία σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά συγκείμενα.

Τι συμβαίνει όμως ακριβώς στο συμβατικό σχολικό πλαίσιο; Συνοπτικά και κάπως απλουστευτικά, η επίσημη εκπαίδευση τείνει να είναι ένα πεδίο εφαρμογής ιδεολογιών που αντιμετωπίζουν τη γλώσσα ως συμβολικό (και πραγματικό) κεφάλαιο· συνακόλουθα προκρίνεται η διδασκαλία των πρότυπων γλωσσών ως πηγή ακαδημαϊκής και οικονομικής επιτυχίας. Εύκολα γίνεται αντιληπτό γιατί η επίσημη εκπαίδευση δεν αξιοποιεί και δεν νομιμοποιεί την χρήση γλωσσικών μορφών που θεωρούνται κοινωνικά στιγματισμένες (π.χ. διάλεκτοι, κοινωνιόλεκτοι, επίπεδα ύφους, στιλ ομιλίας ή και άλλες, μη κυρίαρχες γλώσσες)·  επίσης η εκπαίδευση τείνει να απαξιώνει γλωσσικές πρακτικές όπως η εναλλαγή κωδίκων και άλλες υβριδικές μορφές γλωσσικής επιτέλεσης, που στο συγκεκριμένο κανονιστικό ιδεολογικό πλαίσιο αντιμετωπίζονται ως αντικανονικές, «παραβατικές», ή, στην καλύτερη περίπτωση, ως αναποτελεσματικές ή και ως εμπόδια για την εκμάθηση της γλωσσικής νόρμας. Στο πλαίσιο αυτό, ακόμα και όταν προωθείται η δίγλωσση ή πολύγλωσση εκπαίδευση, αυτή συχνά εργαλειοποιείται ως παράλληλες μονογλωσσίες, με διάφορες κυρίαρχες, επίσημες γλώσσες να διδάσκονται ξεχωριστά, χωρίς να αναδεικνύονται οι μεταξύ τους σχέσεις και χωρίς να αξιοποιούνται μεικτές ή υβριδικές μορφές γλώσσας ή μορφές που θεωρουνται «κατώτερες», όπως οι διάλεκτοι.

Αντίθετα, η παιδαγωγική της διαγλωσσικότητας (translanguaging) προκρίνει μια δυναμική αντιμετώπιση της γλώσσας όχι ως στατικού συστήματος αλλά ως γλωσσικότητας (languaging)· η γλωσσικότητα γινεται αντιληπτή ως πολλαπλές επιτελέσεις (performances) μέσα σε συγκεκριμένα κοινωνικά και πολιτισμικά συγκείμενα, στο πλαίσιο των οποίων αξιοποιούνται στοιχεία από πολλαπλά και σύνθετα γλωσσικά ρεπερτόρια (linguistic repertoires) που μπορεί να περιλαμβάνουν διαφορετικές γλώσσες, διαφορετικές γεωγραφικές και κοινωνικές ποικιλίες ή επίπεδα ύφους. Τα παραπάνω αξιοποιούνται προκειμένου να παραχθούν διαφόρων ειδών κοινωνικοπολιτισμικά νοήματα, να επιτελεστούν συμβολικά ποικίλες πράξεις ταυτότητας, να γίνει συμβολική διαπραγμάτευση αξιών, να αρθρωθούν εναλλακτικές «φωνές», λόγοι και ιδεολογίες, κ.λπ.

Μια βασική πτυχή της παιδαγωγικής της διαγλωσσικότητας είναι η σχέση της με την κριτική παιδαγωγική και τον κριτικό γραμματισμό (critical literacy). Η συμβολή της παιδαγωγικής της διαγλωσσικότητας στον κριτικό γραμματισμό θα μπορούσε να συνοψιστεί στα εξής σημεία:

(α) Οι μαθήτριες και οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως φορείς εναλλακτικών γλωσσικών και σημειωτικών κεφαλαίων,  «φωνών» και γνώσεων (knowledges, με την έννοια της μη κυρίαρχης γνώσης, που παράγεται εκτός ηγεμονικών υποδειγμάτων).

(β) Η παιδαγωγική αξιοποίηση αυτών των γνωσιακών και πολιτισμικών κεφαλαίων προϋποθέτει συνεργασιμότητα, σεβασμό όλων των γλωσσικών ποικιλιών, των ταυτοτήτων και των «φωνών» της τάξης, αλλά και ανάληψη ευθύνης εκ μέρους των μαθητριών και των μαθητών για την συνεργατική οργάνωση της μάθησής τους, με την/τον εκπαιδευτικό να παίζει το ρόλο της συντονίστριας/του συντονιστή της διαδικασίας, ως ισότιμο μέλος της μαθησιακής κοινότητας-- οδηγεί, επομένως, σε μετασχηματισμό της ίδιας της συμβατικής εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 (γ) Η γλώσσα αντιμετωπίζεται ως σύνθετος σημειωτικός πόρος που παραπέμπει συμβολικά σε διαφορετικές κοινωνικές δομές, πολιτισμικές τάσεις, κοινωνικούς λόγους, ιδεολογικές θεωρήσεις της «πραγματικότητας». Επομένως, κάθε πράξη διαγλωσσικότητας μπορεί να αναδείξει την διαφορετική ιστορική, κοινωνική, πολιτισμική ή αξιακή διάσταση των ποικίλων γλωσσικών μορφών, την ιδιότητά τους να δομούν διαφορετικά τα νοήματα ανάλογα με τις κοινότητες ή τις ομάδες που τα παράγουν. Αν η γλωσσική ποικιλία γίνει αντικείμενο συνειδητής μεταγλωσσικής ανάλυσης και διαπραγμάτευσης στο πλαίσιο μιας πραγματικά διαγλωσσικής παιδαγωγικής, τότε η αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλότητας και της διαγλωσσικότητας μπορεί να αποτελέσει βασική διάσταση της κριτικής αντιμετώπισης της γλώσσας, με απώτερο στόχο την κοινωνική αλλαγή, που είναι βασικό ζητούμενο του κριτικού γραμματισμού.  

 

 

 

 

 

 

Το φοιτητικό άγχος (με κύριες αιτίες την πίεση για αριστεία, τις εξετάσεις και το επαγγελματικό μέλλον) είναι πρόβλημα με ευρείες διαστάσεις στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης. Αντικείμενο του ερευνητικού έργου «PLAY: Play, Learn, fight back AnxietY», στο οποίο συμμετέχει το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ), είναι η ανάπτυξη και αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας παιγνιώδους τρισδιάστατου εικονικού περιβάλλοντος, στο οποίο φοιτητές (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί και ενήλικες) θα μπορούν να ασχολούνται με δραστηριότητες που θα τους προετοιμάζουν καλύτερα για την ακαδημαϊκή πλευρά της πανεπιστημιακή ζωής, ώστε να αντιμετωπιστεί το άγχος τους. Επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του ΑΠΚΥ είναι ο Καθηγητής Θανάσης Χατζηλάκος, διευθυντής του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας. Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, με φοιτητές διαφορετικούς από τους συνήθεις (εργαζόμενους, οικογενειάρχες, με μέση ηλικία τα 35+ έτη, συχνά σε κρίσιμη προσπάθεια ανέλιξης ή στροφής στην καριέρα τους) αξιοποιεί τα ερευνητικά αποτελέσματα για την υποστήριξη και προς ωφέλεια των φοιτητών του.

Το έργο “PLAY” χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Erasmus+ (δράση: Στρατηγικές Συμπράξεις) και το συντονίζει το Πανεπιστήμιο Πατρών. Στην κοινοπραξία υλοποίησής του συμμετέχουν ως εταίροι, πέραν του ΑΠΚΥ, οι εξής φορείς: η εταιρία OptionsNet στην Πάτρα, το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Παιδικής Εκπαίδευσης και Ψυχολογίας (ICEP Europe) στην Ιρλανδία και το Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο ISMAI στην Πορτογαλία.

Περισσότερα για το έργο στο FLYER και στον ιστοχώρο του: http://play2fightanxiety.eu

 

 

Annotation 2020 04 03 162246 1200x624

 

Την πολύτιμη δυνατότητα για φοίτηση εξ αποστάσεως σε προπτυχιακά, μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα με έναρξη σπουδών το εαρινό εξάμηνο του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 προσφέρει το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) σε κάθε ενδιαφερόμενο από την Κύπρο, την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το ΑΠΚΥ, δημόσιο πανεπιστήμιο και το μοναδικό στην Κύπρο που προσφέρει σπουδές αποκλειστικά εξ αποστάσεως, ανακοινώνει νέα περίοδο αιτήσεων με καταληκτική ημερομηνία τη 10η Νοεμβρίου 2020 για εισδοχή στα ακόλουθα δύο (2) Προπτυχιακά και τέσσερα (4) Μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών που προσφέρουν οι τρεις Σχολές του με έναρξη σπουδών τον Ιανουάριο του 2021:

 

Προπτυχιακά Προγράμματα:

Μεταπτυχιακά Προγράμματα:

 

Οι τρεις Σχολές (Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Θετικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών, Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης) προσφέρουν επίσης θέσεις υποψηφίων διδακτόρων (Διδακτορικά Προγράμματα) σε ερευνητικές περιοχές των προγραμμάτων σπουδών τους, ως εξής:

Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Κατεύθυνση:

  • Δημοσιογραφία και Επικοινωνία
  • Ελληνορωμαϊκός κόσμος και Βυζάντιο
  • Θεατρικές Σπουδές
  • Νεοελληνική Τέχνη και Πολιτισμός

Σχολή Θετικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών

Κατεύθυνση:

  • Γνωστικά Συστήματα / Τεχνητή Νοημοσύνη (Cognitive Systems / Artificial Intelligence)
  • Εκπαιδευτική Τεχνολογία
  • Διαχείριση και Προστασία Χερσαίων Οικοσυστημάτων
  • Χημική Μηχανική Περιβάλλοντος
  • Κυβερνοασφάλεια
  • Ασύρματες Επικοινωνίες
  • Κοινωνική Πληροφορική - Αλγοριθμική Διαφάνεια και Μεροληψία (Social Computing - Algorithmic Transparency and Biases)

Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης

Κατεύθυνση:

  • Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαιδευτική Ηγεσία και Πολιτική
  • Επιστήμες της Αγωγής - Θεωρία της Παιδείας/Αναλυτικά Προγράμματα
  • Νομικά - Ενωσιακό Διοικητικό Δίκαιο
  • Νομικά - Εμπορικό Δίκαιο
  • Νομικά - Διεθνές Οικονομικό Δίκαιο
  • Νομικά - Διεθνής Εμπορική Διαιτησία
  • Νομικά - Διασυνοριακές Εμπορικές Δικαστικές Διαφορές
  • Οικονομικά-Οικονομικά της Εργασίας
  • Οικονομικά-Οικονομική Μεγέθυνση και Ανάπτυξη
  • Οικονομικά-Εφαρμοσμένη Οικονομετρία
  • Διοίκηση Μονάδων Υγείας- Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
  • Διοίκηση Μονάδων Υγείας-Οικονομικά της Υγείας
  • Διοίκηση Μονάδων Υγείας- Κοινωνιολογικές και Συμπεριφορικές Προσεγγίσεις στην Υγεία και Δημόσια Πολιτική
  • Διοίκηση Μονάδων Υγείας – Συστήματα Ασφάλισης Υγείας
  • Διοίκηση Μονάδων Υγείας - Πρόληψη & Προαγωγή Υγείας
  • Διοίκηση Μονάδων Υγείας - Κοινωνιολογία της Υγείας
  • Διοίκηση Επιχειρήσεων
  • Τραπεζική και Χρηματοικονομική - Λογιστική
  • Τραπεζική και Χρηματοικονομική - Χρηματοοικονομική
  • Τραπεζική και Χρηματοικονομική - Μακροοικονομική

 

Πέρα από τα προγράμματα που οδηγούν σε απόκτηση τίτλου σπουδών, το ΑΠΚΥ προσφέρει στο ευρύ κοινό ευκαιρίες δια βίου μάθησηςΑυτοτελείς Θεματικές Ενότητες») στα γνωστικά πεδία των προγραμμάτων του.


ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι αιτήσεις για τα προαναφερόμενα Προπτυχιακά, Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά Προγράμματα και για τις Αυτοτελείς Θεματικές Ενότητες θα υποβάλλονται διαδικτυακά ως τις 10 Νοεμβρίου 2020 μέσω του κεντρικού συστήματος υποβολής αιτήσεων του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο: https://applications.ouc.ac.cy/admissions?sap-language=EL

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το τηλεφωνικό κέντρο στο +357 22411600 / 711 και στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο admissions@ouc.ac.cy.


Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, με εξειδίκευση, τεχνογνωσία και εμπειρία δεκαπενταετίας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οργανώνει υψηλών προδιαγραφών προπτυχιακά, μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα σε μεγάλο εύρος επιστημονικών αντικειμένων με προσιτά δίδακτρα, ευέλικτη οικονομική πολιτική και υποτροφίες. Όλα τα προγράμματα έχουν διεπιστημονικό χαρακτήρα, παρέχουν πολύπλευρη ακαδημαϊκή γνώση, καλλιεργούν επαγγελματικά αξιοποιήσιμες δεξιότητες και έχουν άμεσο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. Το συγκριτικό πλεονέκτημα του ΑΠΚΥ είναι οι σύγχρονες και καινοτόμες τεχνολογίες μάθησης και η ευέλικτη εξ αποστάσεως μεθοδολογία σπουδών που επιτρέπει σε κάθε πολίτη από την Κύπρο, την Ελλάδα και το εξωτερικό να αποκτήσει, από τον προσωπικό του χώρο και στον δικό του χρόνο, χωρίς τους περιορισμούς της συμβατικής εκπαίδευσης, έναν αξιόπιστο τίτλο σπουδών, εφόδιο για επιστημονική και επαγγελματική εξέλιξη. Σε ό,τι αφορά στον ελληνόφωνο χώρο, όλοι οι τίτλοι σπουδών του ΑΠΚΥ αναγνωρίζονται από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. σύμφωνα με τα κριτήρια και τις διαδικασίες του.

 

 
 
 

 

 

 

Δεκτή από την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, κ. Νίκη Κεραμέως, έγινε η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του ελληνικού Κράτους (ΝΣΚ), σύμφωνα με την οποία η πρόσφατη απόφαση του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) για αλλαγή του πλαισίου αναγνώρισης των αλλοδαπών τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν με σπουδές εξ αποστάσεως στερείτο νομιμότητας. Σε συμμόρφωση με τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ, η απόφαση του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. θα πρέπει να ανακληθεί άμεσα. Σύμφωνα με δηλώσεις της Νίκης Κεραμέως, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεννόηση και συνεργασία με τη διοίκηση του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., θα προχωρήσουν σύντομα «στην αλλαγή του νομικού πλαισίου που διέπει την αναγνώριση ακαδημαϊκών τίτλων στη χώρα μας, στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του, της προσαρμογής του στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο ανώτατης εκπαίδευσης και της ευθυγράμμισής του με το διεθνές ακαδημαϊκό γίγνεσθαι


Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ), ομοταγές και ισότιμο προς τα ελληνικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, προσφέρει σπουδές αποκλειστικά εξ αποστάσεως και δίνει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο  να αποκτήσει έναν αναγνωρισμένο και αξιόπιστο τίτλο σπουδών, από τον δικό του χώρο και στον δικό του χρόνο, χωρίς τους περιορισμούς της συμβατικής εκπαίδευσης. Όλοι οι τίτλοι σπουδών του ΑΠΚΥ αναγνωρίζονται από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. σύμφωνα με τα κριτήρια και τις διαδικασίες του. Πτυχία υπαρχόντων προγραμμάτων σπουδών του ΑΠΚΥ έλαβαν ήδη ισοτιμία και αντιστοιχία από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.

Οι εκπαιδευτικές διεργασίες πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου με ηλεκτρονικά μέσα, με κύριο εκπαιδευτικό εργαλείο την Πλατφόρμα Τηλεκπαίδευσης eClass, ένα σύγχρονο, ασφαλές και ολοκληρωμένο περιβάλλον μάθησης, που προσομοιώνει τις παραδοσιακές αίθουσες και συνθήκες διδασκαλίας. Η φυσική παρουσία των φοιτητών απαιτείται μόνο στις τελικές εξετάσεις σε εξεταστικά κέντρα που λειτουργούν στην Κύπρο και στην Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη προς διευκόλυνση της φοιτητικής κοινότητας που διαμένει στην Ελλάδα) και, υπό προϋποθέσεις, σε τρίτες χώρες. Την εν λόγω πρακτική θα συνεχίσει να εφαρμόζει το ΑΠΚΥ προς διευκόλυνση όλων των φοιτητών του.

Για το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021, το ΑΠΚΥ έχει ήδη ενημερώσει τη φοιτητική του κοινότητα ότι λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού covid-19 όλες οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες (Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις, Τελικές Εξετάσεις, Παρουσιάσεις Διατριβών) θα πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου με ηλεκτρονικά μέσα (εξ αποστάσεως).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

Το Γραφείο Κινητικότητας του Ανοικτού Πανεπιστήμιου Κύπρου ανακοινώνει ότι δέχεται αιτήσεις για συμμετοχή στις δράσεις Erasmus+ Κινητικότητα Φοιτητών/Αποφοίτων για πρακτική άσκηση στο εξωτερικό (Erasmus+ Student Mobility for Placements, SMP) για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και Κινητικότητα Φοιτητών για Σπουδές (Student Mobility for Studies, SMS), για το εαρινό εξάμηνο του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων και για τις δύο δράσεις είναι η 30η Οκτωβρίου 2020 [νέο deadline].

Αιτήσεις συμμετοχής για την κινητικότητα για πρακτική άσκηση υποβάλλονται ηλεκτρονικά στον σύνδεσμο https://forms.gle/x3zU7mneUWamNGLs7 και για την κινητικότητα για σπουδές σε συνεργαζόμενα με το ΑΠΚΥ πανεπιστήμια του εξωτερικού, εδώ https://goo.gl/forms/CIysT2OGkfQSBPA42

Αναλυτικές πληροφορίες για τη διαδικασία, τις προϋποθέσεις συμμετοχής και τους όρους χρηματοδότησης, έχουν ήδη αποσταλεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη φοιτητική κοινότητα του Πανεπιστημίου. Για τυχόν διευκρινήσεις οι φοιτητές μπορούν να απευθύνονται στο Γραφείο Κινητικότητας στο erasmus@ouc.ac.cy.

 

 

EU20flag Erasmus2B vect POS

 

 

 

To Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ), τηρώντας τα μέτρα της Πολιτείας για τον περιορισμό της μετάδοσης του νέου κορονοϊού covid-19, θα πραγματοποιήσει διαδικτυακά την ΧΙII Τελετή Αποφοίτησης που αφορά στο Ακαδημαϊκό Έτος 2019-2020 (ηλεκτρονική τελετή – χωρίς φυσική παρουσία).Συγκεκριμένες πληροφορίες για τη διοργάνωση της η-Τελετής θα γνωστοποιηθούν στους αποφοίτους του ΑΠΚΥ εν ευθέτω χρόνω.

Οι Τίτλοι Σπουδών θα αποσταλούν σε όλους τους απόφοιτους μέσω συστημένης αλληλογραφίας μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου 2020.