Sidebar

29
Δευ, Μάι

Στην ESREA (European Society for the Research in the Education of Adults), τη μεγαλύτερη κοινότητα υποστήριξης της έρευνας στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ευρώπη, εντάσσεται από τον Ιανουάριο 2022 ως πλήρες μέλος τo Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ). Η ESREA, η οποία συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια από την ίδρυσή της, διοικείται από εκλεγμένη δωδεκαμελή Διοικούσα Επιτροπή, μέλος της οποίας είναι η Μαρία Γραβάνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια και Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του ΑΠΚΥ και στο Erasmus Mundus Διεθνές Μάστερ «Adult Education for Social Change».

Κύριοι σκοποί της ESREA είναι η προαγωγή του επιστημονικού πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Ευρώπη και η υποστήριξη νέων ερευνητών και φοιτητών του χώρου μέσα από σειρά στοχευμένων δράσεων, όπως η λειτουργία θεματικών δικτύων που εξειδικεύονται σε διαφορετικές ερευνητικές περιοχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, η λειτουργία θερινών και χειμερινών σχολείων για διδακτορικούς φοιτητές και νέους ερευνητές, η υλοποίηση σεμιναρίων και η έκδοση επιστημονικών βιβλίων και περιοδικού ελεύθερης πρόσβασης. Η ένταξη του ΑΠΚΥ στην ESREA ως πλήρες μέλος εξασφαλίζει σε όλα τα μέλη της Πανεπιστημιακής του κοινότητας την αυτόματη συμμετοχή τους στο δίκτυο της ESREA και τη διεκδίκηση επιπλέον προνομίων, όπως για παράδειγμα, μειωμένα τέλη εγγραφής σε συνέδρια, δυνατότητες διεκδίκησης υποτροφιών, βραβείων και συμμετοχής σε ερευνητικά προγράμματα, ελεύθερη πρόσβαση στο ενημερωτικό έντυπο που εκδίδει η ESREA για θέματα εκπαίδευσης ενηλίκων, κ.λπ.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την ESREA, το ΑΠΚΥ θα συνδιοργανώσει και θα φιλοξενήσει διαδικτυακά στις 29 Οκτωβρίου 2021 το 7o διεθνές συνέδριο του δικτύου με θέμα «Adult Educators in Time of Crisis: Well-Being, Changes in Identity and Professional Practice in European Adult Education».

Το πρόσφατο βιβλίο του σαιξπηριστή και ιστορικού της λογοτεχνίας Stephen Greenblatt (Πανεπιστήμιο Harvard) με τίτλο «Τύραννος: Ο Σαίξπηρ και η Πολιτική», κυκλοφορεί από το Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τραπέζης, σε μετάφραση του Βάιου Λιαπή, Καθηγητή στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ). Η έκδοση εντάσσεται στη σειρά Θεατρική Βιβλιοθήκη, η οποία χρηματοδοτείται από το Κληροδότημα Αλέξη Μινωτή εις μνήμην Κατίνας Παξινού. 

Το βιβλίο, βαθιά πολιτικό, διερευνά τους τρόπους με τους οποίους ο Σαίξπηρ ανατέμνει την ψυχολογία του τυράννου και το φαινόμενο της τυραννίας, τις ρίζες και τις διαλυτικές συνέπειές του. O Greenblatt αναλύει εμβληματικά σαιξπηρικά έργα, όπως ο Ριχάρδος Γ’ και ο Μακμπέθ, και, σύμφωνα με τον πρόλογο του Καθηγητή Βάιου Λιαπή, δείχνει πώς φαινομενικά εδραιωμένοι θεσμοί μιας κοινωνίας μπορούν να αποδειχθούν τραγικά εύθραυστοι· πώς η οικονομική εξαθλίωση οδηγεί σε κοινωνική πόλωση· πώς ένα έθνος μπορεί να απαρνηθεί τα ιδανικά του και να υποταχθεί σε έναν τύραννο· και πώς η βία, το ψεύδος και η αναξιοπρέπεια γίνονται μέρος της πολιτικής καθημερινότητας, όταν αποχαλινώνεται ο ναρκισσισμός ενός τυράννου χάρη στην ανοχή ή και στη συνέργεια των καιροσκόπων που τον περιβάλλουν.


Ο Βάιος Λιαπής είναι Καθηγητής στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του ΑΠΚΥ. Σπούδασε κλασική φιλολογία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Γλασκώβης. Έχει διατελέσει μέλος του Institute for Advanced Study (Princeton), επισκέπτης καθηγητής στην École Normale Supérieure (Παρίσι), καθώς και υπότροφος διαφόρων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Έχει σημαντικό ερευνητικό, συγγραφικό και μεταφραστικό έργο στην αρχαία ελληνική γραμματεία, το αρχαίο δράμα, την τραγωδία του 5ου και του 4ου αιώνα π.Χ., την αρχαία ελληνική σοφιολογική γραμματεία, την αρχαία ελληνική θρησκεία, την επιβίωση της αρχαίας τραγωδίας στους νεότερους χρόνους κ.ά. Το 2018 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Απόδοσης Έργου της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας στα Νέα Ελληνικά για τη μετάφραση του Κύκλωπα του Ευριπίδη (εκδόσεις Κίχλη, 2016).

 

Greenblatt Liapis Tyrannos

 

 

Στην ομάδα PerCystent, μέλη της οποίας είναι οι Αθανασία Μανδουλάκη (υποψήφια διδάκτωρ στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου -ΤΕΠΑΚ), Άντρη Βαρνάβα (υποψήφια διδάκτωρ ΤΕΠΑΚ), Βασίλης Λίτσκας (ερευνητικός συνεργάτης στο Εργαστήριο Διαχείρισης Χερσαίων Οικοσυστημάτων του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου –ΑΠΚΥ και στο ΤΕΠΑΚ), Έλλη Τζυρκαλλή (ερευνητική συνεργάτιδα ΑΠΚΥ) και Γιώργος Φυττής (υποψήφιος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Κύπρου), απονεμήθηκε το πρώτο βραβείο στον Διαγωνισμό «Νέοι Αγρoεπιχειρηματίες Κύπρου» (Young Agripreneurs StartUp). Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε  στο πλαίσιο του CAPturing the Future Generation, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα IMCAP της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στόχος του προγράμματος «Νέοι Αγροεπιχειρηματίες Κύπρου» ήταν αφενός η προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας στον αγροτικό τομέα και η ενθάρρυνση των νέων να αναπτύξουν ένα καινοτόμο γεωργικό προϊόν ή υπηρεσία και αφετέρου η προώθηση και ενημέρωση για τα οφέλη της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πλαίσιο του έργου έγινε εκπαίδευση των ομάδων που συμμετείχαν από ειδικούς/μέντορες σε θέματα, όπως: Κοινή Αγροτική Πολιτική, Αειφόρος Γεωργία-Κτηνοτροφία, Ανάπτυξη επιχειρηματικών ιδεών, Δημιουργία επιχειρηματικού πλάνου.

Η ομάδα PerCystent ανέπτυξε μια καινοτόμα ιδέα, στον πυρήνα της οποίας είναι η παροχή QR-code (eco-score) σε αγροτικά προϊόντα, παραγωγούς και εταιρείες/οργανισμούς που εφαρμόζουν μέτρα/πρακτικές με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αγροτικού αποτυπώματος και την ενίσχυση και προστασία της βιοποικιλότητας. Πρόκειται, δηλαδή, για καινοτόμο εργαλείο για την προώθηση των προϊόντων, τα οποία παράγονται με περιβαλλοντικές πρακτικές και με βάση τις αρχές της αειφορίας.

Ο διαγωνισμός περιελάμβανε τη δημιουργία ενός σύντομου βίντεο (pitch) για γνωστοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας και την ετοιμασία ενός ολοκληρωμένου επιχειρηματικού πλάνου. Η τελική βαθμολογία των ομάδων διαμορφώθηκε μετά από ψηφοφορία του pitch στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και αξιολόγηση του pitch και τoυ επιχειρηματικού πλάνου της κάθε ομάδας από επιτροπή αξιολόγησης. Η βράβευση έγινε στο πλαίσιο του Παγκύπριου Συνεδρίου Γάλακτος, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας που πραγματοποιήθηκε στις 6 Ιουλίου 2021.


Το pitch της ομάδας PerCystent: https://www.dropbox.com/s/zsbrgxxp1rjwb5i/PERCYSTENT_pitch.mp4?dl=0

 

PerCystent 2

 

PerCystent 1

 

 
 

 

 

To Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ), με αίσθημα συλλογικής ευθύνης και με γνώμονα την προστασία της δημόσιας υγείας και ιδιαίτερα των ευάλωτων συνανθρώπων μας, λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, σύμφωνα με τις οδηγίες της Πολιτείας, για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορoνοϊού covid-19. Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου κατά τη σημερινή (22/07/2021) 10η Έκτακτη Συνεδρία της καλεί την πανεπιστημιακή κοινότητα (υποψήφιους και ενεργούς φοιτητές, διδακτικό, ερευνητικό και διοικητικό προσωπικό) να επιδείξει εμπιστοσύνη προς την επιστήμη και στους ειδικούς επιστήμονες και να επιλέξει τον εμβολιασμό έναντι της νόσου covid-19, με τα εγκεκριμένα εμβόλια, το συντομότερο δυνατό. Σύμφωνα με τον Πρύτανη, Καθηγητή Πέτρο Πασιαρδή, «έχουμε ευθύνη να προστατεύσουμε όχι μόνο την προσωπική μας υγεία, αλλά και την υγεία των συνανθρώπων και των οικογενειών μας, των ευπαθών ομάδων, των συναδέλφων μας και των μελών της ακαδημαϊκής μας κοινότητας και κοινωνίας». Η συνεργασία με τις υγειονομικές αρχές και η εμπιστοσύνη στους ειδικούς επιστήμονες είναι κρίσιμοι παράγοντες για την ατομική και συλλογική ευημερία. «Είναι στο χέρι μας να αφήσουμε οριστικά πίσω μας την πανδημία χθες, με το να εμβολιαστούμε όλες και όλοι σήμερα», σημείωσε.

Σε ό,τι αφορά στην ακαδημαϊκή ελευθερία, την οποία προασπίζεται το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, αυτή συνίσταται στη δυνατότητα των καθηγητών, διδασκόντων και ερευνητών να ερευνούν, να μελετούν, να διαχέουν και να διδάσκουν τη σχετική με το επιστημονικό τους πεδίο γνώση χωρίς εμπόδια. Όμως, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας, το προσωπικό του Πανεπιστημίου οφείλει να αναγνωρίζει τα όρια και τις υποχρεώσεις του και σίγουρα να διαχωρίζει τις προσωπικές του πεποιθήσεις από τις πανεπιστημιακές του δραστηριότητες, ώστε αυτές να μην επηρεάζουν αρνητικά την ομαλή λειτουργία, το έργο, την αποστολή και την έξωθεν καλή μαρτυρία του Ιδρύματος. Σ΄αυτό το πλαίσιο, οι προσωπικές απόψεις μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού του ΑΠΚΥ εκφράζουν μόνο τους ίδιους και σε καμία περίπτωση το Πανεπιστήμιο στο σύνολό του. Άλλωστε, η επίσημη θέση του Πανεπιστημίου είναι αυτή, η οποία έχει εκφραστεί πιο πάνω και το ΑΠΚΥ είναι στο πλευρό της Πολιτείας στην προσπάθειά της για εμβολιασμό όλης της κοινότητας.

«Κύπρος: Ιδανικός προορισμός σπουδών. Τι προσφέρουν δημόσια και ιδιωτικά Πανεπιστήμια;»

Συνέντευξη του Πρύτανη του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, Καθηγητή Πέτρου Πασιαρδή, στο περιοδικό D της εφημερίδας «Χαραυγή» και στη δημοσιογράφο Μελίνα Πική

[σε pdf]

 

  1. Το νέο πεδίο που διαμορφώνει η πανδημία και η οικονομική κρίση αλλάζει τα κριτήρια επιλογής σπουδών; Η επιλογή σπουδών στην Κύπρο θεωρείτε ότι ενισχύεται;

Η πανδημία δεν είναι μόνο υγειονομική κρίση, αλλά έχει επιδράσει σημαντικά και στο οικονομικό, πολιτιστικό και κοινωνικό επίπεδο. Στον τομέα της εκπαίδευσης έχει δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων μεταφέροντας, σε πολλές περιπτώσεις αναγκαστικά και βίαια, τις εκπαιδευτικές διεργασίες στον ψηφιακό κόσμο. Για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) είναι “business as usual”, αλλά γενικότερα, οι μαθητές, οι φοιτητές και οι εκπαιδευτικοί/ καθηγητές έπρεπε να «μάθουν» γρήγορα, να εξοικειωθούν στις νέες εκπαιδευτικές συνθήκες, να προσαρμόσουν τις διδακτικές τους μεθόδους και τον τρόπο που μαθαίνουν.

Σίγουρα η πανδημία ανέδειξε και τόνισε τη σημασία και τα οφέλη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική μεθοδολογία και η ευελιξία που προσφέρει για σπουδές χωρίς περιορισμούς είναι πλέον ουσιώδης. Και σίγουρα η κρίση επηρεάζει τις επιμέρους επιλογές των φοιτητών. Μεγαλύτερη βαρύτητα θα έχει πλέον η χρηστικότητα ενός τίτλου σπουδών, η προσεκτική επιλογή του επιστημονικού αντικειμένου και το αντίκρισμα που θα έχει στην αγορά εργασίας. Το οικονομικό σκέλος είναι εξίσου σημαντικό από τη στιγμή που οι φοιτητές πληρώνουν δίδακτρα, ειδικά σε συνθήκες δύσκολες για την οικονομία και την κοινωνία μας.

Σε ό,τι αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Κύπρο πιθανολογώ ότι ένεκα της κρίσης, φοιτητές που θα επέλεγαν υπό άλλες συνθήκες σπουδές στο εξωτερικό, να επιλέξουν τα εγχώρια πανεπιστήμια. Και καλώς θα πράξουν. Τα πανεπιστήμιά μας είναι ψηλά στις παγκόσμιες κατατάξεις, διακρίνονται στην έρευνα, εργοδοτούν εγνωσμένου κύρους ακαδημαϊκό/ερευνητικό προσωπικό και παρέχουν αξιόλογες υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας (σύγχρονες εστίες/υποδομές, φοιτητικά δάνεια, ευκαιρίες πρακτικής άσκησης, κ.ά.). Η χώρα μας εξελίσσεται σε δημοφιλή προορισμό για εγχώριους και αλλοδαπούς φοιτητές για συμβατικού τύπου και εξ αποστάσεως σπουδές. Στο ΑΠΚΥ λόγου χάρη, το ήμισυ περίπου της φοιτητικής μας κοινότητας δεν είναι πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας.

  1. Ποιο θεωρείτε το «δυνατό χαρτί» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου;

Η εξειδίκευσή του και η σημαντική τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το γεγονός ότι είναι δημόσιο πανεπιστήμιο και προσφέρει την πολύτιμη, πραγματικά, ευκαιρία στον καθένα να σπουδάσει από τον προσωπικό του χώρο, στον δικό του χρόνο και δικό ρυθμό μάθησης, χωρίς περιορισμούς και στεγανά που θέτει η συμβατική εκπαίδευση. Το «εξ αποστάσεως» δεν είναι «λύση ανάγκης», είναι η ίδια η φύση του ΑΠΚΥ. Από το 2006, όταν δεχθήκαμε τους πρώτους φοιτητές μας, συνεχώς εξελισσόμαστε. Επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες, αναπτύσσουμε νέα εργαλεία τηλεκπαίδευσης, αναβαθμίζουμε τις υποδομές και διαδικασίες μας, εξελίσσουμε και αξιοποιούμε στα προγράμματά μας σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, κατάλληλες για την εκπαίδευση των ενηλίκων φοιτητών. Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες συνθήκες, στο ΑΠΚΥ εφαρμόζουμε ευέλικτη οικονομική πολιτική με σημαντικές εκπτώσεις, ενίοτε και απαλλαγές διδάκτρων, για διάφορες ομάδες φοιτητών (μονογονείς, πολύτεκνους, λήπτες Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, ανέργους, ΑμΕΑ, κ.λπ.).

  1. Ποια είναι η πιο δημοφιλής επιλογή σπουδών στο Πανεπιστήμιό σας; Γιατί;

Οι τρεις μας Σχολές (Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών, Θετικών & Εφαρμοσμένων Επιστημών, Οικονομικών Επιστημών & Διοίκησης) οργανώνουν υψηλής ποιότητας προγράμματα σπουδών σε όλα τα επίπεδα (πτυχίο–μάστερ–διδακτορικό), σε παραδοσιακά/κλασικά αντικείμενα και σε πεδία αιχμής. Η εκπαιδευτική πολιτική και οι επιλογές για τα προσφερόμενα προγράμματα προκύπτει μέσα από την αξιολόγηση των επιστημονικών τάσεων, των αναγκών της αγοράς εργασίας και της κοινωνίας και την απαίτηση για (επανα)εξειδίκευση και διά βίου μάθηση. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η Διοίκηση Επιχειρήσεων/Οργανισμών (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο), τα Οικονομικά, οι Επιστήμες της Αγωγής, οι Θεατρικές Σπουδές, αντικείμενα της Πληροφορικής και της Τεχνητής Νοημοσύνης αποτελούν διαχρονικά δημοφιλείς κλάδους σπουδών. Παρατηρούμε, όμως, ενδιαφέρον και σε άλλα πεδία με υψηλά υποσχόμενη επαγγελματική αποκατάσταση, όπως ο Πολιτισμός, το Περιβάλλον, η Τραπεζική και η Κυβερνοασφάλεια. Στο www.ouc.ac.cy υπάρχουν όλες οι σχετικές πληροφορίες.

  1. Ποιες είναι οι ευκαιρίες των αποφοίτων σας στην αγορά εργασίας όπως αυτή διαμορφώνεται σήμερα;

Οι νέες συνθήκες της αγοράς εργασίας, οι ριζικές αλλαγές στις παραγωγικές διαδικασίες, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η πανδημία και η ανάγκη ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού εντείνουν την ανάγκη για επιστημονική και επαγγελματική δια βίου εξέλιξη. Το ΑΠΚΥ προσφέρει στον καθένα την ευκαιρία να αποκτήσει έναν αξιόπιστο τίτλο σπουδών είτε για να ενταχθεί στην αγορά είτε για να εξελίξει την επαγγελματική του πορεία. Όλα τα προγράμματά μας έχουν διεπιστημονικό χαρακτήρα, προσφέρουν πολύπλευρη ακαδημαϊκή γνώση, ενίοτε και δυνατότητες πρακτικής άσκησης και καλλιεργούν επαγγελματικά αξιοποιήσιμες δεξιότητες (ανάπτυξη κριτικής σκέψης, «επιχειρείν», ερευνητικές δεξιότητες, κ.λπ.). Σημαντικές για κάθε εργασιακό χώρο είναι και οι ψηφιακές δεξιότητες και η εξοικείωση με την τεχνολογία και τις εφαρμογές της που αποκτούν οι απόφοιτοί μας σπουδάζοντας με σύγχρονα εργαλεία τηλεκπαίδευσης, εικονικά εργαστήρια και εργαλεία προσομοίωσης, ώστε να συνδέουν τη θεωρία με την πράξη. Με αυτό τον τρόπο οι απόφοιτοί μας γίνονται οι edupreneurial πολίτες που χρειάζεται μια σύγχρονη κοινωνία.

 

 

Ένας νέος και πρωτοπόρος θεσμός, τον οποίο εκπροσωπεί το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ), καινοτόμο και ψηφιακό πανεπιστήμιο, ταυτισμένο με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, και ένας «παλιός» θεσμός, αυτός που εκπροσωπεί η Κυπριακή Ακαδημία Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών, ενώνουν δυνάμεις, κοινές αξίες και οράματα με στόχο την προώθηση της επιστήμης και του πολιτισμού στον τόπο μας. Το Μνημόνιο Συναντίληψης υπέγραψαν σήμερα, 9 Ιουλίου 2021, ο Πρύτανης του ΑΠΚΥ, Καθηγητής Πέτρος Πασιαρδής, και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ακαδημίας, Καθηγητής Ανδρέας Δημητρίου.

Το ΑΠΚΥ και η Κυπριακή Ακαδημία επιδιώκουν την ενίσχυση της επιστημονικής και ερευνητικής τους συνεργασίας και την υλοποίηση δράσεων προστιθέμενης αξίας, επιστημονικού, πολιτιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα, την προώθηση του δημόσιου διαλόγου σε επιστημονικά και πολιτισμικά θέματα, καθώς και τη στήριξη της θέσης της Κύπρου στη διεθνή επιστημονική κοινότητα.  

Σύμφωνα με τον Πρύτανη του ΑΠΚΥ, Καθηγητή Πέτρο Πασιαρδή, «περιποιεί τιμή για το Πανεπιστήμιό μας το γεγονός ότι η πρώτη συμφωνία συνεργασίας που υπογράφει η Κυπριακή Ακαδημία είναι με το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου». Σημείωσε ότι «ως δημόσιο Πανεπιστήμιο, πρωτοπόρο στη χώρα μας στην προσφορά προγραμμάτων σπουδών και διά βίου μάθησης εξ αποστάσεως, θέτουμε, ταυτόχρονα, στη διάθεση της Κυπριακής Ακαδημίας, την εμπειρογνωμοσύνη, τις σύγχρονες και καινοτόμες τεχνολογίες και υποδομές τηλεκπαίδευσης, αλλά και την τεχνογνωσία μας, αφενός για καινοτόμα προγράμματα στα πεδία των επιστημών, των γραμμάτων και των τεχνών, και αφετέρου για επιστημονικές και πολιτιστικές δράσεις με στόχο να αναδειχθεί η διάδοση της επιστήμης και να επιδιωχθεί η αλληλεπίδρασή της με την κοινωνία».

Αναφερόμενος στις σημαντικές προοπτικές αυτής της συνεργασίας, ο Καθηγητής Ανδρέας Δημητρίου, δήλωσε: «Οι Ακαδημίες Επιστημών, στην επί αιώνες ιστορική τους διαδρομή, ολοκληρώνουν την ακαδημαϊκή πυραμίδα μιας χώρας ως ιδρύματα αναγνώρισης, ενίσχυσης και καλλιέργειας της αριστείας στην παραγωγή γνώσης και πολιτισμού. Η Κυπριακή Ακαδημία φιλοδοξεί να παίξει με συνέπεια, αποτελεσματικότητα και δημιουργικότητα τον ρόλο αυτό στον τόπο μας και προσβλέπει στη στενή συνεργασία με την Πολιτεία, την κοινωνία και τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, επιστήμης και πολιτισμού. Είναι με ιδιαίτερη χαρά που θεσμοθετείται σήμερα η συνεργασία της Κυπριακής Ακαδημίας με το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, έναν άλλο δημόσιο οργανισμό, με τον οποίο συμμεριζόμαστε κοινά οράματα, δυναμικές και δράσεις για την προώθηση της επιστήμης και του πολιτισμού εντός και εκτός των εθνικών ορίων».


Στην τελετή υπογραφής παρευρέθηκαν από την πλευρά του ΑΠΚΥ ο Αντιπρύτανης, Καθηγητής Γιάννης Μανωλόπουλος, και ο Διευθυντής Διοίκησης και Οικονομικών, Χριστόφορος Χριστοδουλίδης, και από την πλευρά της διοίκησης της Κυπριακής Ακαδημίας, η Μαρία Παπαπολυβίου.

 

 MoU CYAcademy 8

 

 MoU CYAcademy 9

 

 

 

 

 

 

Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) και το Πανεπιστήμιο Κύπρου, και τα δύο δημόσια πανεπιστήμια, προωθούν την επιστημονική, ερευνητική και εκπαιδευτική τους σύμπραξη μέσα από την από κοινού προσφορά του Μεταπτυχιακού προγράμματος με τίτλο «Cognitive Systems». Η επικαιροποίηση αυτής της συνεργασίας υπεγράφη σήμερα Πέμπτη, 8 Ιουλίου 2021, από τον Πρύτανη του ΑΠΚΥ, Καθηγητή Πέτρο Πασιαρδή, και τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κύπρου, Καθηγητή Τάσο Χριστοφίδη.

Πρόκειται για ένα επιτυχημένο δείγμα γραφής της συνεργασίας των κυπριακών πανεπιστημίων προς αμοιβαίο όφελος και προς όφελος της κοινωνίας. Το Πρόγραμμα «Cognitive Systems» εστιάζει σε έναν κλάδο αιχμής, την αυξανόμενη συμβιωτική σχέση μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή, και στις δυνατότητες αλληλεπίδρασής τους. Η εξωστρέφεια των δύο Πανεπιστημίων ενισχύεται με δεδομένο ότι το Πρόγραμμα προσφέρεται στην αγγλική γλώσσα, εξ αποστάσεως, προσελκύει φοιτητές από όλο τον κόσμο (Ευρωπαϊκή Ένωση, Ινδία, Ρωσία, χώρες της Μέσης Ανατολής, χώρες της Λατινικής Αμερικής, κ.λπ.) και συμβάλλει έτσι στην υλοποίηση του στόχου της Πολιτείας να μετεξελιχθεί η Κύπρος σε περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, έρευνας και καινοτομίας.

Αναφερόμενος στη συνεργασία του ΑΠΚΥ και του Πανεπιστημίου Κύπρου, ο Καθηγητής Πέτρος Πασιαρδής δήλωσε: «η εν λόγω διαπανεπιστημιακή συνεργασία είναι στρατηγικής σημασίας διότι μέσα από την προσφορά αγγλόφωνων εξ αποστάσεως προγραμμάτων σπουδών ενισχύεται η πρόσβαση των δύο ιδρυμάτων σε ξένες αγορές, μεγιστοποιώντας την πρόσβαση αλλόφωνων φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Κύπρου. Δημιουργεί, ακόμη, βάσεις για την ενίσχυση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τις ευκαιρίες που αυτή προσφέρει στον κάθε ενδιαφερόμενο να ενταχθεί στην ανώτατη εκπαίδευση χωρίς τους περιορισμούς της συμβατικής εκπαίδευσης, καθώς και προοπτικές για μια ενισχυμένη διασύνδεση των δύο πανεπιστημίων σε ευρωπαϊκό επίπεδο». Ο Πρύτανης του ΑΠΚΥ υπογράμμισε ότι το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Cognitive Systems» είναι καινοτόμο και πρωτοποριακό, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι νέες εκπαιδευτικές δράσεις συνεργασίας μεταξύ του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου και του Πανεπιστημίου Κύπρου θα προκύψουν στο άμεσο μέλλον.

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου, Καθηγητής Τάσος Χριστοφίδης, ανέφερε: «η επιτυχία του διιδρυματικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Γνωστικά Συστήματα» είναι μόνο μία απόδειξη της αγαστής συνεργασίας του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου και του Πανεπιστημίου Κύπρου. Βέβαια, τα περιθώρια συνεργασίας των δημόσιων πανεπιστημίων της χώρας είναι πολύ μεγάλα και αυτή είναι ίσως η καλύτερη οδός για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και η εξωστρέφεια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου». Επισήμανε, ακόμη, τα οφέλη της ενδυνάμωσης της προσφοράς προγραμμάτων σπουδών με την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική μεθοδολογία προς όφελος τόσο της κοινωνίας, όσο και της Πολιτείας.

Στην τελετή υπογραφής παρευρέθηκαν ο Καθηγητής Γιάννης Μανωλόπουλος, Αντιπρύτανης του Ανοικτού Πανεπιστήμιου Κύπρου, και από την πλευρά του Πανεπιστημίου Κύπρου η Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Καθηγήτρια Ειρήνη-Άννα Διακίδου, ο Αντιπρύτανης Διεθνών Σχέσεων, Οικονομικών και Διοίκησης, Καθηγητής  Ιωάννης  Γιαπιντζάκης, και ο Διευθυντής Διοίκησης και Οικονομικών, Γιώργος Λαμπριανού.


Το διιδρυματικό Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Cognitive Systems» προσφέρεται από τη Σχολή Θετικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών του ΑΠΚΥ και τα Τμήματα Πληροφορικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Το Πρόγραμμα στοχεύει να καλύψει την επιτακτική ανάγκη για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη υπολογιστικών συστημάτων, τα οποία λειτουργούν και επικοινωνούν με γνωστικά συμβατούς τρόπους προς τις ανθρώπινες δυνατότητες που δημιουργήθηκε λόγω της αυξανόμενης συμβιωτικής σχέσης μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Μέσα από το Μεταπτυχιακό οι φοιτητές θα κατανοήσουν αφενός τις βασικές αρχές της ανθρώπινης νόησης και αφετέρου θα αναπτύσσουν γνωστικά υπολογιστικά συστήματα, τα οποία θα βασίζονται στις αρχές των επιστημονικών περιοχών της Γνωστικής Ψυχολογίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης.

 

OUC UCY COS 1

 

OUC UCY COS 3

 

OUC UCY COS 2

 

 

 

 
 

 

 

Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου συμμετείχε ως εταίρος της κοινοπραξίας υλοποίησης του έργου eSLP, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Erasmus+ (Βασική Δράση 3: Υποστήριξη σε θέματα Μεταρρύθμισης Πολιτικής). Το Έργο ολοκληρώθηκε πρόσφατα και συντονίστηκε από την Ευρωπαϊκή  Ένωση εξ αποστάσεως Πανεπιστημίων (European Association of Distance Teaching Universities - EADTU).

Το eSLP είναι ένα έργο που αφορά στον σχεδιασμό και την προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων σύντομης χρονικής διάρκειας (Short Learning Programmes -SLPs) για συνεχή επαγγελματική βελτίωση και διά βίου μάθηση. Τα προγράμματα SLPs αποτελούν έναν εναλλακτικό και ευέλικτο τρόπο (σε σχέση με ένα πλήρες πρόγραμμα σπουδών) για την αναβάθμιση προσόντων και δεξιοτήτων και συχνά έχουν ένα κοινό θεματικό πλαίσιο, το οποίο εστιάζει σε συγκεκριμένες ανάγκες της κοινωνίας.

Μεταξύ των παραδοτέων του έργου είναι οι ακόλουθες πολύτιμες πηγές πληροφοριών για τους φορείς (εκπαιδευτικά ιδρύματα, καθηγητές, οργανισμούς επαγγελματικής κατάρτισης κλπ.), οι οποίοι ενδιαφέρονται να εφαρμόσουν «SLPs»:

  • Προτάσεις σχετικά με την προσέγγιση για τη διασφάλιση της ποιότητας των «SLPs», λαμβάνοντας υπόψη τις ομοιότητες και τις διαφορές από την εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων στα ιδρύματα-εταίρους του έργου eSLP.
  • Προτάσεις σχετικά με την αναγνώριση των «SLPs» με βάση το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Εκπαιδευτικών Προσόντων (EQF), λαμβάνοντας υπόψη τις ομοιότητες και τις διαφορές της προσέγγισης αναγνώρισής τους εντός και μεταξύ των χωρών και των ιδρυμάτων-εταίρων του Έργου.
  • Προτάσεις σχετικά με την αναγνώριση και την ενσωμάτωση της άτυπης εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τους διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης της συγκεκριμένης μεθόδου εκπαίδευσης μεταξύ των χωρών και των οργανισμών-εταίρων του Έργου.
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση πέντε (5) πιλοτικών eSLPs από τους εταίρους του Έργου.
  • Καλές πρακτικές, επανεξέταση και προσαρμογή των SLPs στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δυνατότητα επέκτασης του έργου σε Ευρωπαϊκό πλαίσιο.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Έργο eSLP και την κοινοπραξία υλοποίησής του, η οποία αποτελείται κυρίως από Πανεπιστήμια που προσφέρουν ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορείτε να βρείτε στον ιστοχώρο του έργου: https://e-slp.eadtu.eu/

 

 

 

 

 

 

 

"Το μεγάλο debate για το συνταξιοδοτικό"

Απόψεις του Επίκουρου Καθηγητή Robert Duval Hernandez, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης του ΑΠΚΥ, στο περιοδικό Economy Today (τεύχος Ιούλιος 2021)


Πόσο αναγκαία είναι η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος και γιατί;

Τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά την κρίση του 2011-13, η Κυπριακή κυβέρνηση έχει εφαρμόσει μια σειρά από μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό σύστημα με στόχο την ενίσχυση της βιωσιμότητάς του. Αν και αυτές οι μεταρρυθμίσεις είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, απαιτούνται περαιτέρω αλλαγές προκειμένου να διασφαλιστεί ένα υγιές σύστημα συνταξιοδότησης μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Ειδικότερα, αν και οι τρέχουσες συνταξιοδοτικές εισφορές επαρκούν για πληρωμές προς τους υπάρχοντες συνταξιούχους, για ένα μέρος του πληθυσμού υπάρχει ο κίνδυνος οι συντάξεις να είναι ανεπαρκείς και να μη διασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής στο μέλλον. Το γεγονός αυτό μπορεί να δημιουργήσει πιέσεις στον μελλοντικό προϋπολογισμό της κυβέρνησης, αν χρειαστεί να παρέμβει, ώστε να διασφαλίσει τις βασικές ανάγκες αυτών των συνταξιούχων χρησιμοποιώντας δημοσιονομικούς πόρους.

Όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τα επόμενα χρόνια η Κύπρος θα συνεχίσει να παρατηρεί τη γήρανση του πληθυσμού της, λόγω της μείωσης στον αριθμό γεννήσεων και της ταυτόχρονης επιμήκυνσης του προσδόκιμου ζωής. Αυτές οι τάσεις θα συνεχίσουν να ασκούν πιέσεις στη βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος. Επιπλέον, τα κυπριακά νοικοκυριά έχουν κατά μέσο όρο χαμηλά ποσοστά αποταμίευσης και υψηλούς δείκτες χρέους σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές οικονομίες, στοιχείο που μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητα αποτελέσματα στο μέλλον.

Η επίτευξη κοινωνικής συναίνεσης για την αναγκαιότητα των συνταξιοδοτικών μεταρρυθμίσεων είναι σημαντική. Γι’ αυτόν το λόγο, η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ Κυβέρνησης και δημοσίων υπαλλήλων για τη συνταξιοδοτική κάλυψη των ατόμων που προσλήφθηκαν στο δημόσιο μετά το 2011 είναι ευπρόσδεκτη και δημιουργεί ένα σύστημα με καλύτερη δομή σε σχέση με το προηγούμενο. Όμως, ορισμένα δυσμενή κίνητρα παραμένουν, όπως για παράδειγμα η μη φορολόγηση της εφάπαξ αποζημίωσης.

Καθώς το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται και το σύστημα υγείας βελτιώνεται είναι σημαντικό να ενισχυθούν τα κίνητρα που παρατείνουν την ηλικία συνταξιοδότησης, διατηρώντας τη φορολογία της πρόωρης συνταξιοδότησης και δίνοντας κίνητρα για την επιμήκυνση του εργασιακού βίου. Γενικότερα, τα φορολογικά κίνητρα θα πρέπει να προάγουν την αύξηση των εθελοντικών συνταξιοδοτικών αποταμιεύσεων, τόσο στα επαγγελματικά, όσο και στα ατομικά σχέδια (Πυλώνες 2 και 3 του συστήματος). Τέλος, περαιτέρω βελτιώσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο των επαγγελματικών σχεδίων μπορούν, επίσης, να παρέχουν κίνητρα στους εργαζόμενους έτσι ώστε να αφιερώνουν περισσότερους πόρους για τη σύνταξή τους.

 

Στον σημερινό ψηφιακό κόσμο, η προώθηση μιας κουλτούρας για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου και της αξιοποίησης των δυνατοτήτων των ψηφιακών τεχνολογιών με ασφαλή και υπεύθυνο τρόπο είναι ιδιαίτερα σημαντική. Tο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ), το ψηφιακό πανεπιστήμιο της χώρας, συμμετέχει στην υλοποίηση του ευρωπαϊκού έργου «CYberSafety III», το οποίο εστιάζει στην ενίσχυση της  κουλτούρας ασφαλούς διαδικτύου από την παιδική ηλικία και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF). Στόχος του έργου, το οποίο συντονίζει το υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, είναι να καταστήσει δυνατή τη συνέχιση της λειτουργίας και την περαιτέρω ανάπτυξη του υφιστάμενου Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου στην Κύπρο. Την ερευνητική ομάδα του ΑΠΚΥ καθοδηγεί ο Καθηγητής Θανάσης Χατζηλάκος, διευθυντής του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.

Ο στόχος του «CYberSafety III» είναι να διευρύνει την υφιστάμενη Διαδικτυακή πύλη για την ''Ασφάλεια στο Διαδίκτυο'' με την προσθήκη νέων υπηρεσιών, όπως α) η δημιουργία κέντρου ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για γονείς, δασκάλους και άλλους επαγγελματίες που αλληλεπιδρούν με παιδιά για την καλύτερη και ασφαλέστερη χρήση του Διαδικτύου, β) η λειτουργία γραμμής βοήθειας (‘helpline’) για παροχή υποστήριξης σε μαθητές, νέους και στους γονείς τους για την αντιμετώπιση επικίνδυνων και επιβλαβών συμπεριφορών στο διαδίκτυο (π.χ. ψευδείς ειδήσεις, εκφοβισμός, ρητορική μίσους, σεξουαλική παρενόχληση, ξενοφοβία κ.λπ.) και γ) η λειτουργία ανοικτής γραμμής για ανώνυμες καταγγελίες (‘hotline’) διακίνησης παράνομου διαδικτυακού υλικού σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών.

Το έργο CYberSafety III αξιοποιεί τις δράσεις και το επιτυχημένο έργο του Κυπριακού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, έχει διετή διάρκεια (01/2021-03/2022) και στην κοινοπραξία υλοποίησής του συμμετέχουν, εκτός από το ΑΠΚΥ, η Αρχή Ψηφιακής Ασφάλειας, η Παγκύπρια Σχολή Γονέων, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου και η Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου.

Το Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ), σε συνεργασία με το Σωματείο Φοιτητών και Αποφοίτων του Προγράμματος, επαναφέρει φέτος τον επιτυχημένο θεσμό του «Θεατρικού Καλοκαιριού», μια φιλική προσφορά προς τους φοιτητές και τους φίλους του ΑΠΚΥ. Η δράση περιλαμβάνει εξορμήσεις σε παραστάσεις αρχαίου δράματος που ανεβαίνουν (κυρίως) στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος στη Λευκωσία και στο Κούριο. Της παράστασης προηγείται εισαγωγή στο έργο από τον Αναπλ. Καθηγητή Αντώνη Κ. Πετρίδη.

Τη φετινή χρονιά θα παρακολουθήσουμε τις ακόλουθες πέντε παραστάσεις:

 

Ώρα έναρξης παραστάσεων: 21:00

Ώρα συγκέντρωσης – Είσοδος στο θέατρο: 18:45

Εισαγωγή από Αντώνη Πετρίδη: 19:00


Η δράση απευθύνεται σε όλους τους φοιτητές και τους φίλους του Πανεπιστημίου. Δεν απαιτείται εγγραφή ή δήλωση συμμετοχής. Η εξασφάλιση των εισιτηρίων και η μεταφορά προς/από τα θέατρα είναι ευθύνη των συμμετεχόντων.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αποταθείτε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο elpol@cytanet.com.cy ή στο γκρουπ του Σωματείου στο Facebook.

 

 
 

 

 

Το πρόγραμμα εκδηλώσεων από 30 Ιουνίου έως 4 Ιουλίου 2021 του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ) περιλαμβάνει τις παρακάτω εκδηλώσεις, ανοικτές στο ευρύ κοινό.


Τετάρτη 30 Ιουνίου | 10:00

Διαδικτυακή εκδήλωση: «Join Us: Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου στην Αγορά Εργασίας»

 

Την Τετάρτη 30 Ιουνίου, το Γραφείο Διασύνδεσης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ), διοργανώνει Διαδικτυακή Ημερίδα με τίτλο «Join Us: το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου στην Αγορά Εργασίας», με στόχο την προβολή της συνεργασίας μεταξύ του ΑΠΚΥ και δημόσιων και ιδιωτικών οργανισμών στην Κύπρο, αλλά και τη συζήτηση των προκλήσεων και ευκαιριών από τη συνεργασία των πανεπιστημίων με τον επιχειρηματικό κόσμο και την αγορά εργασίας. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης δίνεται βήμα σε φοιτητές, φοιτήτριες και αποφοίτους του ΑΠΚΥ, καθώς και σε εκπροσώπους επιχειρήσεων και οργανισμών, οι οποίοι μεταφέρουν τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή τους σε δράσεις πρακτικής μαθητείας. 

Η εκδήλωση θα μεταδοθεί διαδικτυακά και ο σύνδεσμος θα είναι διαθέσιμος σε κάθε ενδιαφερόμενο που θα πραγματοποιήσει δωρεάν εγγραφή, εδώ: https://bit.ly/3gZZ79p


Τετάρτη 30 Ιουνίου | 18:30

Τηλεδιάλεξη: «Ο εορτασμός του Κατακλυσμού: απώτερες καταβολές, νεωτερικές αναβιώσεις και σύγχρονες καταγραφές»

 

Ο Γιώργος Δεληγιαννάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα ««Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» του ΑΠΚΥ και η Νικολέττα Δημητρίου, εθνομουσικολόγος και ερευνήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, θα παρουσιάσουν το θέμα «Ο εορτασμός του Κατακλυσμού: απώτερες και σύγχρονες καταγραφές», την Τετάρτη 30 Ιουνίου σε δημόσια διαδικτυακή εκδήλωση. Οι ομιλητές θα πραγματευθούν τη γιορτή του Κατακλυσμού, από τις πιθανές αρχαίες καταβολές της έως τη σύγχρονη επιστημονική μελέτη και καταγραφή των ποιητικών και άλλων δρωμένων της. Την τηλεδιάλεξη, η οποία θα μεταδοθεί μέσω του YouTube, συνδιοργανώνει το ΑΠΚΥ με το Σπίτι της Κύπρου στην Αθήνα.

Live link:  https://bit.ly/3zxdVn1


Παρασκευή, 2 Ιουλίου έως Κυριακή, 4 Ιουλίου

«Τριήμερο Μουσικό Εργαστήρι Φαγκότου για παιδιά και νέους»

 

Στο πλαίσιο δράσεων κοινωνικής προσφοράς και με στόχο την ενίσχυση της πολιτιστικής δραστηριότητας στην Κύπρο, το ΑΠΚΥ διοργανώνει ένα τριήμερο μουσικό εργαστήρι, για το πνευστό όργανο φαγκότο, την Παρασκευή 2 Ιουλίου έως την Κυριακή 4 Ιουλίου, 2021. Το εργαστήρι θα φιλοξενηθεί στο κτίριο της Μουσικής Ακαδημίας «ARTE» στη Λευκωσία και στόχος είναι να προσφέρει τη δυνατότητα σε όσους ασχολούνται με τη μουσική να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, και να γνωρίσουν το φαγκότο, μέσα από τη συμμετοχή τους σε μαθήματα και ρεσιτάλ. Στο Εργαστήρι θα διδάξουν ο Βασίλης Πριόβολος, Κορυφαίος Α’ της Συμφωνικής Ορχήστρας ΕΡΤ και ο Ευάγγελος Χριστοδούλου, καθηγητής και ερμηνευτής φαγκότο, και στα δύο ρεσιτάλ θα συνοδεύει στο πιάνο η Όλγα Ταλιάνου.

Πρόγραμμα Μουσικού Εργαστηρίου:  https://bit.ly/2T5wbnu

Εγγραφές συμμετοχής: https://bit.ly/3gZTNTF