26
Δευ, Ιουλ

Στην ομάδα PerCystent, μέλη της οποίας είναι οι Αθανασία Μανδουλάκη (υποψήφια διδάκτωρ στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου -ΤΕΠΑΚ), Άντρη Βαρνάβα (υποψήφια διδάκτωρ ΤΕΠΑΚ), Βασίλης Λίτσκας (ερευνητικός συνεργάτης στο Εργαστήριο Διαχείρισης Χερσαίων Οικοσυστημάτων του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου –ΑΠΚΥ και στο ΤΕΠΑΚ), Έλλη Τζυρκαλλή (ερευνητική συνεργάτιδα ΑΠΚΥ) και Γιώργος Φυττής (υποψήφιος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Κύπρου), απονεμήθηκε το πρώτο βραβείο στον Διαγωνισμό «Νέοι Αγρoεπιχειρηματίες Κύπρου» (Young Agripreneurs StartUp). Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε  στο πλαίσιο του CAPturing the Future Generation, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα IMCAP της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στόχος του προγράμματος «Νέοι Αγροεπιχειρηματίες Κύπρου» ήταν αφενός η προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας στον αγροτικό τομέα και η ενθάρρυνση των νέων να αναπτύξουν ένα καινοτόμο γεωργικό προϊόν ή υπηρεσία και αφετέρου η προώθηση και ενημέρωση για τα οφέλη της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πλαίσιο του έργου έγινε εκπαίδευση των ομάδων που συμμετείχαν από ειδικούς/μέντορες σε θέματα, όπως: Κοινή Αγροτική Πολιτική, Αειφόρος Γεωργία-Κτηνοτροφία, Ανάπτυξη επιχειρηματικών ιδεών, Δημιουργία επιχειρηματικού πλάνου.

Η ομάδα PerCystent ανέπτυξε μια καινοτόμα ιδέα, στον πυρήνα της οποίας είναι η παροχή QR-code (eco-score) σε αγροτικά προϊόντα, παραγωγούς και εταιρείες/οργανισμούς που εφαρμόζουν μέτρα/πρακτικές με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αγροτικού αποτυπώματος και την ενίσχυση και προστασία της βιοποικιλότητας. Πρόκειται, δηλαδή, για καινοτόμο εργαλείο για την προώθηση των προϊόντων, τα οποία παράγονται με περιβαλλοντικές πρακτικές και με βάση τις αρχές της αειφορίας.

Ο διαγωνισμός περιελάμβανε τη δημιουργία ενός σύντομου βίντεο (pitch) για γνωστοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας και την ετοιμασία ενός ολοκληρωμένου επιχειρηματικού πλάνου. Η τελική βαθμολογία των ομάδων διαμορφώθηκε μετά από ψηφοφορία του pitch στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και αξιολόγηση του pitch και τoυ επιχειρηματικού πλάνου της κάθε ομάδας από επιτροπή αξιολόγησης. Η βράβευση έγινε στο πλαίσιο του Παγκύπριου Συνεδρίου Γάλακτος, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας που πραγματοποιήθηκε στις 6 Ιουλίου 2021.


Το pitch της ομάδας PerCystent: https://www.dropbox.com/s/zsbrgxxp1rjwb5i/PERCYSTENT_pitch.mp4?dl=0

 

PerCystent 2

 

PerCystent 1

 

 
 

 

 

«Κύπρος: Ιδανικός προορισμός σπουδών. Τι προσφέρουν δημόσια και ιδιωτικά Πανεπιστήμια;»

Συνέντευξη του Πρύτανη του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, Καθηγητή Πέτρου Πασιαρδή, στο περιοδικό D της εφημερίδας «Χαραυγή» και στη δημοσιογράφο Μελίνα Πική

[σε pdf]

 

  1. Το νέο πεδίο που διαμορφώνει η πανδημία και η οικονομική κρίση αλλάζει τα κριτήρια επιλογής σπουδών; Η επιλογή σπουδών στην Κύπρο θεωρείτε ότι ενισχύεται;

Η πανδημία δεν είναι μόνο υγειονομική κρίση, αλλά έχει επιδράσει σημαντικά και στο οικονομικό, πολιτιστικό και κοινωνικό επίπεδο. Στον τομέα της εκπαίδευσης έχει δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων μεταφέροντας, σε πολλές περιπτώσεις αναγκαστικά και βίαια, τις εκπαιδευτικές διεργασίες στον ψηφιακό κόσμο. Για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) είναι “business as usual”, αλλά γενικότερα, οι μαθητές, οι φοιτητές και οι εκπαιδευτικοί/ καθηγητές έπρεπε να «μάθουν» γρήγορα, να εξοικειωθούν στις νέες εκπαιδευτικές συνθήκες, να προσαρμόσουν τις διδακτικές τους μεθόδους και τον τρόπο που μαθαίνουν.

Σίγουρα η πανδημία ανέδειξε και τόνισε τη σημασία και τα οφέλη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική μεθοδολογία και η ευελιξία που προσφέρει για σπουδές χωρίς περιορισμούς είναι πλέον ουσιώδης. Και σίγουρα η κρίση επηρεάζει τις επιμέρους επιλογές των φοιτητών. Μεγαλύτερη βαρύτητα θα έχει πλέον η χρηστικότητα ενός τίτλου σπουδών, η προσεκτική επιλογή του επιστημονικού αντικειμένου και το αντίκρισμα που θα έχει στην αγορά εργασίας. Το οικονομικό σκέλος είναι εξίσου σημαντικό από τη στιγμή που οι φοιτητές πληρώνουν δίδακτρα, ειδικά σε συνθήκες δύσκολες για την οικονομία και την κοινωνία μας.

Σε ό,τι αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Κύπρο πιθανολογώ ότι ένεκα της κρίσης, φοιτητές που θα επέλεγαν υπό άλλες συνθήκες σπουδές στο εξωτερικό, να επιλέξουν τα εγχώρια πανεπιστήμια. Και καλώς θα πράξουν. Τα πανεπιστήμιά μας είναι ψηλά στις παγκόσμιες κατατάξεις, διακρίνονται στην έρευνα, εργοδοτούν εγνωσμένου κύρους ακαδημαϊκό/ερευνητικό προσωπικό και παρέχουν αξιόλογες υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας (σύγχρονες εστίες/υποδομές, φοιτητικά δάνεια, ευκαιρίες πρακτικής άσκησης, κ.ά.). Η χώρα μας εξελίσσεται σε δημοφιλή προορισμό για εγχώριους και αλλοδαπούς φοιτητές για συμβατικού τύπου και εξ αποστάσεως σπουδές. Στο ΑΠΚΥ λόγου χάρη, το ήμισυ περίπου της φοιτητικής μας κοινότητας δεν είναι πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας.

  1. Ποιο θεωρείτε το «δυνατό χαρτί» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου;

Η εξειδίκευσή του και η σημαντική τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το γεγονός ότι είναι δημόσιο πανεπιστήμιο και προσφέρει την πολύτιμη, πραγματικά, ευκαιρία στον καθένα να σπουδάσει από τον προσωπικό του χώρο, στον δικό του χρόνο και δικό ρυθμό μάθησης, χωρίς περιορισμούς και στεγανά που θέτει η συμβατική εκπαίδευση. Το «εξ αποστάσεως» δεν είναι «λύση ανάγκης», είναι η ίδια η φύση του ΑΠΚΥ. Από το 2006, όταν δεχθήκαμε τους πρώτους φοιτητές μας, συνεχώς εξελισσόμαστε. Επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες, αναπτύσσουμε νέα εργαλεία τηλεκπαίδευσης, αναβαθμίζουμε τις υποδομές και διαδικασίες μας, εξελίσσουμε και αξιοποιούμε στα προγράμματά μας σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, κατάλληλες για την εκπαίδευση των ενηλίκων φοιτητών. Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες συνθήκες, στο ΑΠΚΥ εφαρμόζουμε ευέλικτη οικονομική πολιτική με σημαντικές εκπτώσεις, ενίοτε και απαλλαγές διδάκτρων, για διάφορες ομάδες φοιτητών (μονογονείς, πολύτεκνους, λήπτες Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, ανέργους, ΑμΕΑ, κ.λπ.).

  1. Ποια είναι η πιο δημοφιλής επιλογή σπουδών στο Πανεπιστήμιό σας; Γιατί;

Οι τρεις μας Σχολές (Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών, Θετικών & Εφαρμοσμένων Επιστημών, Οικονομικών Επιστημών & Διοίκησης) οργανώνουν υψηλής ποιότητας προγράμματα σπουδών σε όλα τα επίπεδα (πτυχίο–μάστερ–διδακτορικό), σε παραδοσιακά/κλασικά αντικείμενα και σε πεδία αιχμής. Η εκπαιδευτική πολιτική και οι επιλογές για τα προσφερόμενα προγράμματα προκύπτει μέσα από την αξιολόγηση των επιστημονικών τάσεων, των αναγκών της αγοράς εργασίας και της κοινωνίας και την απαίτηση για (επανα)εξειδίκευση και διά βίου μάθηση. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η Διοίκηση Επιχειρήσεων/Οργανισμών (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο), τα Οικονομικά, οι Επιστήμες της Αγωγής, οι Θεατρικές Σπουδές, αντικείμενα της Πληροφορικής και της Τεχνητής Νοημοσύνης αποτελούν διαχρονικά δημοφιλείς κλάδους σπουδών. Παρατηρούμε, όμως, ενδιαφέρον και σε άλλα πεδία με υψηλά υποσχόμενη επαγγελματική αποκατάσταση, όπως ο Πολιτισμός, το Περιβάλλον, η Τραπεζική και η Κυβερνοασφάλεια. Στο www.ouc.ac.cy υπάρχουν όλες οι σχετικές πληροφορίες.

  1. Ποιες είναι οι ευκαιρίες των αποφοίτων σας στην αγορά εργασίας όπως αυτή διαμορφώνεται σήμερα;

Οι νέες συνθήκες της αγοράς εργασίας, οι ριζικές αλλαγές στις παραγωγικές διαδικασίες, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η πανδημία και η ανάγκη ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού εντείνουν την ανάγκη για επιστημονική και επαγγελματική δια βίου εξέλιξη. Το ΑΠΚΥ προσφέρει στον καθένα την ευκαιρία να αποκτήσει έναν αξιόπιστο τίτλο σπουδών είτε για να ενταχθεί στην αγορά είτε για να εξελίξει την επαγγελματική του πορεία. Όλα τα προγράμματά μας έχουν διεπιστημονικό χαρακτήρα, προσφέρουν πολύπλευρη ακαδημαϊκή γνώση, ενίοτε και δυνατότητες πρακτικής άσκησης και καλλιεργούν επαγγελματικά αξιοποιήσιμες δεξιότητες (ανάπτυξη κριτικής σκέψης, «επιχειρείν», ερευνητικές δεξιότητες, κ.λπ.). Σημαντικές για κάθε εργασιακό χώρο είναι και οι ψηφιακές δεξιότητες και η εξοικείωση με την τεχνολογία και τις εφαρμογές της που αποκτούν οι απόφοιτοί μας σπουδάζοντας με σύγχρονα εργαλεία τηλεκπαίδευσης, εικονικά εργαστήρια και εργαλεία προσομοίωσης, ώστε να συνδέουν τη θεωρία με την πράξη. Με αυτό τον τρόπο οι απόφοιτοί μας γίνονται οι edupreneurial πολίτες που χρειάζεται μια σύγχρονη κοινωνία.

 

 

Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) και το Πανεπιστήμιο Κύπρου, και τα δύο δημόσια πανεπιστήμια, προωθούν την επιστημονική, ερευνητική και εκπαιδευτική τους σύμπραξη μέσα από την από κοινού προσφορά του Μεταπτυχιακού προγράμματος με τίτλο «Cognitive Systems». Η επικαιροποίηση αυτής της συνεργασίας υπεγράφη σήμερα Πέμπτη, 8 Ιουλίου 2021, από τον Πρύτανη του ΑΠΚΥ, Καθηγητή Πέτρο Πασιαρδή, και τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κύπρου, Καθηγητή Τάσο Χριστοφίδη.

Πρόκειται για ένα επιτυχημένο δείγμα γραφής της συνεργασίας των κυπριακών πανεπιστημίων προς αμοιβαίο όφελος και προς όφελος της κοινωνίας. Το Πρόγραμμα «Cognitive Systems» εστιάζει σε έναν κλάδο αιχμής, την αυξανόμενη συμβιωτική σχέση μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή, και στις δυνατότητες αλληλεπίδρασής τους. Η εξωστρέφεια των δύο Πανεπιστημίων ενισχύεται με δεδομένο ότι το Πρόγραμμα προσφέρεται στην αγγλική γλώσσα, εξ αποστάσεως, προσελκύει φοιτητές από όλο τον κόσμο (Ευρωπαϊκή Ένωση, Ινδία, Ρωσία, χώρες της Μέσης Ανατολής, χώρες της Λατινικής Αμερικής, κ.λπ.) και συμβάλλει έτσι στην υλοποίηση του στόχου της Πολιτείας να μετεξελιχθεί η Κύπρος σε περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, έρευνας και καινοτομίας.

Αναφερόμενος στη συνεργασία του ΑΠΚΥ και του Πανεπιστημίου Κύπρου, ο Καθηγητής Πέτρος Πασιαρδής δήλωσε: «η εν λόγω διαπανεπιστημιακή συνεργασία είναι στρατηγικής σημασίας διότι μέσα από την προσφορά αγγλόφωνων εξ αποστάσεως προγραμμάτων σπουδών ενισχύεται η πρόσβαση των δύο ιδρυμάτων σε ξένες αγορές, μεγιστοποιώντας την πρόσβαση αλλόφωνων φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Κύπρου. Δημιουργεί, ακόμη, βάσεις για την ενίσχυση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τις ευκαιρίες που αυτή προσφέρει στον κάθε ενδιαφερόμενο να ενταχθεί στην ανώτατη εκπαίδευση χωρίς τους περιορισμούς της συμβατικής εκπαίδευσης, καθώς και προοπτικές για μια ενισχυμένη διασύνδεση των δύο πανεπιστημίων σε ευρωπαϊκό επίπεδο». Ο Πρύτανης του ΑΠΚΥ υπογράμμισε ότι το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Cognitive Systems» είναι καινοτόμο και πρωτοποριακό, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι νέες εκπαιδευτικές δράσεις συνεργασίας μεταξύ του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου και του Πανεπιστημίου Κύπρου θα προκύψουν στο άμεσο μέλλον.

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου, Καθηγητής Τάσος Χριστοφίδης, ανέφερε: «η επιτυχία του διιδρυματικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Γνωστικά Συστήματα» είναι μόνο μία απόδειξη της αγαστής συνεργασίας του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου και του Πανεπιστημίου Κύπρου. Βέβαια, τα περιθώρια συνεργασίας των δημόσιων πανεπιστημίων της χώρας είναι πολύ μεγάλα και αυτή είναι ίσως η καλύτερη οδός για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και η εξωστρέφεια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου». Επισήμανε, ακόμη, τα οφέλη της ενδυνάμωσης της προσφοράς προγραμμάτων σπουδών με την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική μεθοδολογία προς όφελος τόσο της κοινωνίας, όσο και της Πολιτείας.

Στην τελετή υπογραφής παρευρέθηκαν ο Καθηγητής Γιάννης Μανωλόπουλος, Αντιπρύτανης του Ανοικτού Πανεπιστήμιου Κύπρου, και από την πλευρά του Πανεπιστημίου Κύπρου η Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Καθηγήτρια Ειρήνη-Άννα Διακίδου, ο Αντιπρύτανης Διεθνών Σχέσεων, Οικονομικών και Διοίκησης, Καθηγητής  Ιωάννης  Γιαπιντζάκης, και ο Διευθυντής Διοίκησης και Οικονομικών, Γιώργος Λαμπριανού.


Το διιδρυματικό Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Cognitive Systems» προσφέρεται από τη Σχολή Θετικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών του ΑΠΚΥ και τα Τμήματα Πληροφορικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Το Πρόγραμμα στοχεύει να καλύψει την επιτακτική ανάγκη για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη υπολογιστικών συστημάτων, τα οποία λειτουργούν και επικοινωνούν με γνωστικά συμβατούς τρόπους προς τις ανθρώπινες δυνατότητες που δημιουργήθηκε λόγω της αυξανόμενης συμβιωτικής σχέσης μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Μέσα από το Μεταπτυχιακό οι φοιτητές θα κατανοήσουν αφενός τις βασικές αρχές της ανθρώπινης νόησης και αφετέρου θα αναπτύσσουν γνωστικά υπολογιστικά συστήματα, τα οποία θα βασίζονται στις αρχές των επιστημονικών περιοχών της Γνωστικής Ψυχολογίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης.

 

OUC UCY COS 1

 

OUC UCY COS 3

 

OUC UCY COS 2

 

 

 

 
 

 

 

To Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ), με αίσθημα συλλογικής ευθύνης και με γνώμονα την προστασία της δημόσιας υγείας και ιδιαίτερα των ευάλωτων συνανθρώπων μας, λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, σύμφωνα με τις οδηγίες της Πολιτείας, για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορoνοϊού covid-19. Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου κατά τη σημερινή (22/07/2021) 10η Έκτακτη Συνεδρία της καλεί την πανεπιστημιακή κοινότητα (υποψήφιους και ενεργούς φοιτητές, διδακτικό, ερευνητικό και διοικητικό προσωπικό) να επιδείξει εμπιστοσύνη προς την επιστήμη και στους ειδικούς επιστήμονες και να επιλέξει τον εμβολιασμό έναντι της νόσου covid-19, με τα εγκεκριμένα εμβόλια, το συντομότερο δυνατό. Σύμφωνα με τον Πρύτανη, Καθηγητή Πέτρο Πασιαρδή, «έχουμε ευθύνη να προστατεύσουμε όχι μόνο την προσωπική μας υγεία, αλλά και την υγεία των συνανθρώπων και των οικογενειών μας, των ευπαθών ομάδων, των συναδέλφων μας και των μελών της ακαδημαϊκής μας κοινότητας και κοινωνίας». Η συνεργασία με τις υγειονομικές αρχές και η εμπιστοσύνη στους ειδικούς επιστήμονες είναι κρίσιμοι παράγοντες για την ατομική και συλλογική ευημερία. «Είναι στο χέρι μας να αφήσουμε οριστικά πίσω μας την πανδημία χθες, με το να εμβολιαστούμε όλες και όλοι σήμερα», σημείωσε.

Σε ό,τι αφορά στην ακαδημαϊκή ελευθερία, την οποία προασπίζεται το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, αυτή συνίσταται στη δυνατότητα των καθηγητών, διδασκόντων και ερευνητών να ερευνούν, να μελετούν, να διαχέουν και να διδάσκουν τη σχετική με το επιστημονικό τους πεδίο γνώση χωρίς εμπόδια. Όμως, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας, το προσωπικό του Πανεπιστημίου οφείλει να αναγνωρίζει τα όρια και τις υποχρεώσεις του και σίγουρα να διαχωρίζει τις προσωπικές του πεποιθήσεις από τις πανεπιστημιακές του δραστηριότητες, ώστε αυτές να μην επηρεάζουν αρνητικά την ομαλή λειτουργία, το έργο, την αποστολή και την έξωθεν καλή μαρτυρία του Ιδρύματος. Σ΄αυτό το πλαίσιο, οι προσωπικές απόψεις μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού του ΑΠΚΥ εκφράζουν μόνο τους ίδιους και σε καμία περίπτωση το Πανεπιστήμιο στο σύνολό του. Άλλωστε, η επίσημη θέση του Πανεπιστημίου είναι αυτή, η οποία έχει εκφραστεί πιο πάνω και το ΑΠΚΥ είναι στο πλευρό της Πολιτείας στην προσπάθειά της για εμβολιασμό όλης της κοινότητας.

Ένας νέος και πρωτοπόρος θεσμός, τον οποίο εκπροσωπεί το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ), καινοτόμο και ψηφιακό πανεπιστήμιο, ταυτισμένο με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, και ένας «παλιός» θεσμός, αυτός που εκπροσωπεί η Κυπριακή Ακαδημία Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών, ενώνουν δυνάμεις, κοινές αξίες και οράματα με στόχο την προώθηση της επιστήμης και του πολιτισμού στον τόπο μας. Το Μνημόνιο Συναντίληψης υπέγραψαν σήμερα, 9 Ιουλίου 2021, ο Πρύτανης του ΑΠΚΥ, Καθηγητής Πέτρος Πασιαρδής, και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ακαδημίας, Καθηγητής Ανδρέας Δημητρίου.

Το ΑΠΚΥ και η Κυπριακή Ακαδημία επιδιώκουν την ενίσχυση της επιστημονικής και ερευνητικής τους συνεργασίας και την υλοποίηση δράσεων προστιθέμενης αξίας, επιστημονικού, πολιτιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα, την προώθηση του δημόσιου διαλόγου σε επιστημονικά και πολιτισμικά θέματα, καθώς και τη στήριξη της θέσης της Κύπρου στη διεθνή επιστημονική κοινότητα.  

Σύμφωνα με τον Πρύτανη του ΑΠΚΥ, Καθηγητή Πέτρο Πασιαρδή, «περιποιεί τιμή για το Πανεπιστήμιό μας το γεγονός ότι η πρώτη συμφωνία συνεργασίας που υπογράφει η Κυπριακή Ακαδημία είναι με το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου». Σημείωσε ότι «ως δημόσιο Πανεπιστήμιο, πρωτοπόρο στη χώρα μας στην προσφορά προγραμμάτων σπουδών και διά βίου μάθησης εξ αποστάσεως, θέτουμε, ταυτόχρονα, στη διάθεση της Κυπριακής Ακαδημίας, την εμπειρογνωμοσύνη, τις σύγχρονες και καινοτόμες τεχνολογίες και υποδομές τηλεκπαίδευσης, αλλά και την τεχνογνωσία μας, αφενός για καινοτόμα προγράμματα στα πεδία των επιστημών, των γραμμάτων και των τεχνών, και αφετέρου για επιστημονικές και πολιτιστικές δράσεις με στόχο να αναδειχθεί η διάδοση της επιστήμης και να επιδιωχθεί η αλληλεπίδρασή της με την κοινωνία».

Αναφερόμενος στις σημαντικές προοπτικές αυτής της συνεργασίας, ο Καθηγητής Ανδρέας Δημητρίου, δήλωσε: «Οι Ακαδημίες Επιστημών, στην επί αιώνες ιστορική τους διαδρομή, ολοκληρώνουν την ακαδημαϊκή πυραμίδα μιας χώρας ως ιδρύματα αναγνώρισης, ενίσχυσης και καλλιέργειας της αριστείας στην παραγωγή γνώσης και πολιτισμού. Η Κυπριακή Ακαδημία φιλοδοξεί να παίξει με συνέπεια, αποτελεσματικότητα και δημιουργικότητα τον ρόλο αυτό στον τόπο μας και προσβλέπει στη στενή συνεργασία με την Πολιτεία, την κοινωνία και τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, επιστήμης και πολιτισμού. Είναι με ιδιαίτερη χαρά που θεσμοθετείται σήμερα η συνεργασία της Κυπριακής Ακαδημίας με το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, έναν άλλο δημόσιο οργανισμό, με τον οποίο συμμεριζόμαστε κοινά οράματα, δυναμικές και δράσεις για την προώθηση της επιστήμης και του πολιτισμού εντός και εκτός των εθνικών ορίων».


Στην τελετή υπογραφής παρευρέθηκαν από την πλευρά του ΑΠΚΥ ο Αντιπρύτανης, Καθηγητής Γιάννης Μανωλόπουλος, και ο Διευθυντής Διοίκησης και Οικονομικών, Χριστόφορος Χριστοδουλίδης, και από την πλευρά της διοίκησης της Κυπριακής Ακαδημίας, η Μαρία Παπαπολυβίου.

 

 MoU CYAcademy 8

 

 MoU CYAcademy 9

 

 

 

 

 

 

Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου συμμετείχε ως εταίρος της κοινοπραξίας υλοποίησης του έργου eSLP, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Erasmus+ (Βασική Δράση 3: Υποστήριξη σε θέματα Μεταρρύθμισης Πολιτικής). Το Έργο ολοκληρώθηκε πρόσφατα και συντονίστηκε από την Ευρωπαϊκή  Ένωση εξ αποστάσεως Πανεπιστημίων (European Association of Distance Teaching Universities - EADTU).

Το eSLP είναι ένα έργο που αφορά στον σχεδιασμό και την προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων σύντομης χρονικής διάρκειας (Short Learning Programmes -SLPs) για συνεχή επαγγελματική βελτίωση και διά βίου μάθηση. Τα προγράμματα SLPs αποτελούν έναν εναλλακτικό και ευέλικτο τρόπο (σε σχέση με ένα πλήρες πρόγραμμα σπουδών) για την αναβάθμιση προσόντων και δεξιοτήτων και συχνά έχουν ένα κοινό θεματικό πλαίσιο, το οποίο εστιάζει σε συγκεκριμένες ανάγκες της κοινωνίας.

Μεταξύ των παραδοτέων του έργου είναι οι ακόλουθες πολύτιμες πηγές πληροφοριών για τους φορείς (εκπαιδευτικά ιδρύματα, καθηγητές, οργανισμούς επαγγελματικής κατάρτισης κλπ.), οι οποίοι ενδιαφέρονται να εφαρμόσουν «SLPs»:

  • Προτάσεις σχετικά με την προσέγγιση για τη διασφάλιση της ποιότητας των «SLPs», λαμβάνοντας υπόψη τις ομοιότητες και τις διαφορές από την εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων στα ιδρύματα-εταίρους του έργου eSLP.
  • Προτάσεις σχετικά με την αναγνώριση των «SLPs» με βάση το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Εκπαιδευτικών Προσόντων (EQF), λαμβάνοντας υπόψη τις ομοιότητες και τις διαφορές της προσέγγισης αναγνώρισής τους εντός και μεταξύ των χωρών και των ιδρυμάτων-εταίρων του Έργου.
  • Προτάσεις σχετικά με την αναγνώριση και την ενσωμάτωση της άτυπης εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τους διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης της συγκεκριμένης μεθόδου εκπαίδευσης μεταξύ των χωρών και των οργανισμών-εταίρων του Έργου.
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση πέντε (5) πιλοτικών eSLPs από τους εταίρους του Έργου.
  • Καλές πρακτικές, επανεξέταση και προσαρμογή των SLPs στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δυνατότητα επέκτασης του έργου σε Ευρωπαϊκό πλαίσιο.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Έργο eSLP και την κοινοπραξία υλοποίησής του, η οποία αποτελείται κυρίως από Πανεπιστήμια που προσφέρουν ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορείτε να βρείτε στον ιστοχώρο του έργου: https://e-slp.eadtu.eu/

 

 

Περισσότερα Άρθρα...