Sidebar

16
Τρι, Απρ

Τηλεδιάλεξη: «Αλλαγή παραδείγματος στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών: Φάκελος υλικού για τα αρχαία ελληνικά της ανθρωπιστικής κατεύθυνσης στη Γ΄ Λυκείου»

Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη Γ΄ Λυκείου και ο συνοδευτικός Φάκελος Υλικού για το βιβλίο Φιλοσοφικός Λόγος, που διδάσκεται στην κατεύθυνση ανθρωπιστικών σπουδών, επιχειρούν μια αλλαγή παραδείγματος στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στο σχολείο. Ο Δρ. Παναγιώτης Σεράνης και ο Βασίλης Συμεωνίδης, εξωτερικοί εμπειρογνώμονες και συντάκτες του εν λόγω υλικού, φιλοξενούνται την Τρίτη 26 Μαΐου 2020 στις 20:00 στον κύκλο τηλεδιαλέξεων με τίτλο «Γλώσσα, Λογοτεχνία, Γραμματισμοί», που διοργανώνει το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ).

Η τηλε-εκδήλωση με τίτλο «Αλλαγή παραδείγματος στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών: Φάκελος υλικού για τα αρχαία ελληνικά της ανθρωπιστικής κατεύθυνσης στη Γ΄ Λυκείου» θα μεταδίδεται μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://bit.ly/2RVESNl.

Με επίκεντρο την κειμενοκεντρική-επικοινωνιακή προσέγγιση, το ενδιαφέρον εστιάζεται στην κριτική ανάγνωση των αρχαίων κειμένων, στη δημιουργική αξιοποίηση της μετάφρασης ως παιδαγωγικού εργαλείου, όπου διαφορετικές μεταφράσεις προσφέρονται για τη συγκριτική μελέτη του λεξιλογίου και των δομών της αρχαίας και νέας ελληνικής, ενώ τα παράλληλα κείμενα αναδεικνύουν την πολυπρισματικότητα του αρχαίου ελληνικού κόσμου και τη διαχρονικότητα των κειμένων, καθώς αυτά συνομιλούν με κείμενα από την νεότερη ελληνική και ξένη γραμματεία. Οι δύο ομιλητές αναλύουν την εκπαιδευτική φιλοσοφία και τη διδακτική μεθοδολογία του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών των αρχαίων ελληνικών μέσα από μια διδακτική δοκιμή, εξηγώντας τις διαφορετικές πρακτικές διδασκαλίας και εξέτασης που απαιτούνται για την ανανέωση του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών στη σχολική πραγματικότητα.

Περισσότερα για τον Κύκλο τηλεδιαλέξεων και για το πρόγραμμά του: ΕΔΩ


Βιογραφικά Ομιλητών

Δρ. Παναγιώτης Σεράνης

Ο Παναγιώτης Σεράνης είναι απόφοιτος του τμήματος Κλασσικής Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης από το ίδιο πανεπιστήμιο, ενώ η διδακτορική του διατριβή, που εκπονήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, εστιάζει στη θέση της αναγνωστικής ανταπόκρισης στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από μετάφραση. Ο Παναγιώτης Σεράνης είναι μέλος ΣΕΠ του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Θεματική Ενότητα: Μετάφραση και Διδακτική) του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου και υπηρετεί ως καθηγητής στο Πρότυπο ΓΕΛ της Βαρβακείου Σχολής. Έχει δημοσιεύσει άρθρα και μελέτες σε συλλογικούς τόμους για τη διδακτική των κλασσικών γλωσσών, την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία, τη θέση του μαθήματος στα σύγχρονα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, έχει συνεργαστεί με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) στη δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για το μάθημα με τη χρήση ΤΠΕ, ενώ είναι ένας από τους συντάκτες/εξωτερικούς εμπειρογνώμονες που συμμετείχαν στην εκπόνηση του Φακέλου Υλικού. Τέλος, συμμετέχει ως επιμορφωτής φιλολόγων σε επιμορφώσεις για τη διδακτική του μαθήματος με τη χρήση των ΤΠΕ και την εκπόνηση δημιουργικών εργασιών.

Βασίλης Συμεωνίδης

Ο Βασίλης Συμεωνίδης είναι φιλόλογος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1992, με αδιάλειπτη παρουσία στα σχολεία. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ., 1989) με ειδίκευση στη Φιλοσοφία. Το 2011 ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην κατεύθυνση Πολιτικής Θεωρίας και Φιλοσοφίας του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Α.Π.Θ. με θέμα διατριβής Γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση, οι ιδεολογικές αντιδράσεις κατά την πρώτη δεκαετία 1976-1986. Σύντομα προγραμματίζεται η υποστήριξη της διδακτορικής του διατριβής (Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ) με θέμα τον μαθητικό λόγο για τα αρχαία ελληνικά. Συμμετείχε στο πρόγραμμα «Διάλογος» του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας για τη δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Επίσης, συμμετείχε στην Ομάδα Εργασίας για την εκπόνηση του Προγράμματος Σπουδών στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, δειγματικών κριτηρίων αξιολόγησης στις Πανελλαδικές εξετάσεις και του Φακέλου Υλικού της Γ΄ Λυκείου.