ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΙΠΛΑΚΟΥ
Η Σταυρούλα Τσιπλάκου είναι Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του μεταπτυχιακού προγράμματος Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Σπούδασε Ελληνική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Θεωρητική Γλωσσολογία στα Πανεπιστήμια του Cambridge και του Λονδίνου. Από το 2001 ως το 2009 δίδαξε στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, ενώ από το 2010 είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Τα θεωρητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στις περιοχές της κοινωνιογλωσσολογίας, της πραγματολογίας, της σύνταξης, της κατάκτησης της γλώσσας, καθώς και στη διδακτική του γλωσσικού μαθήματος. Έχει διευθύνει και συμμετάσχει σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα με αντικείμενο τη γλωσσολογία και τη διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και έχει δημοσιεύσει εργασίες μεταξύ άλλων στα περιοδικά Lingua, Linguistic Inquiry, Pragmatics, Journal of Pragmatics, Multilingua, Linguistics and Education. Έχει συμμετάσχει στη συγγραφή των Προγραμμάτων Σπουδών για το γλωσσικό μάθημα στην Κύπρο και στην Ελλάδα και έχει εκπονήσει ψηφιακό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.
 
 
Stavroula Tsiplakou is Associate Professor of Linguistics and Academic Co-ordinator of the M.A. program in Greek Linguistics and Literature. She holds a B.A. in Greek Literature from the University of Athens, An M.Phil. in Linguistics from the University of Cambridge and a Ph.D. in Linguistics from the School of Oriental and African Studies, University of London. Prior to her appointment at the Open University of Cyprus in 2010 she taught at the University of Hull (1995-1998), at Simon Fraser University (1998-2001) and at the University of Cyprus (2001-2009). Her research areas include syntax, pragmatics, sociolinguistics and language and literacy learning. She has published in Lingua, Linguistic Inquiry, Pragmatics, Journal of Pragmatics, Multilingua, Linguistics and Education. She has edited Current Issues in Educational Linguistics and Language Variation: European Perspectives ΙΙ. She has co-authored the new national curricula for language in Cyprus and in Greece and she has produced digital platforms for teaching Greek as a second language. She is on the editorial board of Polydromo, a journal for multilingual education.
Μεγένθυση γραμματοσειράς dΣμίκρυνση γραμματοσειράς