PLACEHOLDER FOR BANNER
Θεματικές Ενότητες

Επισκόπηση Θεματικής Ενότητας Σπουδών

Μουσειολογία
ΠΠΑ 614
15
Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ614 «Μουσειολογία» εξετάζει θέματα που σχετίζονται με την έννοια του σύγχρονου μουσείου, την επιστήμη της μουσειολογίας, την εξέλιξη των μουσείων, τη λειτουργία του σύγχρονου μουσείου, την επιμέλεια των μουσειακών συλλογών, την έκθεση των μουσειακών αντικειμένων, την οργάνωση και τη διοίκηση του σύγχρονου μουσείου, τη σχέση του μουσείου με την εκπαίδευση (μουσειοπαιδαγωγική - μουσειοεκπαιδευτικές δραστηριότητες), τον ρόλο των νέων / ψηφιακών τεχνολογιών στο σύγχρονο μουσείο, την επικοινωνία του σύγχρονου μουσείου με το κοινό.

Η ΠΠΑ614 διαιρείται σε τρία μέρη:
•    Στο πρώτο μέρος εκκινεί με τις έννοιες "μουσείο" και "μουσειολογία" στην ιστορική τους πορεία, και συνεχίζει με αναφορά στις μουσειακές συλλογές (διαχείριση, τεκμηρίωση και επιμέλεια) και στις μουσειακές εκθέσεις (ζητήματα παρουσίασης, ερμηνείας, τυπολογίας εκθέσεων και εκθεσιακών χώρων, σχεδιασμού, σύνθεσης και αξιοποίησης μουσειακών χώρων).
•    Το δεύτερο μέρος ασχολείται με τη σχέση του μουσείου με την εκπαίδευση και τις νέες τεχνολογίες στο πλαίσιο του επικοινωνιακού ρόλου του σύγχρονου μουσείου.
•    Στο τρίτο μέρος συζητώνται ειδικά ζητήματα μουσειολογίας, όπως είναι η μουσειακή νομοθεσία και δεοντολογία, ζητήματα ασφάλειας και προσβασιμότητας, η οργάνωση και η διοίκηση μουσείων και πολιτισμικών φορέων, η έρευνα και η αξιολόγηση, το μέλλον των μουσείων.


Α. Βασική βιβλιογραφία:  
•    Βουδούρη, Δ., 2003. Κράτος και Μουσεία. Το θεσμικό πλαίσιο των αρχαιολογικών μουσείων, Αθήνα: Εκδόσεις Σάκκουλα.
•    Γκαζή, Α., 1999. Από τις Μούσες στο Μουσείο: Η ιστορία ενός θεσμού δια μέσου των αιώνων, Αρχαιολογία και Τέχνες, 70, 39-46 (διαθέσιμο διαδικτυακά: http://www.archaiologia.gr/wp-content/uploads/2011/07/70-9.pdf,ανάκτηση 30/10/2015)
•    Γκαvτζιάς Γ. (2010). Πολιτιστική Πολιτική, Χορηγία & Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, Αθήνα: Παπασωτηρίου.
•    Δασκαλοπούλου, Σ., Μπούνια, Α., Νικονάνου, Ν. & Μπακογιάννη, Σ. (επιµ.). Πρακτικά. Μουσείο, Επικοινωνία και Νέες Τεχνολογίες. Πρώτο Διεθνές Συνέδριο Μουσειολογίας, Τµήµα Πολιτισµικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας, Πανεπιστήµιο Αιγαίου, Μυτιλήνη 31 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2002, Μυτιλήνη: Πανεπιστήµιο Αιγαίου.
•    ICOM - Ελληνικό Τμήμα, 2009. Κώδικας Δεοντολογίας του ICOM για τα Μουσεία, Αθήνα. Μετάφραση του Σ. Λάππα από την αγγλική έκδοση του 2006.
•    ICOM - Ελληνικό Τμήμα (επιμ.), 2014. Βασικές Έννοιες της Μουσειολογίας, Αθήνα. Μετάφραση του Σ. Λάππα (αγγλικά μέρη) και της Δ. Κονδυλάκη (γαλλικά μέρη).
•    Λυριτζής, Ι. & Ορφανίδη, Λ., 2006. Εισαγωγή στη μουσειολογία και στην προληπτική συντήρηση, Αθήνα.
•    Λυριτζής, Ι., (επιμ.), 2008. Νέες τεχνολογίες στις αρχαιογνωστικές επιστήμες, Αθήνα.
•    Μούλιου, Μ. & Μπούνια, Α., 1999α. Μουσειακές εκ-θέσεις. Ερμηνευτικές προσεγγίσεις στη μουσειακή θεωρία και πρακτική, Αρχαιολογία και Τέχνες, 70, 53-58 (http://www.archaiologia.gr/wp-content/uploads/2011/07/70-12.pdf, ανάκτηση 30/10/2015).
•    Μπίκος, Γ. & Κανιάρη, Α., (επίμ.), 2014. Ζητήματα πολιτιστικής επικοινωνίας: μουσείο, εκπαίδευση, κοινωνία, πολιτιστική πολιτική, Αθήνα.
•    Μπούνια, Α., 2008. Στα παρασκήνια του μουσείου, Αθήνα.
•    Νάκου, Ε., 2001. Μουσεία: Εμείς, τα Πράγματα και ο Πολιτισμός, Αθήνα: Νήσος.
•    Νικονάνου, Ν., 2010. Μουσειοπαιδαγωγική. Από τη θεωρία στην πράξη, Αθήνα: Πατάκη.
•    Οικονόμου, Μ., 2003. Μουσείο: Αποθήκη ή Ζωντανός Οργανισμός;, Αθήνα: Κριτική.
•    Οικονόμου, Μ., 2004. Νέες Τεχνολογίες και Μουσεία: Εργαλείο, Τροχοπέδη ή Συρμός;, Μουσειολογία, Διεθνές Επιστημονικό Ηλεκτρονικό Περιοδικό (διαθέσιμο διαδικτυακά http://www.makebelieve.gr/mr/teaching/UoA-MS/papers/EconomouMaria_2004.pdf, ανάκτηση 17/10/2016).
•    Πανεπιστήμιο Πατρών, 2005. Οδηγός Καλών Πρακτικών για την Ψηφιοποίηση και τη Μακροπρόθεσμη Διατήρηση Πολιτιστικού Περιεχομένου. Διαθέσιμο διαδικτυακά: http://digitization.hpclab.ceid.upatras.gr/Odhgos_kalwn_praktikwn1.0.pdf (ανάκτηση 20/10/2016).
•    Παπαϊωάννου, Γ. & Στεργιάκη, Α., 2013. Σχολείο – Μουσείο – Ψηφιακός κόσμος. Σύνθεση ψηφιακού μουσειακού χώρου με συνεπιμέλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, Ρόδος.
•     Παπαϊωάννου, Γ., 2010. Πρόσληψη και προβολή του παρελθόντος, Λευκωσία (εναλλακτικό διδακτικό υλικό στη μεθοδολογία της ανοιχτής και από απόσταση εκπαίδευσης).
•    Σαλή, Τ., 2006. Μουσειολογία ΙΙ. Βασικές Αρχές Έκθεσης Μουσειακών Συλλογών, Αθήνα: Μεταίχμιο (3η έκδοση βελτιωμένη και επαυξημένη, η πρώτη έκδοση το 1998).
•    Τζώρτζη, Κ., 2013. Ο χώρος στο μουσείο, Αθήνα: Πολιτιστικό ‘Ιδρυμα Ομίλου Πειραιώς.
•    Black, G., 2009. Το ελκυστικό μουσείο. Μουσεία και επισκέπτες, Αθήνα: Πολιτιστικό ‘Ιδρυμα Ομίλου Πειραιώς (το πρωτότυπο στα αγγλικά).
•    MacDonald, Sh., 2012. Μουσείο και μουσειακές σπουδές: ένας πλήρης οδηγός, Αθήνα: Πολιτιστικό ‘Ιδρυμα Ομίλου Πειραιώς (το πρωτότυπο στα αγγλικά).
•    Vergo, P. 1999, «Επανεξέταση της “Νέας Μουσειολογίας”», Αρχαιολογία και Τέχνες, 70, 50-52 (http://www.archaiologia.gr/wp-content/uploads/2011/07/70-11.pdf, ανάκτηση: 30/10/2015)
•    Νόμος 3028/2002 (ΦΕΚ 153, τεύχος πρώτο), Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς (άρθρα 1, 2, 45, 51)
•    ΦΕΚ 2385/2011 (τεύχος δεύτερο): Ίδρυση και αναγνώριση μουσείου κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 45 του Ν. 3028/2002


Β. Συμπληρωματική βιβλιογραφία:  
•    Αντζουλάτου – Ρετσίλα, Ε., 1991. Λαογραφικά Μουσεία και παιδεία, Αθήνα: Έλλην.
•    Αξιώτη-Σαλή, Τ., 2006. Μουσειολογία 1. Βασικές Αρχές Τήρησης Μουσειακών Συλλογών, Αθήνα: Μεταίχμιο (3η έκδοση βελτιωμένη και επαυξημένη, η πρώτη έκδοση το 1998).
•    Αποστολίδης, Α., 2006. Αρχαιοκαπηλία και Εμπόριο Αρχαιοτήτων, Αθήνα: Άγρα.
•    Βακαλούδη, Α., 2003. Διδάσκοντας και μαθαίνοντας με τις νέες τεχνολογίες, Αθήνα: Πατάκη.
•    Βέμη, Μπ. & Νάκου, Ε. (επιμ.), 2010. Μουσεία και Εκπαίδευση, Αθήνα: Νήσος (συλλογικός τόμος).
•    Γαλανίδου, Ν. & Dommasnes, LV., (επιμ.), 2012. Μιλώντας στα παιδιά για το παρελθόν. Μια διεπιστημονική προσέγγιση. Σειρά Δημόσια Αρχαιολογία 1, Αθήνα: Καλειδοσκόπιο.
•    Γιαννούτσου, Ν., Μπούνια, Α., Ρούσσου, Μ. & Αβούρης, Ν. 2011. Αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών με στόχο τη μάθηση σε χώρους πολιτισμού. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 4(1-3), σελ. 37-51. Διαθέσιμο στο διαδίκτυο (http://earthlab.uoi.gr/thete/index.php/thete/article/view/112, ανάκτηση 20/10/2016).
•    Γκαζή, Α. 2004, «Μουσεία για τον 21ο αιώνα», Τετράδια Μουσειολογίας 1, 3-12.
•    Γκαζή, Α. & Νούσια, Τ., 2003. Μουσειολογία. Μέριμνα για τις Αρχαιότητες. Τόμος Γ΄ για τη θεματική ενότητα Αρχαιολογία στον Ελληνικό Χώρο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, Πάτρα.
•    Δασκαλοπούλου, Σ., Μπούνια, Α., Νικονάνου, Ν. & Μπακογιάννη, Σ., (επιμ.), 2004. Μουσείο, Επικοινωνία και Νέες Τεχνολογίες, πρακτικά Πρώτου ∆ιεθνούς Συνεδρίου Μουσειολογίας, Τµήµα Πολιτισµικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας, Πανεπιστήµιο Αιγαίου, Μυτιλήνη 31 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2002, Μυτιλήνη.
•    Δασκαλοπούλου, Σ. & Μπούνια, Α. 2008. Ψηφιακός πολιτισμός και «Εικονικά Μουσεία»: Έννοιες, Τάσεις, Προκλήσεις. Στο: Λυριτζής, Ι., (επιμ.), 2008. Νέες τεχνολογίες στις αρχαιογνωστικές επιστήμες, Αθήνα: Gutenberg- Γιώργος και Κώστας Δαρδανός, σελ. 29-52.
•    Ζαφειροπούλου, Ντ., (επιμ.), 2006.  Αξιοποίηση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, Πρακτικά σεμιναρίου 17-19 Μαρτίου 2003, Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, Αθήνα.
•    Ζιρώ, Ι., 2011. Η πόλη ως μουσειακό θεματικό περιεχόμενο, Αθήνα (διάλεξη, Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο).
•    Ιωαννίδη, Β., 2005. Μουσεία και κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες. Η περίπτωση ατόμων με ειδικές ανάγκες: προβληματική, δυνατότητες, εφαρμογές, Νέα Παιδεία 114, 43-54.
•    Καλεσοπούλου, Δ. (επιμ.), 2001. Παιδί και Εκπαίδευση στο Μουσείο, Αθήνα (συλλογικός τόμος από το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο).
•    Καμπούρη – Βαμβούκου, Μ., 1985. Τα ιστορικά μουσεία: η Νέα Ιστορία και ο αντίκτυπός της σ’ αυτά, Αρχαιολογία και Τέχνες 16, 30-36.
•    Καρακατσάνη, Α. & Παπαδόπουλος, Στ., 1970. Μουσεία και συλλογές της Ελλάδος, Αθήνα: Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.
•    Κόκκινος, Γ. & Αλεξάκη, Ε., (επιμ.), 2002. Διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη μουσειακή αγωγή, Αθήνα: Μεταίχμιο.
•    Κόκκου, Α., 2009. Η μέριμνα για τις αρχαιότητες στην Ελλάδα και τα πρώτα μουσεία. 2η έκδοση, Αθήνα: Καπόν.
•    Μούλιου, Μ. & Μπούνια, Α. 1999β. Εισαγωγή στη Μουσειολογία, Αρχαιολογία και Τέχνες 70, 38.
•    Μούλιου, Μ. & Μπούνια, Α. 1999γ. Μουσειολογία: Ιστορία, θεωρία και πρακτική, Αρχαιολογία και Τέχνες 73, 40.

•    Μουσεία 04. 3 Μέρες για τα Μουσεία. Μουσειοπαιδαγωγική. Οργάνωση και Διοίκηση Πολιτισμού. Αρχιτεκτονικός και Μουσειολογικός Προγραμματισμός και Σχεδιασμός. «Κόσμοι Πολιτισμού» στην Ελλάδα. Πρακτικά ομώνυμου συμποσίου του ΔΠΜΣ Μουσειολογία (Θεσσαλονίκη, 7-9/5/2004), Θεσσαλονίκη, 2007.

•    Μπαντιμαρούδης Φ. , 2011.  Πολιτιστική Επικοινωνία.  Αθήνα: Κριτική.
•    Μπαρμπάτσης, Κ., Οικονόμου, Δ., Παπαμαγκανά, Ι., & Ζώζας,  Ι., 2010. Εκπαιδευτικά τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα με χαρακτηριστικά ηλεκτρονικού παιχνιδιού: η πιλοτική εφαρμογή VRLERNA. Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Ημαθίας Ψηφιακές και Διαδικτυακές εφαρμογές στην εκπαίδευση, Βέροια και Νάουσα, 23- 25 Απριλίου 2010, σελ. σσ.1249-1260. Διαθέσιμο στο διαδίκτυο (http://www.ekped.gr/praktika10/gen/114.pdf, ανάκτηση 17/07/2013).
•    Μπήτρος, Ι., Δημητρόπουλος, Λ., Βρέλλης, Ι., Βέρρα, Μ., Σιντόρης, Χ. &Αβούρης, Ν. 2010. Μαθαίνοντας σε εικονικά μουσεία. Στο: Tσιμογιάννης, A.. (επιμ.), Πρακτικά του 7ου Πανελληνίου Συνεδρίου ‘ΤΠΕ στην Εκπαίδευση’. Παν/μιο Πελοποννήσου. Κόρινθος. Διαθέσιμο στο διαδίκτυο (http://korinthos.uop.gr/~hcicte10/proceedings/92.pdf, ανάκτηση 17/07/2013).
•    Μπούνια, Α., Οικονόμου, Μ. & Νικονάνου, Ν., (επιμ.), 2008. Η τεχνολογία στην υπηρεσία της πολιτισμικής κληρονομιάς, Αθήνα: Καλειδοσκόπιο.
•    Μπούνια, Α. & Γκαζή, Α. (επίμ.), 2012. Εθνικά Μουσεία στη Νότια Ευρώπη. Ιστορία και Προοπτικές, Αθήνα: Καλειδοσκόπιο.
•    Μπούρας, Χ. & Τουρκινιώτης, Π., (επιμ.), 2010. Συντήρηση, αναστήλωση και αποκατάσταση μνημείων στην Ελλάδα 1950 – 2000, Αθήνα: Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς.
•    Νάκου, Ε., 2009. Μουσεία: Ιστορίες και Ιστορία, Αθήνα: Νήσος.
•    Παπαδάκη, E. & Μυλωνά, I. 2006. Εκπαίδευση και νέες τεχνολογίες: η περίπτωση των Λαογραφικών Μουσείων στην Ελλάδα. Στο: Μωραΐτου, Π. & Δόριζα, Γ., (επιμ.), Γ. Πρακτικά 1ου Διεθνούς Συνεδρίου «Λαϊκός Πολιτισμός και Εκπαίδευση», 29 Σεπτεμβρίου - 1 Οκτωβρίου 2006. Βόλος: Επιστηµονική Επιτροπή Συνεδριακού Θεσσαλίας ΕΙΠΕ Ερευνητικό ΊδρυµαΠολιτισµού και Εκπαίδευσης.
•    Παπαδόπουλος, Στ., 2003. Ανθρωπολογικά, μουσειολογικά. Μικρά μελετήματα, Αθήνα: Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς.
•    Παπαϊωάννου, Γ., 2010. Αρχαιολογία και ανάδειξη πολιτισμικού αγαθού: από την ανασκαφή στο κοινό και στον ψηφιακό κόσμο, Λευκωσία (εναλλακτικό διδακτικό υλικό στη μεθοδολογία της ανοιχτής και από απόσταση εκπαίδευσης).
•    Σαλή, Τ., 2011. Μουσειολογία στην πράξη 1. Μουσεία κλειστού χώρου. Γλυπτοθήκη Ταφικής Τέχνης Α΄ Νεκροταφείου Αθηνών, Αθήνα: Μεταίχμιο.
•    Τζώρτζη, Κ., 2010. Η χωρική αρχιτεκτονική των μουσείων, Αθήνα: Καλειδοσκόπιο.
•    ΥΠΠΟ – ΤΑΠΑ, 2002. Παιχνίδια Πολιτισμού. Αθήνα (έκδοση του Υπουργείου Πολιτισμού – Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων).
•    Φραγκάκη, Μ., 2010. Εικονικό μουσείο: μια ενσυναισθητική προσέγγιση του ιστορικού γίγνεσθαι, διαδικτυακή δημοσίευση στο http://www.ictscenarios.gr/?p=324 (ανάκτηση 17/07/2013).

•    
-------------------------------------
•    Hooper-Greenhill, E., 2006. Το μουσείο και οι πρόδρομοί του, Αθήνα: Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς  (το πρωτότυπο στα αγγλικά).
•    Malraux, A. 2007, Το Φανταστικό Μουσείο, Αθήνα: Πλέθρον (το πρωτότυπο στα γαλλικά).
•    Pierce, S., 2002. Μουσεία, αντικείμενα και συλλογές, Αθήνα: Βάνιας (το πρωτότυπο στα αγγλικά).
------------------------------
•     Ambrose, T. & Paine, C., 2012. Museum Basics, London: Routledge (η πρώτη έκδοση το 1995, η δεύτερη το 2009).
•    Baniotopoulou, E., 2001. Art for whose sake? Modern Art Museums and their role in transforming societies: the case of the Guggenheim Bilbao (MA dissertation), Journal of Conservation and Museum Studies,7(November), http://www.jcms-journal.com/articles/10.5334/jcms.7011/
•    Bennett, T., 1995. The Birth of the Museum, London: Routledge.
•    Boyland, P., (επιμ.), 2004. Running a museum: a practical handbook, Paris: ICOM.
•    Callow, K.B., 1974. Museums and the disabled, Museums Journal 74, 2, 70-72.
•    Cameron, D.F., 1993. Marble Floors are Cold for Small, Bare feet, Museum Management and Curatorship, 12(2), 159-170.
•    Carbonell, B., 2004. Museum Studies. An Anthology of Contexts, Malden & Oxford: Wiley-Blackwell.
•    Corsanne, G., (επιμ.), 2004. Heritage, Museums and Galleries, London & New York: Routledge.
•    Dean, D., 1994. Museum Exhibition. Theory and Practice, London & New York: Routledge.
•    Draper, L., 1977. The Visitor and the Museum, Berkeley: American Association of Museums.
•    Edson, G. & Dean, D., 1996. Handbook for Museums, London & New York: Routledge.
•    Edson, G., 1997. Museum Ethics, London & New York: Routledge.
•    Falk, J. & Dierking, L., 1992. The Museum Experience, Washington D.C: Whalesback Books.
•    Falk, J., 2009. Identity and the Museum Visitor Experience, Walnut Creek: Left Coast Press.
•    Filippoupoliti Α., Sylaiou S. (eds) (2015). Museum & Society special issue: Museum Education Today: Creative Synergies and Pedagogic Innovations in Multicultural Contexts, vol.13(2), https://www2.le.ac.uk/departments/museumstudies/museumsociety/documents/volumes/filippoupoliti-sylaiou (ανάκτηση 20/10/2016)
•    Glaser, J. & Zenetou, A., 1996. Museums: A Place to Work, London & New York: Routledge.
•    Hein, G., 1998. Learning in the Museum, London & New York: Routledge.
•    Hein, G., 2011. Museum Education. Στο: Macdonald, Sh., (επιμ.), A Companion to Museum Studies, West Sussex: Wiley-Blackwell, 340 – 352.
•    Heumann Gurian, E., 2006. Civilizing the Museum, London & New York: Routledge.
•    Hooper-Greenhill, E., 1991. Museums and Gallery Education, Leicester: Leicester University Press.
•    Hooper-Greenhill, E., 1994. Museums and their Visitors, London & New York: Routledge.
•    Howie, F., 1987. Safety in Museums and Galleries, London: Butterworths.
•    Kavanagh, G., (επιμ.), 1994. Museum Provision and Professionalism, Leicester Readers in Museum Studies, London & New York: Routledge.
•    Knell, S., (επιμ.), 1994. A Bibliography of Museum Studies, London: Routledge.
•    Lewis, G., 1992, Museums and their Precursors: A Brief World Survey. Στο: Thompson, J., (επιμ.), 1992.Manual of Curatorship. A Guide to Museum Practice, London & New York: Routledge, 5-21.
•    McLean, K. & Pollock, W. (eds.), 2007. Visitor Voices in Museum Exhibitions, Washington D.C.: Association of Science-Technology Centers
•    Miller, R.S. & Zavala, L., 1994. Towards the Museum of the Future, London & New York: Routledge.
•    Newhouse, V., 1998. Towards a new museum, New York: Monacelli Press.
•    Papaioannou, G. & Stergiaki, A., 2012. Students as Co-Curators in the Virtual Museum of Folk Musical Instruments for Children: Roles, Rules and Realities’, International Journal of Heritage in the Digital Era, v.1, n.4, 631-645.
•    Pearce, S., 1989. Museum Studies in Material Culture, London & New York: Continuum International Publishing Group.
•    Preziosi, D., 2003. Brain of the Earth’s Body: Art, Museums & the Phantasms of Modernity, Minnesota: University of Minnesota Press.
•    Simon, N., 2010. The Participatory Museum, Santa Cruz: Museum 2.0.
•    Sylaiou, S., Liarokapis, F., Kotsakis, K. & Patias, P., 2009. Virtual museums, a survey and some issues for consideration. Journal of Cultural Heritage, 10(4), 520-528.
•    Thompson, J., (επιμ.), 1992. Manual of Curatorship. A Guide to Museum Practice, London & New York: Routledge.
•    Vergo, P., (επιμ.), 1989. The New Museology, London: Reaktion Books.


Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη

Διδάσκοντες

Τμήματα




Επιστροφή

Δ Τ Τ Π Π Σ spacerheight22 Κ
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31