PLACEHOLDER FOR BANNER
Θεματικές Ενότητες

Επισκόπηση Θεματικής Ενότητας Σπουδών

Πολιτιστική Επικοινωνία
ΠΠΑ 522
15
Αντικείμενο της θεματικής ενότητας  ΠΠA 522 «Πολιτιστική Επικοινωνία» είναι η επικοινωνία των πολιτιστικών οργανισμών και, πιο συγκεκριμένα, ο τομέας των εργαλείων για την ανάλυση, την έρευνα και τον σχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής των πολιτιστικών οργανισμών. Ο τομέας αυτός είναι διεθνώς γνωστός ως το "μάρκετιγκ των τεχνών".
Επιμέρους ζητήματα που θα μας απασχολήσουν είναι:
•    η προβληματική και οι κύριες έννοιες του μάρκετιγκ των τεχνών.
•    η σύγχρονη πολιτιστική κατανάλωση, οι παράγοντες που διαμορφώνουν τις  πολιτιστικές συμπεριφορές και τις προτιμήσεις του κοινού, καθώς και η έρευνα κοινού ως εργαλείο εντοπισμού των προτιμήσεων του κοινού.
•    η ιδιαιτερότητα του πολιτιστικού προϊόντος και της πολιτιστικής εμπειρίας,
•    η διαδικασία οικοδόμησης ταυτότητας των πολιτιστικών οργανισμών (branding).
•    το περιβάλλον των πολιτιστικών οργανισμών και η διερεύνησή του, καθώς και οι αρχές και οι τεχνικές για τον σχεδιασμό της στρατηγικής επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
•    συγκεκριμένες περιπτωσιολογικές μελέτες (case studies), προκειμένου να διερευνήσουμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι βασικές κατηγορίες πολιτιστικών οργανισμών, αλλά και να αξιολογήσουμε τις καλές πρακτικές που έχουν αναπτυχθεί διεθνώς για την αντιμετώπισή τους.


 
Υποχρεωτική βιβλιογραφία (επιλεγμένες σελίδες)
  • Bernstein, J. S. (2006) Arts Marketing Insights: The Dynamics of Building and Retaining Performing Arts Audiences, San Francisco, CA: Jossey-Bass
  • Carr, E. And M. Paul (2011) Breaking the Fifth Wall: Rethinking Arts Marketing for the 21st Century, New York: Patron Publishing
  • Hill, L. , O’ Sullivan C. and T. O’ Sullivan (2003) Creative Arts Marketing (2nd ed), Oxford: Elsevier
  • Kolb, B. (2013) Marketing for Cultural Organizations. New Strategies for Attracting Audiences (3rd ed), London: Routledge
  • Kerrigan, F., Fraser, P. and M. Ozbilgin (επιμ.) (2004) Arts Marketing, Oxford: Elsevier
  • Moore, K. (1994) Museum Management, London: Routledge
  • O’ Reilly, D. and F. Kerrigan, F. (2010) Marketing the Arts. A fresh approach, London: Routledge
  • Sandell, R. And R. R. Janes (2007)  Museum Management and Marketing, London: Routledge
 
Συμπληρωματική βιβλιογραφία
  • Bonk, K., Tynes, E., Griggs, H. and P. Sparks (2008) Strategic Communications for Nonprofits. A step-by-step Guide to Working with the media, San Francisco, CA:  Jossey-Bass
  • Bourdieu, P. (2002) Η Διάκριση. Κοινωνική κριτική της καλαισθητικής κρίσης, μτφρ. Κ. Καψάμπελη, Αθήνα: Πατάκης
  • Bourgeon-Renault, D. (επιμ.) (2009) Marketing de l’Art et de la Culture, Paris: Dunod
  • Chahabra, D. (2010) Sustainable Marketing for Cultural and Heritage Tourism, London: Routledge
  • Chan, T.W. (επιμ.) (2010) Social Status and Cultural Consumption, Cambridge: Cambridge University Press
  • Chernev, A. (2011) The Marketing Plan Handbook (3rd ed.), Cerebellum Press
  • Colbert, F., J. Nantel and S. Bilodeau (2001) Marketing Culture and the Arts, Montreal: Paul & Co Pub Consortium
  • de Mooij, M. (2011) Consumer Behaviour and Culture, London: Sage
  • Grant, J. (2006) The Brand Innovation Manifesto. How to build brands, redefine markets and defy conventions, Chichester: John Wiley
  • Hart, T. , J. Greenfield and M. Johnston (2005) Nonprofit Internet Strategies. Best practices for Marketing, Communications and Fundraising Success, New Jersey: Wiley
  • Kaiser, M. (2008) The Art of the Turnaround. Creating and maintaining healthy arts organizations, Lebanon, NH: University Press of New England
  • Kotler, N. and Ph.Kotler (1998) Museum Strategy and Marketing, San Francisco, CA: Jossey-Bass
  • Kotler, P. (1997) Standing room only: strategies for marketing the orfroming arts, Boston: Harvard University Press
  • Lindblom, T. (2010) Cultural Consumption in the EU: Social mechanisms explaining taste patterns, VDM Verlag
  • Miller, K. L. (2010) The Nonprofit Marketing Guide, San Francisco, CA: Jossey-Bass
  • Μπαντιμαρούδης, Φ. (2011) Πολιτιστική Επικοινωνία. Οργανισμοί, θεωρίες, μέσα, Αθήνα: Κριτική
  • Becker, H.S. (1982) Art Worlds, Berkeley, CA: Univ. Of California Press
  • Blackall, S and J. Meek (eds) Marketing the Arts, International Council of Museums
  • Παναγιωτόπουλος, Ν. (επιμ.) (2003) Πολιτισμός και αγορά. Για την αυτονομία της πολιτισμικής παραγωγής, Αθήνα: Πατάκης
  • Sargeant, A. And W. Wymer (επιμ.) (2007) The Routledge Companion for Nonprofit Marketing, London: Routledge
  • Sargeant, A (2005) Marketing Management for nonprofit organizations, Oxford: Oxford University Press
  • Squires, C. (2009) Marketing Literature: The Making of Contemporary Writing in Britain, London: Palgrave Macmillan
 
Eπιστημονικά περιοδικά
Arts marketing: An international journal
International journal of arts management
International journal of nonprofit and voluntary sector marketing
Journal of Arts Management, Law and Society
Journal of Consumer Research
Journal of Arts Marketing
Leisure Studies
Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη

Διδάσκοντες

Τμήματα




Επιστροφή

Δ Τ Τ Π Π Σ spacerheight22 Κ
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31