PLACEHOLDER FOR BANNER
Θεματικές Ενότητες

Επισκόπηση Θεματικής Ενότητας Σπουδών

Οικονομία του Πολιτισμού και Διαχείριση Πολιτιστικών Οργανισμών
ΠΠΑ 521
15
Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ521 «Οικονομία του Πολιτισμού και Διαχείριση Πολιτιστικών Οργανισμών», ασχολείται με την οικονομική παράμετρο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων και την οικονομική διαχείριση των πολιτιστικών οργανισμών. Ειδικότερα ασχολείται με την ανάπτυξη μιας σειράς εργαλείων ανάλυσης, έρευνας και ανάπτυξης της οικονομικής  στρατηγικής ενός πολιτιστικού οργανισμού. Αναπτύσσει συναφείς έννοιες που διέπουν την οικονομική παράμετρο χάραξης της πολιτιστικής πολιτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, όπως η έννοια της βιωσιμότητας και της αειφορίας, η οικονομική αποτίμηση του πολιτισμού, η προσφορά και η ζήτηση πολιτιστικών αγαθών, οι διεθνείς τάσεις στο εμπόριο πολιτιστικών προϊόντων. Τέλος, αναφέρεται στην οργάνωση και στρατηγική των πολιτιστικών οργανισμών, στον ανταγωνισμό, στην επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και τη χρηματοοικονομική ανάλυση των πολιτιστικών οργανισμών.
 

 
Βιβλιογραφία
  • Β. Αυδίκος (2014), Οι Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες στην Ελλάδα, Θεσσαλονίκη, Επίκεντρο.
  • H. Bakhshi, A. Freeman and P. Higgs (2013), A Dynamic Mapping of the UK’s Creative Industries.http://www.nesta.org.uk/sites/default/files/a_dynamic_mapping_of_the_creative_industries.pdf
  • Β. Κέφης και Π. Παπαζαχαρίου (2009), Το Επιχειρηματικό Όραμα σε Business Plan, Αθήνα, Εκδόσεις Κριτική
  • Π. Γκόγκας και Ι. Πραγγίδης (2010), Σύγχρονη Επιχείρηση. Εργαλεία Επιχειρηματικής Ανάλυσης, Αθήνα, Εκδόσεις Διόνικος.
  • E. Castells (2009), Communication Power, Oxford, Oxford University Press.
  • Creative Industries Taskforce (2013), Industry Action Plan – NSW Creative Industries.http://www.business.nsw.gov.au/__data/assets/pdf_file/0013/30172/iap_nsw_creative_industries.pdf
  • EENS (2012α) Culture and the Structural Funds in Greece.http://www.eenc.info/wp-content/uploads/2012/10/HFischer-Culture-and-the-Structural-Funds-in-Greece-final.pdf
  • EENS (2012β) Mapping of Cultural and Creative Industry Export and Internationalisation Strategies in EU Member States.http://www20.gencat.cat/docs/msi-cultura/Relacions%20Internacionals/Noticies/Documents/Arxiu/Mapping%20CCI%20Export%20Strategies.pdf
  • Ευρωπαϊκή Επιτροπή (2010), Πράσινη Βίβλος. Απελευθέρωση του Δυναμικού των Κλάδων του Πολιτισμού και της Δημιουργικότητας, COM (2010)183 τελικό.
  • Frontier Economics (2007α), Analysis of Firm Level Growth in the Creative Industries.
  • Frontier Economics (2007β), Creative Industry Spillovers – Understanding their Impact on the Wider Economy.
  • S. Galloway and S. Dunlop (2007), “A Critique of Definitions of the Cultural and Creative Industries in Public Policy”, International Journal of Cultural Policy, 13(1), σελ. 17-31.
  • Σ. Λαζαρέτου (2014), Η έξυπνη οικονομία: «πολιτιστικές» και «δημιουργικές» βιομηχανίες στην Ελλάδα. Μπορούν να αποτελέσουν προοπτική εξόδου από την κρίση;, Bank of Greece, Working Paper 175.
  • Ν. Λέανδρος (2013), Τα Μέσα στο Επίκεντρο της Κρίσης. Τα Οικονομικά Αποτελέσματα Οκτώ Μεγάλων Επιχειρήσεων” σε Γ. Πλειός (επ.) Η Κρίση και τα ΜΜΕ, Αθήνα, Παπαζήσης.
  • Ν. Λέανδρος (2012), Οικονομική Κρίση και Σύγχρονη Ανάπτυξη. Η Οπτική της Πολιτικής Οικονομίας, Αθήνα, Εκδόσεις Διόνικος.
  • Ν. Λέανδρος (2008), Επιχειρηματικές Στρατηγικές στη Βιομηχανία των Μέσων, Αθήνα, Καστανιώτης.
  • Ν. Λέανδρος (2000), Πολιτική Οικονομία των ΜΜΕ. Η Αναδιάρθρωση της Βιομηχανίας των Μέσων στην Εποχή της Πληροφοριακής Επανάστασης, Αθήνα, Καστανιώτης.
  • Δ. Μπουραντάς (2002), Μάνατζμεντ, Αθήνα, Εκδόσεις Μπένου.
  • Β. Παπαδάκης (2002), Στρατηγική των Επιχειρήσεων, τόμος Α: Θεωρία, Αθήνα, Εκδόσεις Μπένου.
  • J. Peck (2005), “Struggling with the Creative Class”, International Journal of Urban and Regional Research, 29(4), σελ. 740-770.http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1468-2427.2005.00620.x/pdf
  • R. Picard (2002), The Economics and Financing of Media Companies, New York, Fordham University Press.
  • K. Segers and E. Huijgh (2006), Clarifying the Complexity and Ambivalence of the Cultural Industries.http://www.ibrarian.net/navon/paper/Clarifying_the_complexity_and_ambivalence_of_the_.pdf?paperid=4749966
  • D. Throsby  (2001), Economics and Culture, Cambridge, Cambridge University Press.
  • Γ. Τσουρβάκας (2012), Μάνατζμεντ Επικοινωνιακών και Πολιτιστικών Οργανισμών, Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
  • UNDP (2010), Creative Economy Report. http://unctad.org/es/Docs/ditctab20103_en.pdf
  • UNDP (2013), Creative Economy Report.http://www.unesco.org/culture/pdf/creative-economy-report-2013.pdf
  • UNESCO (2012), Culture: a driver and an enabler of sustainable development.https://en.unesco.org/post2015/sites/post2015/files/Think%20Piece%20Culture.pdf
  • UNESCO (2009), Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue.http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001852/185202e.pdf
  • United Cities and Local Governments (2004) Agenda 21 for Culture.http://www.agenda21culture.net/index.php/docman/agenda21/212-ag21en/file
  • Utrecht School of the Arts (2010), The Entrepreneurial Dimension of the Cultural and Creative Industries, Amsterdam.http://www.creativwirtschaft.at/document/11_StudyontheEntrepreneurialDimensionoftheCulturalandCreativeIndustries.pdf
Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη

Διδάσκοντες

Τμήματα




Επιστροφή

Δ Τ Τ Π Π Σ spacerheight22 Κ
         
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30